Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

Minister Grad dostał Krzesło Roku 2010

Minister Grad dostał Krzesło Roku 2010

Money.pl / 2011-03-07 23:00
Komentarze do wiadomości: Minister Grad dostał Krzesło Roku 2010.
Wyświetlaj:
juju / 178.37.43.* / 2011-03-15 16:46
z nas!! Ile The Warsaw Voice DOSTAŁ ŁAPÓWY żeby taki tytuł przyznać? KPINA KPINA KPINA - PRECZ OD WŁADZY INDOLENCI!!!
BRONISŁAW KOMORUSKI / 87.119.16.* / 2011-03-15 11:50
ORDER PRZYPINAJĄ ZAŚ KRZESŁO PRZYKLEJAJĄ DO TYŁKA ALBO TYŁEK DO KRZESŁA. WTEDY CZŁOWIEK ZAWSZE MA NA CZYM USIĄŚĆ.
POgrobowiec / 83.31.218.* / 2011-03-13 16:21
Grad powinien dostać KRZESŁEM PRZEZ PLECY,albo przez GŁOWĘ w NAGRODĘ
fin@ncialPeople_londek / 86.144.135.* / 2011-03-09 14:55
nie ma powodu by dostal, chyba ze od nowych wlascicieli sprzedanych za 15 razy mniej niz warte
pancio_wąsik / 195.205.23.* / 2011-03-09 08:36
Czy chodzi o krzesło elektryczne?
herbek / 80.54.90.* / 2011-03-08 16:07
O boże co to on takiego zrobił........dla mnie do emerytury rzucili 20 zł.........a ile sobie. Banda POpapranych złodziei.......
zcz2 / 2011-03-08 12:19
Aby nie ogłosić upałości państwa rząd PO sprzedaje wszystko co się da.Po lasach i kolejkach linowych idą uzdrowiska.PiSowi zostawią załuże nie pustą kase i zubożały majątek.
jam to ekonomista / 80.53.140.* / 2011-03-08 15:09
widzę że kolega woli system białoruski zamiast podążać w kierunku USA, Niemiec, Francji, Wlk. Brytani itp.
Jakie są według ciebie pozytywy braku prywatyzacji?
kubap1 / 2011-03-08 17:21
Cały rozgarnięty świat zdaje sobie sprawę że u podstaw dzisiejszego kryzysu leży całkowity zanik kontroli państwowej nad sektorem finansowym. te kraje gdzie ta kontrola, choćby minimalna pozostała, łatwiej dzisiejszy kryzys przechodzą. Stąd rządy wielu państw w tym USA próbują tę kontrolę odzyskać upaństwawiając upadające banki. W USA ten sam proces przechodzi dziś system opieki zdrowotnej, gdzie prywatna sfera najzwyklej się nie sprawdziła, nie dając szans dostępu do służby zdrowia dziesiątkom milionów Amerykanów. Tymczasem POlska dokładnie zmierza w drugim kierunku i to prywatyzując w najgorszym możliwym momencie. Jestem pewien, że nikt z nas sam we własnym gospodarstwie takiej decyzji by nie podjął, ale odpuszczamy to totalnie niezrozumiałe marnotrastwo naszemu rządowi.
jam to ekonomista / 95.160.43.* / 2011-03-08 19:23
nie zgodzę sie. Kryzys rozpoczął się od kredytów subprime i nie ma tutaj związku w czyich rękach był bank. Istotne było to że w krajach rozwiniętych szybciej pojawiły się łatwe kredyty dla wszystkich. Poza tym chciałbyś żeby w Polsce nie było banków prywatnych? Bo widzę, że do tego zmierzasz. A co z wolnym rynkiem?
I zgodzę sie że teraz nie jest idealny moment na prywatyzację, no ale byłoby inaczej gdyby prywatyzowano w czasach prosperity, bo teraz nie byłoby takich problemów z finansami i nie trzeba by było sprzedawać za wszelką cenę. Niestety stało się jak się stało i teraz trzeba jakoś się ratować.
zcz2 / 2011-03-08 12:19
Aby nie ogłosić upałości państwa rząd PO sprzedaje wszystko co się da.Po lasach i kolejkach linowych idą uzdrowiska.PiSowi zostawią załuże nie pustą kase i zubożały majątek.
Lucky_Luke2 / 88.199.233.* / 2011-03-08 09:40
Mają większe wpływy do budżetu niż PiS, wyprzedają co się da, mówią o wielkich oszczędnościach, stosują kreatywną księgowość a deficyt budżetowy i tak wynosi ponad 40 mld zł
tade / 83.2.33.* / 2011-03-08 06:32
no chyba że elktryczne
bo na inne nie zasłużył
door / 83.12.255.* / 2011-03-07 23:43
Polską Żeglugę Morską w Szczecinie. Żeby nie stanowiła konkurencji dla firm niemieckich. Byliśmy potęgą transportową świata. PLO w Gdynii miala ponad 200 statków. Były to drobnicowce, kontenerowce. PŻM miało ponad 130 statkow, głównie masowce i zbiornikowce. Obecnie posiada ok 70 masowców i 4 promy. To są ostatnie polskie statki. Przedsiębiorstwo jako państwowe bardzo dobrze sobie radzi na rynkach światowych i się rozwija. Ale obecnemu rządowi to przeszkadza i postanawia je sprzedać. Być może kupi je podobnie jak PLO konkurencja aby je zlikwidować. Czy Tuskowi chodzi o to aby w Polsce zwiększyć bezrobocie, i Polacy wyjeżdżali z kraju za pracą. Czy plany Unii aby nas było nie więcej jak12 mln, rząd zaczyna realizować??? W Niemczech już powstają szkołu zawodowe dla polskich uczniów, aby mogli sobie zabezpieczyć tanią siłę roboczą. Qvo vadis Polsko???

