Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Modernizacja polskiej armii według PiS. Oto plany nowego szefostwa MON

Modernizacja polskiej armii według PiS. Oto plany nowego szefostwa MON

skomentuj
Wyświetlaj:
natooto / 78.10.55.* / 2016-03-28 02:32
Realnie to Polska nie ma Armii moze jak sie znajdzie 60 tys żołnierzy to wszystko a reszta to emeryci i siedzący za biurkiem którzy nawet pewnie nie wiedza co to poligon a nie mowiac o walce, brak sprzetu bo sie nie zbroimy, zwolnienia z armii i brak obowiązkowej armii a do tego wszyscy uciekaja z kraju za praca i nawet o tym nie myślą żeby isc do armii bo armia nie daje zabezpieczenia finansowego a co lepsze tylko liczymy na NATO ale zapominaja Polacy ze moga sie na nas wypiąc kosztem innych krajów itd
KOLEOS / 83.21.0.* / 2015-12-24 11:22
Kolejne bajeczki dla tępego ludu,przecież i tak większość z budżetu MON-u jak zawsze pójdzie na emerytury dla swoich 40 latków,na mieszkania dla wszystkich,na 13 pensje,na odprawy,dodatki itd itd ,a tylko malutka część pójdzie na dozbrajanie
zzx / 217.99.91.* / 2015-12-24 10:56
trzeba "przyjrzeć się" kilku kosztownym, a jednocześnie ważnym dla armii projektom. Niech kupią turbo gromnice z Watykanu a brzozowymi krzyżami zaminują wschodnią granicę to odstraszy Putina !!!!!!!!!
wwo / 151.227.1.* / 2015-12-24 11:56
Bo to bubel jest. W 2010 niemiecka gazeta Bild pisała o braku gotowości śmigłowców do transportu żołnierzy. Eksperci niemieckiej armii mówili, że siedzenia w NH90 były dopuszczone do maksimum 110 kg, co jest niewystarczające dla w pełni wyposażonych żołnierzy. Nie było także możliwości zabezpieczenia cięższego uzbrojenia, a podłoga kabiny była podatna na uzbrojenia. Żołnierze w pełnym rynsztunku nie mogli także korzystać z tylnej rampy w związku z nałożonymi ograniczeniami konstrukcyjnymi. Nie było także możliwości zamontowania ciężkiego karabinu maszynowego w drzwiach ani sprzętu do dokonywania desantu z powietrza lub skoków spadochronowych. Raportowano także o problemach z lądowaniem śmigłowca - lądowanie możliwe było tylko na utwardzanej powierzchni z przeszkodami nie przekraczającymi 16 cm.[6] W odpowiedzi niemieckie Ministerstwo Obrony Narodowej ogłosiło, że Eurocopter został poinformowany o problemach i zostaną one rozwiązane.
W Listopadzie 2011 śmigłowiec został umieszczony na liście "Projects of Concern" Australijskiego Departamentu Obrony w związku z opóźnieniami i znaczną ilością problemów konstrukcyjnych,[8] wliczając w to problem który doprowadził do uziemiania całej floty australijskich MRH90 w 2010 po awarii kompresora w jednym z dwóch silników.
W czerwcu 2014 roku Holandia odkryła problemy z korozją we flocie swoich NH90, co doprowadziło do wstrzymania dostaw wersji NFH.[10] Producent zgodził się na pokrycie kosztów programu naprawczego, co doprowadziło do wznowienia dostaw w grudniu 2014.
W czerwcu 2014 Niemiecki NH90 doznał awarii przekładni głównej która zmusiła go do awaryjnego lądowania w Uzbekistanie. Raportowano również problemy w innych niemieckich NH90 które miały często uruchamiane silniki - efektem tego zarekomendowano wydłużenie czasu między lotami.[12] Między 6 a 23 lutego 2015 Niemcy uziemiły swoją flotę NH90 przez obawy o bezpieczeństwo pilotów po tym jak śledztwo wykazało, że doszło do zwarcia w konsoli nad głową pilota. NHIndustries wysłało rekomendacje do pozostałych krajów operujących NH90 i zobowiązało się do wprowadzenia usprawnień w konstrukcji.
