Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Forum Forum nieruchomościRynek nieruchomości

Mzuri i inne firmy zarządzające nieruchomościami - opinia

Mzuri i inne firmy zarządzające nieruchomościami - opinia

skomentuj
Robert000 / 188.220.235.* / 2012-12-30 03:48
Witam,

Czy jest ktoś, kto skorzystał z usług firm zarządzających nieruchomościami? Poza Mzuri nie znalazłem profesjonalnych alternatyw. Pomimo, ze Mzuri jest na rynku 3 lata i zarządza ponad 200 nieruchomościami (przyznam, ze slaby wynik, ale może inni właściciele maja podobne obawy i pomysł całkiem nowy w tym kraju) nie ma nigdzie profesjonalnej opinii, przez liczącą się gazetę/telewizje/portal... nie pomaga to w zaufaniu...
Wszystko co znalazłem to kłótnie jednego z pracowników (nie zweryfikowane oczywiście) na forum oraz opinia (niezweryfikowana również) iż pracuje się w tej firmie ciężko i za grosze.
Oddanie nieruchomości wartej ponad 400 tys zł w obce ręce nie jest proste, wiec dobrze by było usłyszeć od kogoś kto miał styczność z ta bądź inna firma zarządzającą.

Pozdrawiam
Wyświetlaj:
Gosia Ewa / 212.180.254.* / 2018-05-16 11:54
ostrzegam i odradzam wszystkim rozważającym nawiązanie współpracy z tą firmą. Jakość obsługi klienta na poziomie zerowym, w tej firmie funkcjonuje tylko dział rozliczeń, ponieważ już na kilka dni przed terminem płatności wysyłane są maile i sms-y z przypomnieniem, przy czym jeśli to Najemca ma jakiekolwiek pytania dotyczące swoich rozliczeń, nie jest w stanie uzyskać żadnej konkretnej odpowiedzi - funkcjonujące biuro obsługi klienta to żart, niekompetentni pracownicy, nie odpowiadają na maile, bądź odpowiadają nie na temat - tak samo na infolinii, za każdym razem słyszałam to samo zdanie "przekażemy sprawę do odpowiedniego działu i skontaktujemy się z Panią". Umowa najmu skonstruowana bardzo sprytnie i jednocześnie bardzo niekorzystnie dla Najemcy - przy wcześniejszym zakończeniu umowy należna jest kara w wysokości jednej miesięcznej płatności - przy czym kaucja nie jest zaliczana na poczet ewentualnej kary. Firma ustala stałą comiesięczną kwotę płatności, na którą składa się kwota czynszu oraz kwota z tytułu opłat eksploatacyjnych, przy czym firma nie przedstawia żadnych faktur i rozliczeń. Koszty eksploatacyjne są zaniżane, czego efektem w moim przypadku była niedopłata w wys. 600 zł za okres najmu, który wynosił niespełna rok. Jednocześnie też nigdy nie otrzymałam nawet jednej faktury potwierdzającej faktyczne koszty zużycia energii elektrycznej, czy wody, a ostateczne rozliczenie oparte było jedynie o spis stanu liczników. Dodam, że miałam duży problem z odzyskaniem kaucji, pomimo, iż rozliczyłam się z najmu w terminie, wszystkie płatności łącznie z karą uiściłam terminowo, mieszkanie oddałam dokładnie wysprzątane, musiałam czekałam ponad miesiąc na zwrot reszty z kaucji, pozostałej po odliczeniu kosztów. Na koniec dodam jeszcze ciekawostkę, że firma jest niekompetentna nie tylko w kwestii obsługi klientów, ale i w kwestii samego obszaru działalności - nie ma żadnej weryfikacji lokali, które są wynajmowane, czego potwierdzeniem był mój przypadek, kiedy kilka tygodni po podpisaniu umowy najmu odwiedziła mnie POLICJA poszukując zadłużonej firmy, jak się okazało zarejestrowanej właśnie w tym wynajmowanym przeze mnie lokalu. Szczęśliwie po złożeniu przeze mnie wyjaśnień nie odbyło się przeszukanie mieszkania, jednak sytuacja była dla mnie bardzo nieprzyjemną niespodzianką. Oczywiście zgłosiłam sprawę do biura obsługi klienta, prosząc o wyjaśnienia i jednocześnie o zmianę lokalu, ponieważ przestałam czuć się komfortowo, nie wiedząc kto jeszcze może zapukać do drzwi (komornik? firma windykacyjna?), jednak oczywiście sprawa została zignorowana, nigdy nie otrzymałam żadnej informacji zwrotnej.
Podsumowując, nie wiem, jak to możliwe, że w dzisiejszych czasach takie standardy i praktyki są akceptowane i mają rację bytu, gdybym wcześniej znała choćby część z opinii krążących o tej firmie, nigdy bym się nie zdecydowała na nawiązanie z nią współpracy
OK2018 / 64.90.233.* / 2018-04-19 12:04
Również nie polecam Mzuri. Całe szczęście nie podpisaliśmy umowy z nimi. Trzeba im przyznać, że mają bardzo profesjonalną stronę internetową i na tym się niestety kończy. Chcieliśmy skorzystać z ich usług, wynajmując nowiutki apartament z miejscem parkingowym. Osoba która zjawiła się na spotkaniu kompletnie nie słuchała naszych wymogów co do profilu najemcy i ciągle skupiała się na tym ile studentów może tam zmieścić. Nawet zasugierowała, że powinniśmy przedzielić salon i zrobić jeszcze jedno pomieszczenie. Wcześniej już wspominaliśmy że mieszkanie jest o podwyższonym standardzie i że docelowo planujemy tam zamieszkać. Nie wspominając o tym, że udało nam się w dzień wynająć mieszkanie o 400zł (!) drożej niż rzeczoznawca oszacował.
Sylwek64 / 79.110.205.* / 2018-01-18 11:20
Usługa zarządzania najmem jest do bani - nigdy nie gwarantuje spokoju, bo mogą pojawić się pustostany, bo nikt nie ma bata nad sobą.