z forum wp
matka,żona,kochanka...... / 194.146.217.* / 2011-03-08 12:28
MNIE TYŻ TO BABKO CZYTALI...
I TAKICH ŚPIĄCYCH PAMIĘTOM...
OBUDZĄ SIĘ KIEDYŚ CZY NIE???.............
dianthus4 / 2011-03-08 00:27 / portfel
To milo ze skonczyles szkole w ktorej nauczyli cie czytac i przeklejac informacje. Pewnie podstawowke albo cos kolo tego.
Mala rada. Szukaj informacji. Rozumiem ze mozg ci sie gotuje. To moze przyloz kompres czy cos zimnego.
I w pisz w google. PZM menagerowie. UNITY LINE menazerowie. Szkoly morskie roczniki klasowe. Moze wyciagniesz jakies wnioski, ktore odpowiadaja stanowi faktycznemu.
A jesli nie potrafisz to biadol dalej niewolniku.
door / 83.12.255.* / 2011-03-08 17:38
masz tu pod spodem ynteligencie.

skąd klikasz?
Z Polski?
Może Rostock?
door / 83.12.255.* / 2011-03-08 17:26
Polska Żegluga Morska
do komercjalizacji !

Kpt. ż. w. Mirosław Folta: "Platforma Obywatelska zdominowała posiedzenie komisji i przegłosowała wszystko. Teraz Sejm, ale nie róbmy sobie nadziei"


W środę odbyło się pierwsze z dwóch posiedzeń komisji Skarbu Państwa, gdzie mówiono o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych do końca 2012 roku. Wczoraj odbyło kolejne spotkanie komisji, ale bez przełomu.

- Posłowie PO zdominowali posiedzenie komisji i przegłosowali wszystko. Z PiS było zaledwie trzech posłów a z SLD ani jednego - powiedział nam wczoraj po posiedzeniu komisji Skarbu Państwa kpt. ż. w. Mirosław Folta, szef Rady Pracowniczej w PŻM

- Już w środę stała się dla nas rzecz straszna, Rady Pracownicze bez prawa głosu – powiedział nam Mirosław Folta, przewodniczący Rady Pracowniczej w Polskiej Żegludze Morskie.
- My też nie mamy głosu, związki zawodowe zostały wykluczone z Rad Nadzorczych. Zostaliśmy unicestwieni. Uważam to za skandal, wróciliśmy do stanu wojennego – dodaje Paweł Kowalski, przewodniczący Związków Zawodowych „Solidarność”.
- Teraz naprawdę boimy się, że w trakcie prywatyzowania firmy szybko zbierze się ekipa, która ją rozdrapie – powiedzieli moi rozmówcy.
B.T.
door / 83.12.255.* / 2011-03-08 17:31
Mirosław Folta, przewodniczący Rady Pracowniczej w Polskiej Żegludze Morskiej:” Projekt ten wprowadza m.in. przymus pośpiesznej i przymusowej komercjalizacji wszystkich przedsiębiorstw państwowych niezależnie od ich stanu i kondycji ekonomicznej, a w przypadku niedokonania komercjalizacji do dnia 31 grudnia 2012 r. automatycznie stawia wszystkie przedsiębiorstwa państwowe, w tym znakomicie funkcjonujące PŻM PP, w stan likwidacji”
door / 83.12.255.* / 2011-03-08 17:33
16 listopada br. odbyła się konferencja prasowa członków Rady Pracowniczej PŻM oraz związków zawodowych działających w przedsiębiorstwie. Spotkanie dotyczyło przyjęcia przez Radę Ministrów w dniu 2 listopada br. projektu ustawy o zasadach wykonywania niektórych uprawnień Skarbu Państwa.

