Forum Forum prawneCywilne

ile można czekać na reklamacje

ile można czekać na reklamacje

maniek.m5 / 87.205.184.* / 2007-08-17 21:23
Witam
Sprawa wyglada tak oddałem telefon do reklamacji na podstawie gwarancji było to 09.07.07 do serwisu noki dotarł 16.07.07 telefonu dalej nie mam i nie wiadomo kiedy bedzie w karcie gwarancyjnej nie ma okreslonego czasu reklamacji to samo mi powiedzieli w siedzibie noki wiec czy to oznacza ze mogą go czymac nawet rok??
Czy jest jakis sposób zeby rozwiazac ten problem??
Wiem jest tu podobny temat ale nie znalazłem tam odpowiedzi
z góry dzięki
Wyświetlaj:
ben529 / 37.248.154.* / 2019-06-14 11:22
Oddałem do reklamacji 24 kwietnia robot Hoffen chef
Dziś jest 14 kwiecień pomimo 5 krotnego kontaktu z biurem obsługi Biedronka nikt nie potrafi mi udzielić odpowiedzi co sie dzieje z moim urządzeniem !!1Konsultantki tylko zbywają petentów To skandal nie ma żadnego innego kontaktu maila też wysłałem brak odpowiedzi totalne olewanie klienta ! Produkt kosztował 800 zł i nikt nie ma zamiaru powiedziec mi co sie z nim dzieje ! Tak traktuje klientów Biedronka !
kasia1234 / 83.26.255.* / 2014-01-11 14:29
witam. mam taki problem że kupiłam sokowirówkę w której zaraz po włączeniu spalił się silnik. oddałam do reklamacji już ponad miesiąc temu i dalej nic. chodzę, pytam, dzwonie i ciągle słyszę za 2 dni na pewno ją otrzymam.czy mogę się ubiegać o wydanie nowej lub zwrot pieniędzy? jeżeli tak to z jakiego artykułu, bo sprzedawca jest taki cwany że mówi mi że nie mam żadnych praw i że on nie odpowiada za serwis.
Honest4u / 164.126.234.* / 2014-10-06 11:17
sprzedawca nie jest cwany, tylko taka jest prawda. Jedyne co sprzedawca może zrobić to dzwonić do serwisu. Wiem to wszystko, bo sama sprzedaję i muszę znosić klientów, którzy mi grożą mimo, iż ja tak ogólnie nie mogę nic sama zrobić.
lalo / 188.137.95.* / 2011-09-26 09:33
WITAM JA SKŁADAŁAM BUTY DO REKLAMACJI 30,08,2011 GDZIE MINEŁO 14,09,2011 CZAS REKLAMACJI I DZWONIE PYTAM JAK TAM BUCIKI KIEDY BEDA TO ZAWSZE SIE TŁUMACZA ZE JAK BEDA TO ZADZWONIA GUZIK PRAWDA NIEZADZWONIA ONI TO OLEWAJA SAMA ZADZWONIŁAM DO DZIAŁU REKLAMACJI I NA DRUGI DZIEN JUZ BUTY BYŁY DO ODBIORU:) POZDR.
oszukany25 / 5.173.67.* / 2013-10-12 23:34
ja w carfoour czekam już 2 miesięce na reklamację nawi też mówią że zadzwonią a tu cisza,jak się wku..... to będą mieli problem.oddam sprawę do sądu,użytkowałem 2 razy i się rozpitoliła,nie płaciłem za ''leżakowanie ''w serwisie.nie polecam zakupów w carefoor.oszusci
jagunia / 87.105.212.* / 2009-02-02 12:38
Witam
Mam problem i proszę o radę. Kupiłam w sklepie przenośne DVD. po dwóch tygodniach DVD przestało działać- wyłączyło się i więcej się nie włączło. Zawiozałam do sklepy w celu reklamacji. Reklamacja została przyjęta. po trzech tygodniach sklep informuje mnie, że sprzęt jest do odbioru. Przyjeżdżam po odbiór 50 km. a sprzęt dalej nie działa. sprzedawca najpierw kazał podpisać mi odbiór sprzętu i chciał wziąć DVD dalej do reklamacji. Nie zgodziłam się. Sprzedawca poinformował mnie, że jest to nowa reklamacja ponieważ wtedy nie można było włączyć DVD a teraz przy podłączeniu do zasilania stałego DVD działa tylko nie działa na baterii. to jest paranoja Pan sprzedawca chyba nie wie po co jest przenośne DVD. Mam Pytanie w związku z tym. Czy ta reklamacja jest nowa czy jeszcze trwa cały czas ta pierwsza. trochę mnie smieszy ten fakt bo widać sprzęt mozna tylko trochę naprawić a trochę nie
pozdrawiam
Prosiak2 / 83.31.197.* / 2007-08-22 22:37
A co w przypadku gdy chcemy ominąć sprzedawce ze wzg. na zmniejszenie czasu naprawy ew. wymiany. Bo z tego co tu napisane wnioskuje ze sprawę trzeba załatwiać przez sprzedawce na podstawie niezgodności z umową. Pomówmy o gwarancji sprzedawcy :)