Podoba mi się usługa podnajmu jaką robi np. 3QQ z Wrocławia, w której to firma jest najemcą i gwarantuje płatność
Wazuka / 31.182.192.* / 2018-03-20 06:49
zastanówcie się przez chwilę. Zarządzanie najmem i najem gwarantowany to dwie różne usługi. Pierwsza polega na wyręczeniu właściciela w jego obowiązkach, czyli w użeraniu się z najemcą a więc z założenia NIE MA PRAWA MIEĆ GWARANCJI NAJMU.
Najem gwarantowany polega na tym, że jak masz mieszkanie wynajmowane za 1000zł, to firma płaci 500-600 i daje ci GWARANCJE ale brakujące 400-500zł jest jej zyskiem, bonusem za to, że bierze na siebie ryzyko pustostanów i pracę z najemcami.
Jak chcesz gwarancji przy wynajmowaniu mieszkania, skorzystaj z tej drugiej opcji. Albo jeszcze lepiej - sprzedaj mieszkanie i włóż pieniądze na lokatę bankową. Tam będą gwarancje :-)
A co do pustostanów - proponuje poczytać. W rodzinnej Łodzi Mzuri ma ich całe...4%. Na ponad 500 mieszkań w tym mieście którymi zarządza oznacza to statystycznie jakieś...12-13 dni w roku. Chciałbym zobaczyć inny biznes, który jest zamknięty tylko 13 dni w roku. Chyba samoobsługowa stacja benzynowa i automat z colą na dworcu :P
donkristo / 37.248.156.* / 2018-03-23 18:47
Widzę ,że koleżanka z tych nie czytających umowy.
Wazuka / 31.182.192.* / 2018-03-20 06:56
Jeszcze słyszałem, że porywają dzieci i wypijają z nich krew. Mają czarnego kota na wyposażeniu i urządzają czarne msze w mieszkaniach najbliżej cmentarzy :-D

Co za wierutna bzdura!!
Pracowałem z tą firmą 2 lata. Raz, że ogłoszenia piszą tam przedstawiciele handlowi, więc jak je mogą ukraść? Że niby co? Skopiował ci któryś? Czy też napisał w swoim, że ma takie i takie mieszkanie, w tym i w tym miejscu wyposażone w to i to? Zdjęcia też robią sami, więc o jakiej kradzieży mówimy? A co do terminu wypowiedzenia - jest i w umowie najmu (2 miesiące) i w umowie zarządzania (3 miesiące). W praktyce, za porozumieniem można od nich wyjść nawet w ciągu tygodnia.
Mzuri / 85.222.69.* / 2018-03-16 13:51
Pani Anno,

Mzuri prezentuje na swojej stronie jedynie oferty tych mieszkań, którymi zarządza w imieniu ich właścicieli na podstawie podpisanej z nimi umowy.

Nieruchomości oferowane przez Mzuri, o czym zapewne Pani doskonale wie, to firma Oferix zamieściła na swojej stronie bez naszej wiedzy i zgody w celu czerpania z nich korzyści finansowych (za udostępnienie danych kontaktowych forma wymaga rejestracji użytkownika na swojej stronie i wpłaty 190 zł tytułem swojej prowizji).

