Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Kolejowa awantura za 254 mln złotych

Kolejowa awantura za 254 mln złotych

Money.pl / 2008-08-13 07:25
Komentarze do wiadomości: Kolejowa awantura za 254 mln złotych.
Wyświetlaj:
też expert PKP / 83.27.41.* / 2008-08-13 10:28
Jeśli to tylko sprawa 15 cm wysokości to przecież wystarczy wypuścić trochę powietrza z kół i da się przejechać. Trochę niekonwencjonalnego myślenia panowie.
mitch2000 / 213.17.163.* / 2008-08-13 16:13
ja proponuje zrobić z nich kabriolety. na górnym poziomie podczas przejazdu przez tunel złoży się dach, tam i tak nie pada po wyjeździe dach rozkładamy i można podróżować:)
przyszły prezes PKP / 83.17.250.* / 2008-08-13 11:11
Popieram Twój pomysł, a gdyby jeszcze było za mało to można nacisnąć prasą z góry wtedy będzie niższy ale za to bardziej pękaty.
Problem będzie z wyższymi obywatelami bo będą się musiel garbić, ale za to grubsi pasażerowie będą mieli więcej miejsca.
:-P / 89.78.36.* / 2008-08-13 18:53
jak będzie pękaty to nie będzie się miescił na mijance z drugim takim .. :-(((( wot pszykrost' ,
Andre7 / 2008-08-13 10:50 / Tysiącznik na forum
Kolej jeździ na stalowych kołach a nie oponach "ekspercie". Cyba naprawde jesteś z PKP ;-)
marcin97 / 156.144.156.* / 2008-08-13 19:25
porazasz mnie myslecilu!
też expert PKP / 83.27.41.* / 2008-08-13 11:01
Andre7- trochę luzu - wakacje. Pozdrawiam.
netman / 193.111.236.* / 2008-08-13 11:00
Gratuluję inteligencji odpowiadającego
moze bedzie dobrze :) / 83.6.223.* / 2008-08-13 10:23
polecam je na Wileński :) tam chyba nie ma tuneli :)
otigoc / 212.76.37.* / 2008-08-13 09:45
W trakcie remonty za nasze pieniądze podniesiono tory w tunelu średnicowym. Szefem odpowiedzialnej za to spółki Polskie Linie Kolejowe jest Krzysztof Celiński, który w czasach Lecha Kaczyńskiego kierował warszawskim metrem (budował je tak wolno, że metro straciło wówczas część dotacji). W nagrodę w IV RP dostał posadę prezesa PLK. Na pierwszy rzut oka PLK to mało ważna spółka PKP, w porównaniu do np. Intercity, ale widać, że i w niej można się popisać...
@@@ / 89.77.202.* / 2008-08-13 10:10

W trakcie remonty za nasze pieniądze podniesiono tory w tunelu średnicowym

O 2 cm a problemem jest 15cm.
Piszesz bzdury
tangu / 79.184.87.* / 2008-08-13 09:40
Istnieje cos takiego jak "skrajnia taboru" oraz "skrajnia budowli" - jesli wiec PKP przeprowadzajac remont tunelu przekroczyla skrajnie budowli - wiec dokladnie i prezyzyjnie wiaomo, kto jest winien. Jesli tabor zakupiony przez Samorzad jest zgodny z normami (a jest, skoro bez problemow porusza sie po innych odcinkach), wiec nie ma co bic piany w mediach, tylko trzeba brac nadzor remontu i wykonawcow za ty-ek. Najwyzszy czas, aby ludzie, ktorzy biora ciezkie pieniadze zaczeli odpowiadac za swoje poczynania.
realista / 80.54.11.* / 2008-08-13 14:53
Nadzór Budowlany też się pomylił?
leiho / 2008-08-13 09:17 / "Tu Ne Cede Malis"
ciekawy jestem kto za to , ku...wa, zapłaci!! pewnie my, w podatkach doplacajac do tego chorego bankruta.
man13 / 2008-08-13 08:55 / Tysiącznik na forum

Zdaniem PLK w przypadku taboru nietypowego, przeznaczonego na odcinki o specyficznych warunkach technicznych, przewoźnik każdorazowo musi uzgodnić z PKP PLK możliwości eksploatacyjne na danej trasie.