?
"(art.580 §
2 KC). Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego w sprawie wytycznych w zakresie wykładni prawa
i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji określono ten termin jako nie
przekraczający 2 tygodni."


Co robić jeżeli ten termin został przekroczony?
Na co się powołać i w jaki sposób?
redank / 90.195.220.* / 2007-08-23 01:21
I cz. komentarza dotyczy gwarancji, a II cz. dotyczy rękojmi.
1/. Rękojmia obowiązuje strony z mocy prawa (nie potrzeba żadnych dokumentów potwierdzających rękojmię). Określa uprawnienia stron umowy sprzedaży (sprzedawcy i kupującego) z tytułu wad fizycznych lub prawnych rzeczy sprzedanych. Zatem rękojmię "załatwia" się ze sprzedawcą.
Uprawnienia z rękojmi - odstąpienie od umowy sprzedaży albo żądanie obniżenia ceny.
2/. Gwarancji jakości może udzielić dobrowolnie zarówno sprzedawca jak i producent (wystawiając kartę gwarancyjną), ale nie są do tego zobowiązani.
Uprawnienia z gwarancji - usunięcie wady fizycznej (naprawa rzeczy) lub dostarczenie rzeczy wolnej od wad (wymiana na nową)
Rozumiem, że w postawionym pytaniu chodzi o gwarancję producenta.
Zatem zgodnie z art. 580 KC niesprawną rzecz należy dostarczyć na KOSZT GWARANTA (niewiele osób o tym wie), do miejsca wskazanego w gwarancji lub tam gdzie została rzecz wydana wraz z kartą gwarancyjną. Wybór należy do kupującego.
Gwarant powinien naprawić lub wymienić wadliwą rzecz na nową w "odpowiednim terminie". Tak stanowi przepis art. 580 §2 KC. Zatem termin ten winien być określony w karcie gwarancyjnej i tam też należy szukać uprawnień kupującego w razie niedotrzymania terminu załatwienia "reklamacji" przez gwaranta. Gwarant decyduje czy wadliwą rzecz naprawiać czy wymieniać na nową. Kodeks cywilny nie reguluje szczegółowo kwestii wykonania zobowiązań przez GWARANTA w ramach gwarancji, regulacje te określone powinny być w warunkach gwarancji (w karcie gwarancyjnej). Jeżeli pewne kwestie nie są regulowane dokumentem gwarancji to należy przyjąć stosowaną sądową wykładnię prawa. W Pana przypadku przywołam dwa orzeczenia Sądu Najwyższego.
1/. Jeżeli termin naprawy gwarancyjnej nie został określony w gwarancji, to
„odpowiedni termin” do usunięcia wady przez gwaranta należy interpretować jako termin uwzględniający czas konieczny do usunięcia wady. Za taki termin należy uznać termin nie przekraczający dwóch tygodni. Orzeczenie Sądu Najwyższego, o którym wspominam poniżej). Zatem w normalnych warunkach wykonania obowiązków gwarancyjnych należy przyjąć ten termin jako 2 tygodniowy.
Jeżeli gwarant w tym terminie nie usunie wady to kupujący może wystąpić o wymianę wadliwej rzeczy na nową (z orzecznictwa Sądu Najwyższego - "Roszczenie o wymianę rzeczy przysługuje uprawnionemu, ..., jeżeli naprawa rzeczy, byłaby tak długotrwała, że z praktycznego punktu widzenia przerwa w korzystaniu z rzeczy powinna być oceniona jako pozbawienie nabywcy korzystania z rzeczy, co jest nie do pogodzenia z celem umowy sprzedaży. Długotrwałe lub kilkakrotne naprawy, które przez dłuższy okres uniemożliwiają nabywcy korzystanie z rzeczy, należy traktować jako mające swoje źródło w nieusuwalnej wadzie).