W październiku 2014 opublikowano raport wykonany przez firmę P3 w który stwierdzał, że niemieckie śmigłowce NH90 nie będą się kwalifikować do wsparcia operacji NATO i innych działań poza granicami Niemiec do roku 2016.
W styczniu 2015 siły zbrojne Finlandii ogłosiły, że w związku z brakiem części zamiennych mają problemy z utrzymaniem śmigłowców w gotowości operacyjnej. W 2014 roku serwis był w stanie wykonywać swoje zadania tylko w 19%, a czas oczekiwania na części zamienne wynosił około 200 dni. Producent wspomniał o zwiększeniu dostaw części i poprawieniu systemu serwisowania.
Kriss529 / 89.73.232.* / 2015-12-24 11:51
Francuzi latają na NH-90 a nie Caracalach.
Wojtek Warda / 78.88.61.* / 2015-12-24 10:39
producent kropideł i brzozowych krzyży lobbuje w PiS
lknlnkl / 46.170.117.* / 2015-12-24 10:57
pewnie - to uznana strategiczna broń bojowa:D
zaradny i madry / 89.191.160.* / 2015-12-24 09:53
tylko niezbyt rozgarnięty i bez rozumu może twierdzic ze wszystko co obce to bebe a nasze to cacy - bo my jak cos zrobimy to na o******........
Te nasze starocie i myśli - to kupa złomu i kamieni -każdy o tym wie.Co polak potrafi ?? no co ? spieprzyc i kłocic się =.Co my mamy za myśl techniczna ???hahaha-skoro amerykanie mysla -ba stosuja już lasery a my nie potrafily dobrego - dobrego kola wyprodukować dla samolotu.Badziewie z polski kupic to już lepiej dgogie ale dobre.Polskie telewizory kup - to ci dom zapali skanadal z mysla tech polakow.
saab275 / 88.156.182.* / 2015-12-24 10:20
Szanowny Pan to tak po prostu czy po długim zastanowieniu ten bełkot wydala z siebie ?
lepke / 62.148.76.* / 2015-12-24 09:36
czy w tym kraju ktoś do cholery zacznie myśleć , te Caracale są w cenie nowych F 16 /z uzbrojeniem i szkoleniem pilotów i obsługi \ ceny średnia z kontraktu za 1 szt tego starocia dla innych krajów ; dla Tajlandii - 25 mln euro , Malezja 41 mln euro , Brazylia 37 mln euro ---dla Polski 65 mln euro !!!!!!!! dodatkowo warunki kontraktów lepsze niż dla nas , dodatkowo - armia francuska ich nie chce czekają na następcę, przetarg rozpisać od nowa i postawić na najnowocześniejsze maszyny bo nie kupuje się na parę lat !
dinnggo / 62.180.229.* / 2015-12-24 10:41
Tobie się jeszcze to nie zdarzyło.

Żyj nadzieję że tak będzie. Zdrowia tylko życzę , bo na rozum za późno.
lepke / 62.148.76.* / 2015-12-24 12:18
do dinnggo - argumentów szanownemu Panu brak a dodatkowo kultury - co widać !
Jedrekkkkkk / 94.72.84.* / 2015-12-24 09:25
oprócz obaw politycznych to przede wszystkim ekonomiczne, wykończyć polski przemysł a wydać kasę francuzom SUPER dla PO i Komora naszej gwiazdy.
collman / 37.7.181.* / 2015-12-24 10:51
Zakłady, które przegrały przetarg też nie są już polskie - tylko nazwa ładna ala portugalska Biedronka!
Pisiaki tą dopiero będą rolowane przez różne korporacje - nie dostrzegam tam wiedzy ani doświadczenia a mierność i wierność to jest dobra dla ciemnego ludu. Chciałbym sie mylić ale historia pokazuje, że dobrzy to my jesteśmy tylko w wojnach między sobą i robieniu sobie na złóść.
bobi307 / 31.178.68.* / 2015-12-24 09:58
Jak nie Francuzom to Amerykanom i Brytyjczykom/Włochom, koles ocknij sie. Fabryka robiąca Airbusa powstalaby pod Łodzią i byloby to duzo korzystniejsze dla gospodarki. Zaklady Agusty Westland w Swidniku i tak beda staly i produkowaly tak jak Sikorsky, a teraz juz Lockheed Martin w Mielcu. Poza tym Amerykanie i Brytyjczycy zaoferowali nam śmigłowce nie spełniające wymagań, a mieli takie które nam by pasowały. Zaoferowali Black Hawai i AW149, ktore są zwyczajnie za małe na następców Mi-8. Do tego Black Hawk w żałosnej wersji S70 zamiast UH-60, AW149 jeszcze nigdzie nie służy i my mielibyśmy go tak naprawdę przetestować. Wpierw zasięgnij troche wiedzy potem się rzucaj "ekspercie".