Na konferencji prasowej odpowiedzi na pytania dziennikarzy udzielali : przewodniczący Rady Pracowniczej PŻM kpt. ż. w. Mirosław Folta, przewodniczący MK NSZZ „Solidarność” przy PŻM Paweł Kowalski, wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Marynarzy przy PŻM kpt. ż. w. Marian Gmiterek oraz przewodniczący Społecznego Komitetu Obrony PŻM Bogusław Marciniak. Obecni byli również wiceprzewodniczący Rady Pracowniczej PŻM kpt. ż. w. Ireneusz Gowin oraz członek Rady kpt. ż. w. Leszek Kłoda.
Jak powiedział na spotkaniu przewodniczący Rady Pracowniczej kpt. ż. w. Mirosław Folta projekt w/w ustawy wprowadza m.in. przymus pośpiesznej komercjalizacji wszystkich przedsiębiorstw państwowych niezależnie od ich stanu i kondycji ekonomicznej, a w przypadku niedokonania komercjalizacji do dnia 31 grudnia 2012 r. automatycznie stawia wszystkie przedsiębiorstwa państwowe, w tym znakomicie funkcjonujące PŻM PP, w stan likwidacji. Takie działanie skutkować może zagrożeniem 4.000 miejsc pracy w Grupie PŻM oraz kilkunastu tysięcy miejsc pracy naszych kontrahentów.
Kapitan Folta dodał, iż samorząd Załogi i związki zawodowe Polskiej Żeglugi Morskiej PP, działając w imieniu wszystkich pracowników przedsiębiorstwa wyrażają głębokie zaniepokojenie zarówno regulacjami wprowadzanymi we wskazanym powyżej projekcie ustawy, jak i faktem tworzenia takich przepisów w doktrynalnym zaślepieniu hasłem komercjalizacji dla komercjalizacji.
Przewodniczący Rady Pracowniczej przypomniał również, iż sprawa komercjalizacji PŻM powraca po dwóch latach od prób wprowadzenia w życie innego projektu ustawy, nakazującego przymusową komercjalizację PŻM. Wówczas do zmian ustawodawczych, związanych ze szczecińskim przedsiębiorstwem nie doszło. Temat jednak znów powraca, mimo zapewnień premiera Donalda Tuska wypowiedzianych 6 listopada 2008 r. w Sejmie w trakcie dyskusji na temat PŻM PP, kiedy to premier obiecał nie podejmować działań doktrynalnych w sprawie naszego przedsiębiorstwa.
Mirosław Folta dodał również, że projekt wspomnianej ustawy bez racjonalnego uzasadnienia likwiduje procedurę prywatyzacji bezpośredniej – jedyny tryb przekształceń własnościowych przedsiębiorstw państwowych realnie umożliwiający prywatyzację pracowniczą. A zatem uniemożliwia przejęcie PŻM przez samych pracowników, co zdaniem przewodniczącego Rady Pracowniczej byłoby najlepszym rozwiązaniem dotyczącym przyszłych przekształceń własnościowych PŻM.