Reasumując, jeżeli gwarant nie określił w gwarancji terminu usunięcia wady to należy oczekiwać, że naprawa zostanie dokonana w ciągu 2 tygodni, a po bezskutecznym upływie tego terminu można żądać wymiany rzeczy na nową, powołując się na art. 580 § 2 KC oraz orzecznictwo sądowe.
ujek dobra radaaaaaaaaaaaa / 87.105.34.* / 2007-12-05 23:06
Bzdury, i jeszcze raz bzdury(bez urazy) rękojmia obowiązuje miedzy przedsiębiorcami a tym przypadku nalezy skorzystac z ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy kosmuneciej! A koledze redank proponuje zakupic nowy kodeks bo juz od 2003 roku rekojmia jest wylaczona przez wspomniana wyzej ustawe. pozdro
paulala1986 / 212.76.37.* / 2008-11-18 19:57
p******* cie istnieje rekojmia i gewwarancja
BillyBob / 89.206.2.* / 2011-08-19 14:56
H**** dobra rada ma rację.
Przedsiebiorca-konsument => reklamacja z tytułu niezgodnosci ...
Przeds-Przeds => rękojmia

+ ew. rozszerzenie odpowiedz. za wady fiz. z gwarancji
Prosiak2 / 62.89.105.* / 2007-08-23 07:01
bardzo, bardzo dziękuje za pomoc. To wyjaśnia wszystko.
0s / 85.89.162.* / 2008-10-18 17:55
nic nie wyjaśnia, nie ma czegoś takiego jak rękojmia w sprzedaży konsumenckiej
redank / 90.195.220.* / 2007-08-18 02:50
Udzielenie gwarancji jakości rzeczy sprzedanej kupującemu nie jest obecnie obligatoryjne. Gwarancji może udzielić zarówno sprzedawca jak i producent z własnej woli. Jeżeli zostanie udzielona gwarancja bez określenia jej okresu to okres gwarancji wynosi 1 rok od wydania rzeczy kupującemu. (art. 577 § 2 KC)
Niestety nie ma konkretnych regulacji prawnych określających termin usunięcia wady w ramach gwarancji jakości, jeżeli w karcie gwarancyjnej nie określono tego terminu. W tym przypadku KC zobowiązuje gwaranta do usunięcia wady w odpowiednim terminie !!! (art.580 § 2 KC). Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego w sprawie wytycznych w zakresie wykładni prawa i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji określono ten termin jako nie przekraczający 2 tygodni.

Proponuję skorzystać z RĘKOJMI, gdyż zgodnie z art. 579 KC kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
W ramach rękojmi, jeżeli rzecz ma wady to kupujący może odstąpić od umowy (art. 560 KC). Nie może od niej odstąpić tylko wówczas, gdy Sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz na wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie (sprzedawcy nie przysługuje to uprawnienie, gdy uprzednio rzecz była już wymieniona albo naprawiana – chyba, że obecna wada jest nieistotna). Wybór wymieniać czy naprawiać rzecz należy do sprzedawcy.
Uwaga !!! „niezwłocznie” wg powyższej uchwały Sądu Najwyższego oznacza natychmiast, ale nie później niż w ciągu 14 dni.

