Forum Forum prawnePracy

lista obecności w pracy

lista obecności w pracy

dublin23 / 2012-04-10 11:25
jak to jest z tą listą obecności? czy ona jest obowiązkowa? prowadzę neiwielką firmę, 9 pracowników ( licząc razem ze mną) czy mam obowiązek codziennie sporządzać listę i dawać im do podpisania? nie chcę żeby w razie kontroli PIP sie mógł przyczepić
Wyświetlaj:
leon555 / 2012-04-19 09:16 / Bywalec forum
a mi wydawało się, ze jeżeli forma nie liczy więcej niż 10 pracowników, to lista obecności wymagana nie jest
szklarek / 2012-04-19 10:19
No to się Panu wydawało. Nie ma związku tego obowiązku z liczbą pracowników, bo w ogóle lista jest właściwie fakultatywna, co napisał już 'wiwan'.

Z rozporządzenia wynika jedynie, że pracodawca 'mały', czyli zatrudniający do 20 pracowników NIE musi tworzyć regulaminu pracy. A kwestia listy musi być uregulowana albo w regulaminie, albo w pisemnej informacji dla pracownika.
wiwan / 2012-04-10 11:39
I tak, i nie....

Z kodeksu pracy wynika dla Pana obowiązek ewidencjonowania czasu pracy pracowników. Natomiast sposób, w jaki ten czas (przyjście, wyjście) potwierdzają pracownicy musi być uregulowany wewnętrznie, ale nie musi to być lista.

Z kolei jest to sposób prosty i praktyczny, a podpisy pracowników silnym materiałem dowodowym w razie sporu.

Ale obowiązku nie ma.

Podstawa- art.104- 104'5 KP i rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika

Najnowsze wpisy