Z kolei przewodniczący peżetemowskiej „Solidarności” Paweł Kowalski przypomniał historię ostatnich prób różnych rządów komercjalizacji PŻM. Powiedział on, że przez ostatnie 6 lat, przy okazji kolejnych projektów, związanych z przekształceniami własnościowymi firmy, przedstawiciele samorządu pracowniczego oraz związków zawodowych mocno podkreślali, że nie forma prawna przedsiębiorstwa a wyniki finansowe powinny mieć wpływ na decyzję o przyszłości firmy.
Ponadto Paweł Kowalski nawiązał do wypowiedzi przewodniczącego Rady Pracowniczej kpt. ż. w. Mirosława Folty, który przypomniał deklarację premiera Donalda Tuska z 2008. Zacytował on z kolei ministra skarbu państwa Aleksandra Grada, który zadeklarował 21 listopada 2008 w trakcie debaty sejmowej, iż PŻM pozostanie przedsiębiorstwem państwowym. Paweł Kowalski zauważył też, że w ślad za deklaracjami premiera i ministra skarbu wypowiedział się również Sejm i Senat głosując jednomyślnie za wspomnianą obietnicą ministra Grada.
Przewodniczący peżetemowskiej „Solidarności” podkreślił, iż wszelkie zmiany statusu PŻM będą miały negatywny wpływ na realizację dziesięcioletniego programu inwestycyjnego, który przecież w 2005 roku zyskał akceptację ministra skarbu. Zdaniem Pawła Kowalskiego, banki kredytujące inwestycje udzieliły finansowania PŻM na bardzo korzystnych dla przedsiębiorstwa warunkach i tylko czyhają na pretekst do ich zmiany, co dla PŻM oznacza dodatkowe koszty liczone w milionach dolarów.
Wiceprzewodniczący Związku Zawodowego Marynarzy PŻM kpt. ż. w. Marian Gmiterek powiedział, że cała załoga PŻM jest już zmęczona nieustannymi próbami „majstrowania” przy przedsiębiorstwie. Od 2004 roku pracownicy firmy muszą dyskutować nad kolejnymi ustawowymi zmianami, dotyczącymi przyszłości PŻM, bronić się przed kolejnymi próbami komercjalizacji i tłumaczyć, że nie jesteśmy „wielbłądem”.
Marian Gmiterek podkreślił, iż załoga PŻM nie boi się prywatyzacji, ale o prywatyzacji nikt z firmą nie chce rozmawiać. Jedyne o czym można się dowiedzieć, zwykle po fakcie, to kolejne próby przeprowadzenia komercjalizacji przedsiębiorstwa. Wiceprzewodniczący ZZM zauważył, że komercjalizacja w branży morskiej oznacza jedynie powolną likwidację firm i nie
door / 83.12.255.* / 2011-03-08 17:35
ma żadnego przykładu w tym sektorze gospodarki komercjalizacji zakończonej sukcesem.
Przewodniczący Rady Pracowniczej kpt. ż. w. Mirosław Folta na pytanie, czego załoga PŻM oczekuje w tej sytuacji, wskazał na precedensowe rozwiązanie zawarte już w projekcie ustawy a mianowicie możliwość wyłączenia PŻM spod ustawy, podobnie jak w przypadku Biura Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej.
Podsumowując spotkanie, warto dodać, iż projekt ustawy po przyjęciu przez Radę Ministrów będzie skierowany do Sejmu R.P. Intencją rządu jest przeprowadzenie jej tzw. szybką ścieżką legislacyjną, co oznacza, że może ona wejść w życie jeszcze w tym roku.
Przedstawiciele Rady Pracowniczej i związków zawodowych będą w najbliższym czasie uczestniczyć w rozmowach z politykami wszystkich opcji, domagając się pozostawienia PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego, który to status daje gwarancję dalszego, niezakłóconego rozwoju firmy i utrzymania miejsc pracy.
Postawienie Polskiej Żeglugi Morskiej w stan likwidacji jest mało realne i wręcz niemożliwe. Taką firmę, o takich tradycjach i znakomitych wynikach finansowych, o szeroko zakrojonych i trafnych inwestycjach trzeba przed każdym, czy to przed krajowym czy to obcym „najazdem” chronić a złym doradcom, a takich w przypadku PŻM nie brakuje, skracać język i ucinać ręce.
Bogdan Tychowski
Wapniak / 2011-03-07 23:26 / Tysiącznik na forum
Została jeszcze polska głupota. Ciekawe czy sprzeda i za ile?
JAG2 / 83.31.146.* / 2011-03-09 15:07
Nie Polska tylko POwska głupota.Ta -od razu podpowiem- jest bezmierna czyli bezcenna
KAPUŚNIAK / 77.253.25.* / 2011-03-07 23:26
JEDZCIE JUŻ DO TEGO WATYKANU I JUŻ NIE WRACAJCIE.
kaczorek ma motorek / 2011-03-07 23:11 / Tysiącznik na forum
Aleksander Grad. Dlaczego jeszcze nie został zdymisjonowany?
http://www.mojeopinie.pl/aleksander_grad_dlaczego_jeszcze_nie_zostal_zdymisjonowany,3,1255634634
Widać są i tacy co by chętnie zmodernizowali przyznane krzesło np dodając do niego elektryczność
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy