Forum Forum dla firmKsięgowość

Jak zaksięgować fakturę przekazaną z opóźnieniem?

Jak zaksięgować fakturę przekazaną z opóźnieniem?

Wyświetlaj:
OleOleSzabadaba / 185.161.93.* / 2019-07-07 13:34
Ja mam firmę prowadzoną w firmie Gama na Myśliborskiej i to księgowość, która mnie nigdy nie zawiodła. Poza tym z Panią Grabowską, czyli ich szefową, wielokrotnie toczyłyśmy nieskończone dysputy nt. kobiet w biznesie! Mądra kobieta, która wie jak zarządzać firmą.
carer / 89.17.224.* / 2012-03-25 21:43
Witam
Ja mam następujący przypadek. Dostałem fv za pewną usługę powiedzmy w maju (data wystawienia fv), usługa była wykonana w marcu (dzierżawa pomieszczenia w miesiącu marzec...) a termin płatności wyznaczony jest na połowę kwietnia. Jak ją zaksięgować (rozliczam się kwartalnie) i co z vatem?
a092176 / 164.126.76.* / 2012-03-14 21:28
mam maly problem z faktura,
Po krotce chodzi o to ze zostala wystawiona faktura sprzedazowa , ktora trafila do klienta ,
jednakkk wystawca nie zaksiegowal jej i juz teraz niebardzo moze bo miesiac zamkniety etc
najlepiej byloby ja anulowac w systemie, tylko ze odbiorca prawdopodobnie ja juz zaksiegowal u siebie ...
co mozna zrobic w takim przypadku
bedze wdzieczna za odpowiedz
Jarek Ko / 83.13.91.* / 2009-12-17 23:54
Jest tu rozpatrywana sytuacja w której księgowość "wie" o poniesionym koszcie a pracownik nie dostarczył na czas faktury. A co jeśli księgowość nie wie o istnieniu faktury kosztowej i dowiaduje się dopiero np. po 3 miesiącach, jak pracownikowi wpadnie w ręce przy sprzątaniu samochodu? I co z podatkiem VAT? Jeśli dobrze pamiętam podatek VAT można rozliczyć w miesiącu wystawienia faktury lub w następnym. A więc w trzecim miesiącu już nie. A może jest jakiś mechanizm, który pozwala odliczyć podatek VAT od faktury, którą otrzymujemy w trzecim miesiącu?

pozdrawiam.
tttt / 57.67.141.* / 2009-12-21 14:21
Prosty mechanizm dyscyplinujący pracowników - jeśli firma ponosi koszt z tytułu nieodliczonego VAtu - powinna pociągnąć pracownika do odpowiedzialności i zażądać zwrotu utraconej kwoty. Należy to oczywiście dobrze opisać, zawrzeć w wewnętrznej polityce rozliczania wydatków służbowych, itp. Po jednej takiej sytuacji (i dużej awanturze) - wszyscy pracownicy grzecznie zaczynają przynosić dokumenty na czas bo plotka się szybko rozchodzi.
Przetestowane, chociaż awantura była niemała.
lesmari / 77.253.187.* / 2009-12-20 21:44
vat odliczamy w ciągu trzech miesięcy od daty otrzymania fv , jeśli fv wpłynie po tym okresie masz przynajmniej dwa warianty "obejścia" problemu 1) zaznaczasz że fv wpłynęła do księgowości w dacie do 3 miesięcy wstecz lub 2) - bezpieczniej - zwracasz się do sprzedawcy o wystawienie duplikatu i wówczas nie masz żadnego problemu z odliczeniem. Odnośnie podatku dochodowego spokojnie rozliczasz ją w roku którego dotyczyła, jeśli jest to przełom roku mały zonk, ale od czego są dowody wewnętrzne czy noty księgowe :)
KIKAJ / 89.229.51.* / 2009-12-19 10:13
Jeśli VAT rozliczamy miesięcznie to podatek ten możemy rozliczyć w miesiącu otrzymania faktury lub w 2 następnych miesiącach. Jeśli VAT rozliczamy kwartalnie to analogicznie: w kwartale w którym otrzymaliśmy fakturę lub w 2 następnych kwartałach. W mojej firmie stosujemy stawianie pieczątek na dokumencie z datą wpływu dokumentu do firmy.
Miras010 / 195.20.110.* / 2009-12-16 12:43
Ciekawe, jak w terminologii skarbowej zdefiniowane jest pojęcie istotności poniesionego wydatku? Jeśli coś zależy od uznania przez urzędnika skarbówki, to z góry trzeba założyć, że będzie źle ...Więc doradzam dużą ostrożność podczas klasyfikowania wydatków.
paweel / 94.42.60.* / 2009-12-17 21:31
Udajemy , że zaginęła i prosimy wystawcę o duplikat , który księgujemy z datą wpływu .
sabinka / 77.254.199.* / 2012-02-29 22:05
no albo korekta deklaracji vat za okres, którego dotyczy ta faktura zapomniałeś?

Najnowsze wpisy