Poniżej nasze oświadczenie w tej sprawie, które opublikowaliśmy pod koniec stycznia:

"MZURI spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie oświadcza, iż oferty najmu lokali prezentowane na stronie Mzuri www.alfa.mzuri.pl zostały użyte przez innego przedsiębiorcę bez zgody i wiedzy MZURI sp. z o.o., w celu uzyskania korzyści majątkowej i zostały umieszczone na stronie internetowej www.mieszkania-pokoje-wynajem.pl

MZURI sp. z o.o. informuje, iż nie jest ani podmiotowo ani przedmiotowo powiązana ze wskazanym przedsiębiorcą, nie uzyskuje żadnej korzyści majątkowej z tytułu uiszczanych przez osoby trzecie opłat na rzecz tego przedsiębiorcy oraz nie ponosi odpowiedzialności za jego działania."


Zwracamy się do Pani z prośbą o zaprzestanie rozpowszechniania wszelkich nieprawdziwych informacji, godzących w dobre imię naszej firmy. W przeciwnym razie będziemy zmuszeni wejść na drogę prawną.

Z poważaniem
Mzuri
BAMB0 / 37.47.40.* / 2018-01-01 19:13
Czy ma ktoś wzory dokumentów mzuri (komplet) do wynajmu?
Anna129 / 188.146.128.* / 2018-03-15 22:42
nie podpisuj umów. uważaj
WKPW / 31.41.177.* / 2017-12-07 14:26
Mniej niż zero!!!!!
Wraz z mężem byliśmy klientami firmy Mzurii. Pragnę podzielić się naszymi spostrzeżeniami na temat współpracy z tą firmą. Tym samym chcę przestrzec wszystkich potencjalnych ich klientów przed popełnieniem błędu i związaniem się umową z tymi szalenie niekompetentnymi ludźmi.
Po podpisaniu umowy i otrzymaniu wynagrodzenia firma Mzurii zaprzestaje dotrzymywania warunków współpracy- przykłady:
1 Wydłużający się okres wynajęcia powierzonego im mieszkania (zbywanie zainteresowanych obejrzeniem mieszkania klientów)
2 Wystawianie faktur za naprawę uszkodzeń, które w żaden sposób nie są dokumentowane (brak zdjęć), więc trzeba wierzyć na słowo, że w mieszkaniu była jakaś usterka
3 Podczas rozliczenia się z mieszkania, które było wynajmowane: oddanie nam kluczy i pełnomocnictwa bez sprawdzenia naszych danych osobowych (pracownik firmy, który wykonywał to rozliczenie widział nas pierwszy raz)
4 Mieszkanie w bardzo złym stanie i tragicznie brudne (zapuszczone)- mimo, że firma zobowiązuje się do oddania mieszkania w takim samym stanie jakim je otrzymała. Zero jakiejkolwiek informacji wcześniej co do stanu lokalu.
5 Brak nadzoru nad mieszkaniem. Przez całe 1,5 roku kiedy trwał wynajem żaden z pracowników nie sprawdził stanu mieszkania, nie był w nim.
6 Nie odbieranie korespondencji.
7 Nagminne nie płacenie rachunków. Zaległości w spółdzielni mieszkaniowej (za kilka miesięcy), oraz za gaz i za prąd (3 dni po odebraniu kluczy od firmy Mzurii do mieszkania przyszedł inkasent odcinać nam liczniki)
8 Brak możliwości kontaktu z kimś kompetentnym i zainteresowanym nawarstwiającymi się problemami. Nawet kierownik regionalny zbierał się do kontaktu z nami przez parę dni.
Najgorsze jest w tym wszystkim, że po wystosowaniu maila do głównej siedziby odpowiedz jaką otrzymaliśmy była jeszcze większą farsą. Generalnie z pisma od Mzurii wynikało ze wszystkiemu winni są wszyscy inni tylko nie oni. Rachunków nie dostawali, wiec nie płacili. My za szybko chcieliśmy odebrać klucze, wiec nie zdążyli z naprawami w mieszkaniu. Korespondencji nie odbierał lokator, a nie oni. Błędy w systemie uniemożliwiły im obejrzenie stanu mieszkania podczas jego wynajmowania. Jeszcze bardziej irytujący jest fakt, że gdy wytyka się im błędy i niedopatrzenia na co są niezbite dowody oni wypierają się do samego końca, bezczelnie kłamiąc w rozmowie, itd.
Nie wydaje mi się, że jesteśmy jedynymi nie zadowolonymi klientami. Po przeczytaniu opinii i poznaniu metod pracy tej firmy, a przede wszystkim lekceważących swoje obowiązki pracowników (i to na każdym szczeblu) uważam, że są oszustami. Robią wszystko, żeby wyciągnąć od ludzi pieniądze, ale nic, żeby wywiązać się z umowy i w sposób kompetentny nadzorować powierzone im mieszkanie
anna1964 / 79.190.130.* / 2017-12-19 22:29
zapraszam na stronę http://homeplus.pl/wynajem-inaczej/
Mill1266 / 94.240.34.* / 2017-12-13 21:39
To wszystko to niestety prawda. Dodam jeszcze, ze zakonczyl sie najem mojego mieszkania. Chcialem zobaczyc w jakim jest stanie, a tu zonk Mzuri bez mojej zgody powymienialo zamki. Pisze od kilku dni do ich Bok i zero odpowiedzi. Nie wiem z kim mam się kontaktować bo osób kontaktowych nie ma. Teraz nie wiem,czy mam zgłosić sprawę do prokuratury, aby odzyskać dostęp do lokalu.
s1lesian / 5.172.238.* / 2018-04-11 13:55
Lece po wątkach, bo temat mnie zainteresował ale moment: Chciał Pan wejść do mieszkania, którego jest Pan właścicielem, ale przekazał Pan innemu podmiotowi prawo do lokalu i pisze, że wymienili zamki bez zgody ?
Chyba Pan czegoś nie rozumie, oddając nieruchomość pod zarządzanie lub nawet zwykły najem, przekazuje Pan prawo do zarządzania tym lokalem i nie ma Pan prawa do niego wchodzić bez zgody najemcy. Słusznie, że wymienili zamki, przynajmniej nie narobił Pan problemu ani nic nie ukradł.
paw987 / 78.10.111.* / 2018-04-26 14:57
oczywiscie ze mozna wejsc do swojego wynajmowanego mieszkania. nawet gdy najemca sie nie zgadza a mamy watpliwosci co do wlasciwego uzywania mieszkania albo/i ze moglo sie cos stac albo/i gdy nie wiemy co sie dzieje.
jarek Jagiel / 79.190.130.* / 2017-12-19 22:30
proszę zapoznać się z usługą HomePlus http://homeplus.pl/wynajem-inaczej/
Mzuri / 89.231.122.* / 2017-12-15 11:55
Prosimy o kontakt na adres uwagi@mzuri.pl
wraz z informacją, o jakie miasto i jakie mieszkanie chodzi.
Mzuri
Mzuri / 89.231.122.* / 2017-12-08 10:01
Dzień dobry.
Bardzo proszę o kontakt na adres uwagi@mzuri.pl wraz ze szczegółami na temat wynajmowanego przez Państwa mieszkania.
Chcielibyśmy przeanalizować sprawę.

