Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

Inwestycje czas zacząc-PIERWSZY KROK! czy słuszny?

Inwestycje czas zacząc-PIERWSZY KROK! czy słuszny?

Gieniek / 94.254.244.* / 2009-12-02 23:32
Jestem laikiem jeśli chodzi o inwestowanie pieniedzey, ale wiem ze inwestycje długo terminowe umieszczac w akcjach. Nie znam sie najlepiej ale zainwestowałem bo lepiej zaczac od razu niz czekac w nieskonczonosc. Pieniadze bede gromadził na akcyjnych funduszach inwestycjnych:

1) Arka BZ WBK Akcji
2) Arka BZ WBK Akcji Środkowej i Wschodniej Europy
3) Pioneer Akcji Rynków Dalekiego Wschodu
4) Skarbiec - Top Funduszy Zagranicznych
5) Union Investment UniAkcje: Nowa Europa

Starałem sie dobrac fundusze z jak najwyzsza stopą zwrotu z ostaniego roku.
Jak myslicie czy mój pierwszy krok jest słuszny?
Wyświetlaj:
opiekuninwestora_pl / 2009-12-08 22:39 / -
W mojej opinii nie trzeba mieć jakiejś dużej wiedzy o rynkach finansowych, aby skutecznie inwestować w fundusze.
http://blog.opiekuninwestora.pl/index.php/aby-skutecznie-inwestowac-nie-trzeba-byc-ekspertem-od-finansow/


Ale trzeba też bardzo krytycznie podchodzić do różnego rodzaju reklam i haseł, które nie są oparte o fakty.

1. Mit: "inwestycje długo terminowe umieszczac w akcjach"
Tutaj możesz zarobić, ale tylko gdy będziesz mieć szczęście. Średnio udawało się zarobić w funduszach akcji 11%, ale bywało i 3% rocznie (w długim okresie = 10 lat).
W przypadku takiego inwestowania po prostu zdajesz się na łut szczęścia.

Pokażę jeden, dość szokujący przykład (fragment jednego z ćwiczeń na moich szkoleniach):

10 lat temu (13.08.1999) gdyby sprawdzić wyniki za poprzedni rok:
- DWS Polska FIO Akcji - wynik +44,3 % (najlepszy z 9 działających funduszy akcji)
- UniFundusze FIO sub. UniKorona Akcje - wynik +16,1 % (najgorszy z działających wtedy 9 funduszy).

Po 10 latach (stan na 13.08.2009)
- DWS Polska FIO Akcji :
wynik +87,5% (rocznie: 6,5%), po opodatkowaniu rocznie 5,5%
- UniFundusze FIO sub. UniKorona Akcje: