Forum Forum podatkoweOdliczenia

Jak uniknąć podatku od sprzedaży darowanej ziemi?

Jak uniknąć podatku od sprzedaży darowanej ziemi?

zenek999 / 89.79.149.* / 2012-01-11 23:49
Witam, uprzejmie proszę o poradę. Mam zamiar darować siostrze ziemię rolną. Czy mam rację, że jeśli zgłosimy do US fakt darowizny w ciągu 6 m-cy, to nie zapłacimy podatku? Nadmieniam, że ja jestem rolnikiem i daruję siostrze, nie będącej rolnikiem ziemię rolną. Później siostra tą ziemię chce od razu sprzedać i czy ma do tego prawo, czy będzie musiała zapłacić od tej sprzedaży podatek, skoro za te pieniądze chce kupić mieszkanie. Czy ma jakieś znaczenie, czy sprzeda tą ziemię rolnikowi, czy osobie nie mającej statusu rolnika? Bardzo proszę o odpowiedź, Zenek
Wyświetlaj:
DANKA952 / 79.184.92.* / 2013-01-14 16:04
Proszę o radę
1999 roku rodzice podarowali działkę/800 m2/ na której wybudowałam dom w surowym stanie
2010 roku rodzice powiększyli moją działke o220m2 gruntu rolnego
2012 roku sprzedałam całość /łącznie z 220m2
które to sprzedałam przed upływem 5 lat /
i 2012 roku kupiłam grunt rolny /4500m2/ z warunkami zabudowy na ktorym buduje dom
czy musze zapłacic podatek do Urzedu Skarbowego za te 220m2/sprzedaż przed upływem 5 lat
belladonna / 2013-01-14 21:53 / Tysiącznik profesjonalny
"2010 roku rodzice powiększyli moją działke o220m2 gruntu rolnego"

od przychodu z tego musisz złożyć PIT-39 do końca kwietnia i wykazać w nim wydatkowanie całego przychodu lub części na własne cele mieszkaniowe (co możesz wydatkować do końca 2014) jeśli do tej pory nie wydatkowałaś całości (aby nie zapłacić podatku od tego).
Na co wydatkujemy pisze w art. 21 ust. 25 ustawy PDOF.
Przy budowie budynku mieszkalnego dokumentami poniesionych wydatków jest FV lub rachunki :)

PS Jak masz męża i on też to dostał to każdy składa PIT-39 wykazując 1/2 :)
zenek999 / 89.79.149.* / 2012-01-12 22:41