RUCH jest największym dystrybutorem prasy w Polsce i jednym z głównych dystrybutorów artykułów codziennego użytku (FMCG). Jednocześnie Spółka posiada największą w kraju detaliczną sieć sprzedaży (prawie 10 tys. aktywnych punktów). RUCH dostarcza prasę do ok. 34 tys. punktów sprzedaży w całej Polsce. Niemal 10 tys. z nich to punkty sieci własnej RUCH. Pozostałe punkty to sieć partnerska, obejmująca m.in. kioski, salony prasowe, sklepy ogólnospożywcze, super- i hipermarkety oraz stacje benzynowe. Udział Spółki w rynku kolportażu wynosi ok. 44% (na podstawie badań Izby Wydawców Prasy, luty 2006), co daje RUCH pozycję lidera. Zarządzana przez Spółkę sieć detaliczna jest największa w kraju, a popularne kioski są ulubionym miejscem drobnych zakupów dla większości Polaków. Zgodnie z badaniami Pentor przeprowadzonymi w 2005 r. zakupy w RUCH robi codziennie ok. 8 milionów Polaków, a raz w tygodniu prawie 20 milionów. Ruch jest jednocześnie jednym z największych w kraju dystrybutorów artykułów codziennego użytku (FMCG - szeroki asortyment kilku tysięcy wyrobów). Dystrybucja prowadzona jest przez sieć 169 hurtowni FMCG oraz 14 hurtowni farmaceutycznych. RUCH zaopatruje w artykuły codziennego użytku zarówno własną sieć detaliczną, jak i kieruje swoją ofertę do podmiotów zewnętrznych. Strategia RUCH zakłada umocnienie pozycji lidera na rynku kolportażu prasy i sieci małopowierzchniowych punktów sprzedaży detalicznej oraz dynamiczny rozwój na rynku dystrybucji artykułów FMCG. Plany Spółki przewidują nakłady inwestycyjne do końca 2009 r. o wartości ok. 572 mln zł. Niemal połowa z nich przewidziana jest na rozwój sieci sprzedaży (w ciągu 3 najbliższych lat niemal połowę punktów sprzedaży będą stanowić punkty nowe lub zmodernizowane). Pozostałe dwa główne obszary inwestycyjne to logistyka oraz informatyka. Po III kwartałach 2006 r. przychody RUCH wyniosły ponad 3 mld zł (wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem 2005). Zysk z działalności operacyjnej równy był 27,6 mln zł (rok wcześniej 20,7 mln zł - wzrost o 33%). Przełożyło się to na zysk netto równy 20,5 mln zł (w 2005 15,2 mln zł - wzrost o 35%).
interesujace