Forum Polityka, aktualnościKraj

Kontroler strefy lądowania w Smoleńsku przesłuchany

Kontroler strefy lądowania w Smoleńsku przesłuchany

Wyświetlaj:
tade / 83.2.33.* / 2011-02-09 09:24
A dlaczego nie poleciał Macierewicz, Fotyga?
Do Moskwy bliżej i więcej by uzyskali informacji jak za oceanem .
Czyżby Tusk znowu dał plamę!
czerwone wierchy / 79.188.238.* / 2011-02-09 08:34
czy przesłuchanie było w obecnosci PUTINA ? Czy rodzina kontrolera była na wycieczce na Kołymie ?

na prawde myślicie, ze naród jest taki durny ?
czerwone wierchy / 79.188.238.* / 2011-02-09 08:30
jakiś nasz major poleciał do Moskwy i już oni tam mu wszystko powiedzieli, całą prawdę !

cyrk dla naiwnych !!!
bawcie sie dalej.
Kiedy poprosicie o pomoc NATO ?
kri / 95.49.175.* / 2011-02-09 07:48

Mają zapoznać się ze zgromadzonym w toku rosyjskiego śledztwa materiałem dowodowym oraz brać udział w przesłuchaniach świadków


Niektóre pytania dla śledczych sądowych celem uzyskania danych w zeznaniach świadków:
1-Ryżenko ustawił ścieżkę: Podał ciśnienie na lotnisku., otrzymał wysokość barometryczną od kapitana w odległości przez siebie określonej? Dane startowe umieścił w monitorze nachylenia?. Nie podał jednak prędkości opadania lub kąta. Pilot podaje prędkości , które zależą od stopnia otwarcia klap, czy są znane Ryżence dla Tupolewa. Przyjmuje, że pilot opada 3m/s i 300km/h – czy inaczej ? a jeśli 2m/s to dlaczego mówi że jest na ścieżce,- czy w ogóle działa monitor ścieżki? Co jest z nagraniem wideo monitora
2 – Ryżenko widzi odległości samolotu na jakiej podstawie? na bocznym monitorze? czy słyszy podane przez nawigatora wysokości barometryczne?. Na jakiej podstawie twierdzi ,że jest na ścieżce, od 300m. Wiemy że samolot ucieka w dół. Pomiar wysokości w samolocie jest poprawny, można to sprawdzić na wysokości 60m przy obniżeniu gruntu 40m i jednoczesnej sygnale alarmu 100m na wysokościomierzu radiowym. Ma to istotne znaczenie, gdyż oznacza ,że piloci byli początkowo na ścieżce i nie mieli podstaw aby nurkować niezgodnie z procedurą zejścia do 100m.
3 – Ryżenko nie skorygował kursu dlaczego? Końcowe (1500m)odchylenie w lewo o 15m wg świadka lekarza, i kontrowane przez pilota ( prawa noga wyciągnięta) wymaga stwierdzenia, Dlaczego nie był skorygowany kurs, względem siły wiatru pd. –wsch., czy buła podana pilotom? Czy jest anomalia magnetycznej na lotnisku w odniesieniu do GSM? , Czy były podane o współrzędne lotniska ?. Czy wskaźnik kursu był zweryfikowany,, jak? Czy kontroler rutynowo podał tylko numer kursu zgodnie z procedurą jaką? Czy dane pokładowe posiadają odpowiednie odwzorowanie w GSM dla innych numerów kursu np. w przypadku mgły np. od zachodu?
4 – Czy określono momentu awarii w czasie i w współrzędnych miejsca zatrzymania kursora na wszystkich monitorach (przednim i bocznym)? zarejestrowano wideo ten fakt ze ścieżką czasową.?.
5 – Ilu kontrolerów kontroler śledzi monitory? Jak się zabezpieczają wzajemnie Czy można ocenić momentu w którym samolot uciekł w dół? Szybkość opadania była 3-4 razy większa od dopuszczalnej - dlaczego nie zaalarmowali pilotów? Czy kontrolowali ścieżkę? Jak? Są na to dowody? Czy aparat nie działał?
6 – Dlaczego Krasoucki, pamiętający identyczna katastrofę 10 lat temu z powodu wirów termicznych w identycznych warunkach punktowej mgły na identycznym numerze kursu dopuścił do zejścia na 100m do odlotu wbrew Rozporządzeniom powypadkowym? Może działał na rozkaz z logiki ?
7 – Dlaczego nikt nie podał widoczność pilotom zmieniającą się gwałtownie, (na południowym już się rozwidniało) dlaczego został ustalony niekorzystny z tego powodu kurs dla pilota od wschodu tam gdzie nasłonecznienie mniejsze i pojawienie mgły bardziej prawdopodobne, oraz w niewłaściwym czasie - za wcześnie zamiast skierować na kołowanie?
8 – Czym się różni mgła punktowa na kursie w miejscu wiru od sztucznej wywołanej dymem lub rozpylaczem wojskowym ustawionym w tym samym miejscu na kursie
9 – Czym się różni działanie wiru termicznego na kursie w punkcie wydzielania się mgły od działania rakiety wermakularnej (podciśnieniowej)? Jak działa atak jest przeprowadzony od strony podestu , a nie od góry ?
10- Czym się różni wrak po upadku z niewielkiej wysokości od uszkodzeń działania rakiety wemakularneh przy działaniu od góry nad częścią pasażerską. Jak wyglądał rozkład części wraku w tym kokpitu po oblocie przez Plusina i czym zostało to udokumentowane? Dlaczego paliwo się nie zapaliło? Dlaczego mundur pilota nie był umoczony w paliwie , a dziennik pokładowy tak? Jak były rozmieszczone w samolocie?
11- Czy są miejscowe anomalie magnetyczne oddziałujące na silnik samolotu – czy jest możliwość ataku elektromagnetycznego na silnik i układ elektroniki napędu, dlaczego średnia prędkość horyzontalna samolotu między 2 i 1km była 173km/h i o czym to może świadczyć? Czy atak paliwowy działa na zasilanie powietrzem silnika , którego jednocześnie potrzeba do działania rakiety wemakularnej?
12 – dlaczego bliższa przerywała? Czemu zasilanie piecyka elektrycznego obciąża radiolatarnie? Jak utrudnia to nalot. Jak współdziała z GSM
Dżentelmen
em96 / 151.83.19.* / 2011-02-08 22:58
Teraz już poprawnie... - zgodnie z nakazami partii...
oborowy / 79.185.96.* / 2011-02-08 18:28
Ani nie minełło 10 miesiecy i juz zostali przesłuchani. Wspołpraca jest bardzo dobra. POwoli wszystko POzamiatamy.

Najnowsze wpisy