Proponuję zatem rozważyć dwie możliwości:
1/. wystąpić do sprzedawcy z oświadczeniem odstąpienia od umowy wzywając jednocześnie do zwrotu pieniędzy. Jeżeli sprzedawca nie będzie chciał odstąpić od umowy i oddać pieniędzy to będzie musiał niezwłocznie wymienić rzecz na wolną od wad albo niezwłoczne usunąć wady, czyli jeżeli posiada na stanie taki sam model telefonu to powinien go od razu wydać w zamian za uszkodzony.
Jeżeli nie będzie reakcji sprzedawcy to po bezskutecznym upływie 14 dni wezwać sprzedawcę do zwrotu gotówki.
2/. Wystąpić do sprzedawcy z żądaniem niezwłocznej wymiany telefonu na wolny od wad albo naprawy rzeczy wyznaczając sprzedawcy odpowiedni termin, pod rygorem odstąpienia od umowy sprzedaży po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu.

W przypadku odstąpienia od umowy z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej albo żądania dostarczenia rzeczy wolnych od wad zamiast rzeczy wadliwych albo usunięcia wady przez sprzedawcę, kupujący może żądać naprawienia szkody poniesionej wskutek istnienia wady.
Jeżeli szkoda jest następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności to kupujący może żądać tylko naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady (może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów).
maniek,m5 / 87.205.210.* / 2007-08-18 19:57
Dzieki wielkie
jeszcze jedno pytanie czy moga być jakies problemy jak telefon był brany na raty
Telefon jest już drugi raz w reklamacji mam go około 3 miesięcy a używałem 2 tygodnie wiec to jest chyba nieporozumienie
jeszcze raz dzieki
redank / 90.195.220.* / 2007-08-18 21:27
Forma płatności nie ma żadnego znaczenia. To tylko sprawa technicznego rozliczenia między stronami. Proszę zażądać zwrotu spłaconych rat i umorzenia kwoty pozostałej do zapłaty.
maniek.m5 / 87.205.210.* / 2007-08-18 20:08
jeszcze jedno pytanko jestem lajikiem w tych sprawach wiec nie wiem bardzo jak ma wyglądać takie oswiadczenie odstąpienia od umowy prosił bym o jakiś przykład .
jeszcze raz dzieki pozdrawiam
redank / 90.195.220.* / 2007-08-18 21:43
W oparciu o art. 560 K.C. w związku ze stwierdzoną po raz kolejny wadą fizyczną ........................................... (nazwa rzeczy) odstępuję od umowy sprzedaży zawartej między stronami w dniu ................... i żądam niezwłocznego zwrotu wpłaconych przeze mnie rat w kwocie ............... oraz umorzenia pozostałych do spłaty rat. Należność proszę przesłać na moje konto .............................................................................................................................................
w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od daty otrzymania niniejszego pisma.
(Zakładam, że zakup nie był skredytowany przez instytucję finansową tylko sprzedawca rozłożył płatność na raty).
Młody Rentier / 2007-12-06 18:24 / Bywalec forum
jak sie bedzie opieral na Twoich radach to mu zadnej kasy nie zwroca bo KC w tym przpadku jest wylaczony przez ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej.
maniek.m5 / 87.205.210.* / 2007-08-19 14:36
jeszcze raz wielkie dzięki
POZDRAWIAM
pinoczet / 83.238.42.* / 2007-09-20 14:04
Problem dot. telefonow wydaje sie bardziej skomplikowany.
Telefon kupiony u autoryzowanego partnera warty ok 1500 pln kosztowal mnie 1 pln + 24 miesiace abonamentu po 110pln.
Orange twierdzi, ze telefon nie byl kupowany u nich (tylko u autoryzowanego partnera) i z umowa o abonamencie nie ma nic wspolnego. Tak wiec od kwietnia place 110 pln/m-c, podczas gdy telefon bezustannie w naprawie.
Gwarancja nic nie mowi nie tyklo o czasie naprawy, ale i o maksymalnej liczbie napraw.
Na notatce z serwisu za kazdym razem info, ze telefon jest ok, a jak przy mnie sprawdzaja to jakos nigdy nie chce dzialac. Jak sie nieoficjalnie dowiedzialem - we wszystkich telefonach Nokia6280 w sieci Orange nie dziala przegladarka www
Podsumowujac:
- Orange, ktory bierze pieniadze umywa rece
- telefon nie dziala
- a ja moge co najwyzej zlotowke od dealera odzyskac i to jak udowodnie, ze zbyt dlugo go trzymaja (bo wymiana niczego nie rozwiazuje)