Argusie / 62.153.98.* / 2015-12-24 09:23
MON już przecież określił priorytety dla armii: wyjaśnienie katastrofy smoleńskiej. Zastanawia mnie tylko dlaczego w tym celu potrzebujemy czołgów i śmigłowców...
pawelxyz / 178.42.99.* / 2015-12-24 09:15
chcemy broni pistoletów i karabinów broni nie śmigłowców czy czołgów lepiej mieć 1 tysiąc ludzi pod bronią niż jeden śmigłowiec którego jeden człowiek możne zestrzelić
Pomyślcie w ilu miejscach jednocześnie możne być jeden śmigłowiec?? co ? a 1 tysiąc żołnierzy ?
no nie / 81.190.115.* / 2015-12-24 06:54
może zmodernizować T-34 prezes był czołgistą
2000 Lub / 88.156.139.* / 2015-12-24 06:42
skoro nasze smiglowce mila sie sprawdzily to trza bylo kupic nowe od ruskich i nie 50 bo starczylo by na 100 sztuk a nie kupywac stary szajs zachodni
Taki767 / 31.42.30.* / 2015-12-24 06:50
Po co nam 100 nie latających śmigłowców?( chwilę po zakupie Rosjanie wprowadzą embargo na części zamienne)
_momo_ / 5.172.247.* / 2015-12-24 05:07
Caracal to najszybszy z zaproponowanych śmigłowców, ma największy udźwig, największą ładowność i może do niego wsiąść więcej żołnierzy niż do pozostałych, więc nie wiem skąd ta wrzawa ze strony 'polskich' producentów - warto pamiętać że żaden z tych śmigłowców nie jest polski, natomiast zakup Caracala daje szansę na rozwój trzeciej fabryki śmigłowców w Polsce. PZL Świdnik i PZL Mielec to obecnie jedynie montownie zachodnich koncernów.
Jeneral z Inflant / 78.100.138.* / 2015-12-24 08:47
Montownia to ma byc Caracal. Tylko montownia. Natomiast pozostale dwa produkuja rozne elementy smiglowcow w Polsce. Rowniez niektote projekty smiglowcow sa polskie. Po cholere otwierac trzeci projekt smiglowcowy zamiast rozwijac dobrze dwa obecne?
jajco / 213.146.52.* / 2015-12-24 07:26
Z tąd że Polska wyszła by przy tym zakupie jak
Zabłocki na mydle - PUSTAKU.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
_momo_ / 5.172.247.* / 2015-12-24 08:15
A zdradzisz nam wszystkim przynajmniej czemu? Absolwent zawodówki budowlanej? Pytam bo już zima, i stąd pewnie ten zalew 'fachowców' pod tym artykułem...
Paolito / 46.76.99.* / 2015-12-24 04:44
No to albo "Mikołaje" z Francji przylecą z souvenirami i "dowodami wdzięczności", albo zostaną pogonieni a ich miejsce zajmą POLSCY PRODUCENCI... Jak w czasie "W" zapewnić dostawę nowych maszyn , części itp., gdyby doszło do wojny z .... Danią :-) Droga morska dostaw odpadnie .... a samoloty lecące drogą powietrzną można strącić.....
tete / 89.230.212.* / 2015-12-24 06:29
PZL Świdnik nie jest polskim producentem. Więc według Ciebie jaka polska firma produkuje śmigłowce dla armii?
PYCKA KYPBO / 188.47.148.* / 2015-12-24 04:08
Tam gdzie kończy się dyplomacja zaczyna się WOJNA !!!
do początku nowsze
1 2 3
skomentuj

Najnowsze wpisy