Urzednik powinien wiedzieć?
podatniczek / 212.76.37.* / 2008-08-13 08:52
Jak zwykle ktos spartolił a za to wszystko MY ZAPłACIMY !!!!
berdos / 80.55.234.* / 2008-08-13 08:43
na uniwersytecie ekonomiecznym w krakowie 2 lata temu wybudowali 3 poziomowy parking pod jednym z budynkow. mozna parkowac tylko na 1 poziomie bo na nizsze nie mozna zjechac osobowym samochodem poniewaz za waskie sa drogi prowadzace w dol( nie mozna wykrecic autem wiekszym
:-P / 89.78.36.* / 2008-08-13 18:57
brawo miasto Kraka :-)))) duch w narodzie nie ginie!! :-))))
reralityshow / 83.22.170.* / 2008-08-13 08:29
tak to jest jak ludzie nie majacy wiedzy po marketingu zajmuja sie technicznymi rzeczami i sa dziecmi prominentów............
mkg / 2008-08-13 08:20 / Bywalec forum
Brawo PKP , teraz mamy w Warszawie dwie unikalne w skali światowej budowle pierwsza to tunel , w którym nie mieszczą się pociągi i druga to tunel, w którym nie mieszczą się samochody ciężarowe. Czekamy na przejście podziemne , w którym nie będą się mieścić przechodnie.
:-) :-P / 89.78.36.* / 2008-08-13 18:59
i lotnisko na którym nie będą mieścic się samolotyyyyyy :-0
Pilsener / 2008-08-13 13:38 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
Bo trzeba brać przykład z władz sowieckich - to nie czołg był za mały, tylko ludzie w Rosji za duzi. To nie czołg za dużo palił, tylko w Rosji nafty mnogo.
Buncolxyz / 213.199.225.* / 2008-08-13 07:26
Wygląda na to, że PKP PLK za dotacje UE oraz budżetu RP odwaliła tandetę. Ot cała nasza polska rzeczywistość. Ciekawe co na to Ci, którzy dali te dotacje?
mary5 / 89.77.100.* / 2008-08-14 10:07
Przecież za to zapłacimy my - tj. budżet państwa, lecz z naszych podatków !
A winni pozostaną jak zwykle NIEWINNI.
wks / 193.46.186.* / 2008-08-13 08:51
Parafrazując: Nie ma akcji bez reakcji. A reakcja darczyńców bywa z********!! Składy są "przywiązane" do trasy i to jest najczęściej podstawa umowy. Oj bałagan to sie dopiero zacznie !!
navitas / 83.17.66.* / 2008-08-13 08:36
DYMISJA: W normalnym kraju następnego dnia po ujawnieniu błędu Marszałek dymisjonuje prezesa spółki która zakupiła wagony bez względu na okoliczności a kolega opdpowiada mi że są złożone np. w wyniku remontu tunelu średnicowego zmniejszono jego wysokość o 30cm... takie rzeczy to tylko w Polsce...jeśli ktoś nie weźmie się na serio za naszą rzeczywistość to na zawsze pozostaniemy państwem i narodem gdzieś na końcu wszechświata...
@@@ / 89.77.202.* / 2008-08-13 10:17

w wyniku remontu tunelu średnicowego
zmniejszono jego wysokość o 30cm...


Ktos tu klamie albo Twoj kolega albo autor artykulu.



Wysokość tunelu nie jest też jednakowa na całej długości - przed remontem wynosiła od 4,94 m do 5,52 m, po remoncie wynosi od 4,92 m do 5,58 m.
nic się nie stało / 80.53.72.* / 2008-08-13 09:18
Heheh, to to piekne pociągi będą musiały jeżdzić gdzieś indziej niż po Warszawie, a więc pojadą na prowincje mazowieckiego. I brawo!!! Do tej pory wszystkie inwestycje były tylko dla stolicy a tu proszę: można coś zrobić dla innych... ;))
ktos taki jak ty / 212.160.100.* / 2008-08-13 13:12
Widze że wszyscy dobrzy inżynierowie wyjechali ztego kraju :)

Na przykładnie warszawy widac jak urzednicy sa skrupulatni i precyzyjni.
Pod wszystkimi tego typu projektami podpisuje sie kilkadziesiad osob ktore biora gigantyczne pieniadze za to. Dlatego jest wymagane tyle podpisow zeby projekt byl wielokrotnie sprawdzony i bylo wszystko OK.

Praktyka pokazuje ze ta metoda jest nie skuteczna i zamiast 30 podpisow kolejnych prezesuw, kierownikow, dzialow, ekspertow itp.. wystarczyl by jeden.. i jedna osoba byla by odpowiedzialna i nigd by sie miesiacami nie zastanawial czyja to wina.
Realista / 80.54.11.* / 2008-08-13 15:12
Jedna osoba się na wszystkim nie zna.
Ale różne zagadnienia opiniują fachowcy z danej branży i to jest normalne.
Ktoś jednak w swojej działce nie dopatrzył i popełnił błąd.
Nikt nie uznał, aby sprawdzić parametry techniczne linii po której zamówione składy będą jeździły.
Po wtóre opisywane tutaj parametry wysokościowe nie tylko się nie zmniejszyły, a nawet o 6cm zwiększyły.
W Polsce nie nauczyliśmy się jeszcze odpowiedzialności za podejmowane decyzje ponieważ póki co nikogo za takie błędy nie ukarano, nikt nigdy nie poniósł żadnych konsekwencji i dopóki to się nie zmieni dopóty będą na tym forum prowadzone śledcze analizy kto zawinił, może ten, a może tamtem
marcin97 / 156.144.156.* / 2008-08-13 19:32
i raczej nic sie nie zmieni :-(
anty POPiS / 83.23.144.* / 2008-08-13 19:26
Jeżeli był remontowany tunel, to był i wykonawca tego remontu, był kierownik budowy, inspektor nadzoru budowlanego, inspekcja kolejowa, był też facet co zamawiał te pociągi i sprawdzał z parametrami czy są zgodne, więc prokurator nie powinien mieć problemu z ustaleniem kto poprostu zasr** sprawę. A samorząd niepowinien się ociągać i zabrać się za robotę od nowa : trzeba zdjąć tory, wprowadzić saperów, potem zepchnąć spychaczem spąg tunelu i wylać od nowa beton, wyłożyć podklady i przykręcić szyny, i po sprawie, a kosztami obciążyć winnych.
oportunista / 83.6.240.* / 2008-08-13 15:38
Realista ma rację...
1 2
na koniec starsze

Najnowsze wpisy