Czy ktos moze mi pomoc? Bo niedlugo z karabinem do nich wpadne!
Stiepan / 83.10.149.* / 2007-11-27 18:23
W dniu 28/10/2007r oddałem do naprway telewizor LCD Manta.Jedyny servis w polsce znajduje się w w-wie.Servisant przyjeżdża po odbiór reklamacji raz w tygodniu w piątek?!Po kilku wizytach i pytaniu dowiedziałem się że servis ma 30 dni roboczych na naprawę?!Po osobistym skontaktowaniu sie z servisem zapytałem co takiego strasznego zepsuło się w moim TV że tak długo trwa naprawa?!Odp na maila była następująca , ze nie mogą mi udzielić odpowiedzi.To komu mogą udzielać,skoro Carrefour który sprzedał ten TV, też nie może się nic dowiedziec.Wiem z różnych forum, że bez względu na awarię,,duża'' czy,,mała''Servis Manty max wydłuża czas naprawy do 30 dni roboczych.Pytanie -czy jest możliwość w sensie prawnym przeciwdziałać takim procedurą jakie przyjął servis Manty?Czy można pomóc ludziom, którzy zakupili sprzęt tej firmy i są w tak lekceważacy sposób traktowani przez servis gwarancyjny ?Pozdrawiam i proszę o pomoc.
w w / 84.205.177.* / 2012-04-03 23:11
przestrzegam przed kupnem sprzętu manty,ten ich serwis w ogóle nie działa ,czekam na naprawę sprzętu około trzech miesięcy , a kontakt z nimi nie istnieje
Młody Rentier / 2007-12-05 23:54 / Bywalec forum
To czy wada jest duza czy mala to kolokwialnei mowiac ch... cie obchodzi. Jezeli korzysztasz z ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy to na ustosunkowanei sie do twojego zadania maja 14 dni i nei moga tego okresu przedluzyc a jezeli tak zrobia tzn nei odpowiedza w terminei 14 dni to wtedy twoje zadanei jest automatycznie uznane. A ty w zadaniu mozesz chciec naprawy, zwrotu kasy, wymiany lub obnizenia ceny to zalezy od towaru i tego co dal ciebei lepiej. Ogolnei poczytaj sobei co nizej napisalem a jak bedzies zmiec pytania jeszcze to pytaj
Pozdrawiam
Michał
Załamana007 / 78.159.81.* / 2008-11-01 19:54
Witam,
Piszę ponieważ potrzebuję rady i pomocy.
Zakupiłam telefon Nokia który działał 1 miesiąc, zakupiony był w innej miejscowości niż mieszkam (dość daleko).
Gdy telefon nagle padł oddałam na gwarancję, ale w mojej miejscowości.
Telefon trzymają mi miesiąc i nikt nic o nim nie wie, mówią że części nie doszły, tylko że te części idą już miesiąc.
Dowiedziałam się że telefon mogą trzymać tylko 2 tygodnie na gwarancji po czym mogę żądać nowego tel., problem z tym że ja nie wiem gdzie mam pisać pismo z żądaniem, skoro oddałam telefon na gwarancję w innym punkcie niż kupiłam????
Bardzo proszę o pomoc... :(
pf82 / 2007-11-28 23:57
Ludzie nie korzystajcie z gwarancji tylko reklamujcie z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ i domagajcie się wymiany niezgodnego z umową towy na nowy. Czyli taki sam.
Piotr123456 / 83.16.143.* / 2007-12-04 15:59
Mam dwa pytania.
1. CO jest ponad - ustawa jest nad zapisem w gwarancji?
Np. Wg. ustawy mam dostać odpowiedź na reklamację w ciagu 14 dni .
A jak w gwaracnji jest napisane ze reklamacje są rozpatrywane w ciągu 30 dni?
Czy mogę sie domagać uznania reklamacji po 14 dniach w takim przypadku jeśli nie dostałęm w ciagu 14 dni zadnej odpowiedzi?
Co rozumiemy przez słowo odpowiedź zawarte w ustawie? Czy mogę dostać cos takiego ze dobrze reklamacja uznana ale termin naprawy to 2 miesiace. Czy to jest zgodne z tą ustawą - bo jakas odpowiedź dostałem.

