o cieć
/ 178.235.5.* / 2011-03-16 18:47
2011-03-16 16:14:23 JanuszPOlikot [ Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi) ] .
Re: Tusk o zmianach w OFE: Przyjdzie mi zapłacić [0]
Jak zmanipulowano wybory 2007 roku
Fundacja Konrada Adenauera należy do najważniejszych
zagranicznych instytucji wpływu działających w Polsce. W
minionych kilkunastu latach silnie oddziaływała na polskich
polityków, przyczyniając się pośrednio do powstania III
Rzeczypospolitej w jej obecnym półkolonialnym kształcie.
Określenie to nie jest przesadą, jeśli wziąć pod uwagę kolosalne
zaangażowanie niemieckiego kapitału w polskiej bankowości, w
biznesie i mediach.
Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności – najchętniej
działa zakulisowo i w cieniu. Na stronie internetowej FKA
http://www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać
wymaganych przez prawo informacji o jej władzach, personelu i
Polakach współpracujących z tą instytucją. Nie ma też
informacji, ile pieniędzy
wydaje rocznie FKA , co właściwie finansuje i jakie są jej
związki z prominentami polskiego życia publicznego. Jedyną
informacją jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA nazywa
swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für
Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [
http://www.for.org.pl ] Kliknąłem z ciekawości – i tu
zaczyna się naprawdę interesujący trop. Spróbuję zabawić się w
dziennikarza śledczego.
Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim
adresem internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju.
Strona http://www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją
działalność we wrześniu 2007 r. (a więc na miesiąc przed
wyborami do Sejmu) i jest rzekomo instytucją niezależną (do tej
sprawy wrócimy za chwilę). Niestety, nie ma żadnej informacji o
włożonym kapitale i o jego pochodzeniu – poza zdaniem, że
„jego wyłącznym fundatorem jest prof. L.
Balcerowicz”. L. Balcerowicz jest też przewodniczącym
pięciosobowej Rady, w której skład wchodzi m.in. były minister i
bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwłaściciel
TVN, człowiek najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów. W
Komitecie Programowym FOR znajdujemy nazwiska Wł.
Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka Safjana, Andrzeja
Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o powszechnie
znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy
kilkudziesięciu nazwisk członków komitetu w deklarację
niezależności i apolityczności Forum uwierzyć może tylko
polityczny analfabeta.
Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że „FOR
przystąpiło do szerokiej koalicji organizacji pozarządowych,
które wsparły kampanię społeczną: Zmień kraj. Idź na wybory. Na
stronie FOR zostały umieszczone filmy wykorzystywane w kampanii.
FOR prowadziło również sekretariat kampanii.” Okazuje się
więc, że krótko przed wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjął z
kieszeni swoje własne pieniądze (nie korzystał oczywiście z
niczyjego wsparcia) i rozpoczął niezależną, bezpartyjną i
apolityczną kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”.
Informacje
ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak
obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która
przyniosła zwycięstwo
Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam sensacyjny Raport o
przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszłość.
(www.for.org.pl/pl/zmien-kraj). Raport informuje, że dla
obalenia rządu Kaczyńskiego powołano – cytuję:
„koalicję «21października.pl». Organizatorami
koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR,
Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców
Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Związek
Firm Public Relations, Instytut Spraw Publicznych, Wielka
Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności, Centrum
Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum
Inicjatyw pozarządowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament
Studentów RP. W skład koalicji weszło również około 150 innych
organizacji pozarządowych z całej Polski.
W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano
reklamy telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie
emitowały największe stacje telewizyjne (Telewizja Polska, TVN,
TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do młodzieży (MTV, Viva),
rozgłośnie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet, Radiostacja, RMF,
TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza,
Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki
regionalne (Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna,
Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Głos Szczeciński, Głos
Koszaliński,Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny) oraz
portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl, Onet.pl, O2,
ngo.pl). Kampanię wspierały również media lokalne. Całkowity
koszt cennikowy reklam, które ukazały się w mediach wyniósł
ponad trzy miliony zł. W pozyskiwaniu bezpłatnych emisji i
publikacji bardzo pomogły firmy zrzeszone w PKPP Lewiatan, d