kupić - sprzedać

WPrzemon / 2008-07-07 17:46
Witam!

Przeglądam ostatnio notowania spółek na giełdzie i się zastanawiam (bo nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie) czy istnieją takie możliwości:
jeżeli np.
akcja spółki kosztuje 12.34zł
złożyć zlecenie kupna jakiejś ilości tych akcji ale tylko jeśli cena spadnie do np. 11.22zł
i odwrotnie - zlecenie sprzedaży ale tylko jeśli cena "podskoczy" np. do 14.41zł

Chciałbym się dowiedzieć czy tak można i jeśli tak to gdzie i jak zacząć?
Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam!
Wyświetlaj:
pawel_lis1 / 2008-07-08 18:43
tak wystarczy zlozyc zlecenie z limitem.
czyli np. obecna cena 12.34 skaldasz zlecenie z limitem 11.22 co oznacza ze cena 11.22 jest maksymalna jaka chcesz zaplacic za dany walor.
i tak samo w przypadku sprzedazy, cena 14.41 bedzie minimalna za jaka jestes gotow sprzedac.
WPrzemon / 2008-07-09 19:44
Właśnie coś wyczytałem i jednak nie do końca jestem pewny czy masz rację,
cytat ze stron mBanku:
"limit aktywacji w zleceniu kupna musi być:

- wyższy od ostatniego kursu giełdowego (tę relację sprawdza giełda w momencie, kiedy zlecenie trafia do systemu giełdowego WARSET-u). Jeśli jest równe lub mniejsze zostaje odrzucone przez giełdę
(...)
Limit aktywacji w zleceniu sprzedaży musi być:

- niższy od ostatniego kursu giełdowego (tę relację sprawdza giełda w momencie, kiedy zlecenie trafia do systemu giełdowego WARSET-u). Jeśli jest równe lub większe zostaje odrzucone przez giełdę"

Czyli jeśli dobrze to zrozumiałem to nie mogę "ustawić" ceny po której chcę kupić niższej od obecnej i tej po której chcę sprzedać wyższej od obecnej.
Jeśli to prawda to ta zasada jest niedorzeczna.

Z góry dzięki za odpowiedź!
Pozdrawiam!
Przemon
pawel_lis1 / 2008-07-10 00:30
limit aktywacji to odzielna para kaloszy. w przykladzie ktory podales na wstepie posta nie potrzeba wyznaczac limitu aktywacji, wystarczy zrobic tak jak napisalem wczesniej.