2. Jesli w gwarancji jest zapis - że gwarant nie ponosi zadnych dodatkowych kosztów za reklamowany produkt czyli - kosztów transportu i montazuoraz że przed zakupem nalezy dokłądnie produkt obejżeć. Gwarancja jest na 2 lata
A jak kupiłem meble na których po roku użytkowania pojawił sie odprysk na płycie. Gwarant mi uznał reklamacje i za meble mi zwróci ale tylko za meble.
Ale jakbym domagał sie swoich praw ze wzgledu na niezgodnosć towaru z umową to czy wtedy dostanę zwrot kosztów za transport i montaż?
Wg. ustawy pisze zę sprzedawca ponosi wszelkie koszty z tym zwiazane.

A więc czy pomimo takiego zapisu w gwarancji mogę mieć zwrot tych kosztów?
Młody Rentier / 2007-12-05 23:47 / Bywalec forum
co do 1 pytania:
reklamujac jakas rzecz mozna korzystac albo z gwarancji przyznanej przez producenta towaru lub korzystac z uprawnien przyznanych konsumentowi przez ustawe a mianowice ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej ( to do tej ustawy nalezy zagladac w przypadku jezeli jestesmy osoba fizyczna a nie do KC jak to tu niektorzy na forum pisza).

Tak więc mozna wybrac jedna z opcji no i logicznie rozumujac nalezy wybrac ten sposob dochodzenia swoich praw ktory jest dla nas bardziej korzystny. Jezeli producent w gwarancji przyznal nam wiecej praw i bardziej korzystnych niz ustawodawca to nalezy korzystac z gwarancji ale ze zawzyczaj tak sie nie zdarza (przynajmniej ja takiej gwarancji jeszcze nei widzialem) to nalezy wiec nalezy w takim przypadku skorzystac z ustawy, ktora to jest naprawde w polsce bardzo przychylna konsumentowi.

Tak wiec jezeli skorzystales z gwarancji to obowiazuja ce warunki i prawa wynikajace z tej gwarancji i jezeli jest tam wyznaczony termin 30 dniowy do rozpatrywania gwarancji to tyle musisz czekac.

Tak wiec wszystko zalezy od sposobu reklamacji ktory wybierzesz w momencie jej skladania bo gdybys skozystal z ustawy to sklep w ktorym kupiles towar ma na rozpatrzenie reklamacji 14 dni i jezeli w ciagu tych 14 dni nie przedstawi swojego stanowiska to twoja reklamacja zostaje uznana z urzedu a wiec co za tym idzie jezeli zadales zwrotu pieniedzy to nie ma juz odwrotu i musza ci te pieniadze oddac.

Generalnie co do reszty pytan to nie rozumiem o co ci chodzi w twoich pytaniach ba sa one sorry ale bezsensowne wiec musisz sie precyzyjniej wyslowic.

A jeszcze w kwesti rangi aktow prawnych bo chyba o to tez pytasz to wszystkie akty nizszej rangi od ustawy musza byc z ustawa zgodne.

ad 2
uprawnienia wynikajace z gwarancji nie wylaczaja uprawnien wynikajacych z niezgodnosci towaru z umowa, tak wiec to ze korzystales z gwarancji przyznanej przez producenta nie stanowi ze nie mozez skorzystac z ustawy. Tak wiec jezeli poniosles koszty zwiazane z dostarczeniem wadliwego towaru to teraz mozesz domagac sie ich zwrotu na podstawie ustawy.

