Forum Forum prawneGospodarcze

Gwarant nie wywiązuje się z terminu naprawy

Gwarant nie wywiązuje się z terminu naprawy

VM / 95.49.194.* / 2010-03-27 11:50
W zeszłym roku zakupiłem maszynę do serwisu samochodowego. Dostałem gwarancję 12-miesięczną z podanymi terminami napraw: 21 dni od zgłoszenia i 14 dni od dostarczenia do autoryzowanego serwisu producenta. W warunkach gwarancji napisane jest, że przysługuje mi wymiana sprzętu na nowy w przypadkach:
- 5 napraw gwarancyjnych
- Autoryzowany serwis stwierdzi, że naprawa jest niemożliwa
- produkt nie podlega naprawie,lecz wymianie na nowy
Gwarant zastrzegł, że może uchylić się od dotrzymania terminowości jeżeli zaistnieją zakłócenia w działalności firmy spowodowane nieprzewidzianymi okolicznościami,np. niepokojami społecznymi, klęskami żywiołowymi, ograniczeniami importowymi itp.
Od czasu dostarczenia do serwisu minęło 25 dni, od zgłoszenia ponad 30. Serwis nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie kiedy urządzenie zostanie naprawione, ponieważ po każdym ponownym zmontowaniu pojawia się inny problem i urządzenie nie przechodzi wewnętrznych procedur testowych. Serwis nie posiada własnego magazynu z częściami zamiennymi i koniecznością sprowadzania co raz to innych podzespołów tłumaczy swoją niezdolność do naprawy we właściwym terminie.

Czy powinienem wystąpić do serwisu z żądaniem wystawienia pisma stwierdzającego niemożliwość usunięcia wad i umożliwiającego wymianę maszyny na nową? Telefonicznie serwis tłumaczy, że usterki można usunąć, trzeba im jednak dać więcej czasu.
Cały czas płacę za maszynę raty leasingowe. Czy mogę dochodzić odszkodowania za czas naprawy powyżej określonego 14-dniowego terminu od serwisu lub od gwaranta (i od której strony)?

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak sobie z tym problemem poradzić?

Najnowsze wpisy