I to musze wspomniec do ciebie i do wszytskich innych ze nalezy zazwyczaj korzystac z ustawy poniewaz wtedy dostarczamy wadliwy towar do miejsca jego zakupu a w przypadku gdy korzystamy z gwarancji to zazwyczaj w gwarancji jest zastrzezone ze nalezy wadliwy towar dostarczyc do jakiegos serwisu przez nich wyznaczonego i zazwyczaj nei jest to miejsce zakupu towaru.

Tak wiec mozesz dochodzic zwrotu za dostarczenie wadliwego towaru, zwrotu za jego odbior a nawet jezeli udowodnisz to, to mozesz zadac zwrotu za utracony zysk ale wtedy musisz miec "twarde" dowody bo np w przypadku telewizora to raczej trudno mowic tu o jakichkolwiek stratach a raczej o zysku bo nie traciles czasu na ogladanie go:)
Pozdrawiam
Michał
borysg / 213.76.149.* / 2008-10-20 14:56
pytania do Młody Rentier

„Tak wiec wszystko zalezy od sposobu reklamacji ktory
wybierzesz w momencie jej skladania bo gdybys skozystal z
ustawy to sklep w ktorym kupiles towar ma na rozpatrzenie
reklamacji 14 dni i jezeli w ciagu tych 14 dni nie
przedstawi swojego stanowiska to twoja reklamacja zostaje
uznana z urzedu a wiec co za tym idzie jezeli zadales zwrotu
pieniedzy to nie ma juz odwrotu i musza ci te pieniadze
oddac.”


1. w jaki sposób określić sposób reklamacji ze sklepem, sporządzamy pisemnie pismo czy korzystamy z gwarancji czy z ustawy?
2. co po 14 dniach, jak sklep określi co się stanie z sprzętem nabytym przez nas (wymiana na nowy,zwrot kasy) ile czasu czekamy na wymianę lub zwrot kasy
kidler / 217.153.35.* / 2008-02-05 10:21
a jak to sie ma do telefonu zakupionego na firmę.akie przepisy sie stosuje.
Młody Rentier / 2008-02-05 10:39 / Bywalec forum
przepisy o rekojmi ktore znajduja sie w KC
Karta graf. / 89.229.134.* / 2008-02-29 18:16
Witam,
ja mam problem z wyegzekwowaniem gwarancji. Rok temu w styczniu kupilam karte graficzną, gwarancja na dwa lata, miesiac temu oddalam karte do sprzedawcy gdyż odpadl wiatraczek i karta sie nadtopiła, z powodu temperatury odpadł przyklejony numer seryjny (plomba) , sprzedawca przyjął kartę, ale producent nie chce uznać gwarancji z powodu odklejonej karteczki z numerem. Co mogę zrobić w tej sytuacji, kiedy sprzedawca umywa ręce, a to, ze odpadla plomba jest wynikiem zepsutej- przegrzanej karty a nie z mojej winy??
Młody Rentier / 2008-03-01 11:01 / Bywalec forum
Musisz skorzystac z ustawy o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej. W tym watku jak i kilku innych jest juz wszystko opisane przeczytaj to bedziesz wiedziec bo nie ma sensu zebym to po raz 10 pisal
kopys / 62.89.103.* / 2008-10-18 16:46
warto tutaj zajrzeć. http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
Marcin213 / 83.13.45.* / 2008-10-17 08:55
a co jeżeli cena produktu spadła z np 200zł do 100zł to którą kwotę mają zwrócić?? Czy tą za którą kupiłem czy tą która jest obecnie??
kopys / 62.89.103.* / 2008-10-18 16:28
którą kupiłeś. Ale to od sprzedawcy zależy czy oddaje kasę czy wymienia towar. Więc nie masz na to wpływu.

Najnowsze wpisy