Zespół Mzuri
Paulina M. / 37.248.163.* / 2017-11-30 22:02
Witam. Dziś przejęłam klucze do mieszkania w Warszawie. Jestem zadowolona z obsługi. Miły i kompetentny Pan Paweł - też młody. Na drugie spotkanie, czyli podpisanie umowy spóźnił się trochę, ale na kilka godzin przed spotkaniem uprzedził mnie o takiej możliwości i później na bieżąco o wszystkim informował. W jednym z pokoi było jednoosobowe łóżko. Pan Paweł skontaktował się z właścicielem i już czekam na nowe, dwuosobowe. Polecam Pana Pawła K.
Ola601 / 31.53.12.* / 2017-11-23 12:27
Nie polecam, w Gdyni zero zainteresowania wynajmujacym, zero odzewu, brak odpowiedzi na maile czy telefony, wszystkie czynnosci zajmuja bardzo duzo czasu!!!
Mzuri / 89.231.122.* / 2017-12-08 10:02
Dzień dobry.

Prosimy o informację ze szczegółami na adres uwagi@mzuri.pl

Pozdrawiamy
Zespół Mzuri
Robert905 / 94.254.128.* / 2017-11-22 21:08
MZURI jedna wielka porazka. W czerwcu urodzilo mi sie dziecko a w lipcu na scianie wyskoczyla wilgoc. 4 miesiace prosze sie o naprawe a tylko jestem przekierowywany do innych osob (kominiarz itp.) Malo tego swierdzili ze przy uzytkowaniu 3 osob to jest normalnie ze powstala wilgoc i grzyb. ( to po cholere wynajmuja 3 osoba skoro wiedza o tym i nawet nie napomkna ze moze cos takiego powstac). A zeby teraz rozwiazac umowe robia wielkie problemy. Ludzie bez serc. Jest male 5 miesieczne dziecko a oni kpia ze wszystkiego. Odradzam serdecznie podpisywania umowy z tym biurem nieruchomosci.
niezainteresowany / 31.182.192.* / 2018-03-20 06:41
standardowy problem przy dziecku - mam małego niemowlaka, więc okna zamknięte na cacy. W dobie "plastików" problem dotyczy nie tylko mieszkań Mzuri. Zacznij wietrzyć chałupę a nie szukaj winnych u zarządcy
Mzuri / 89.231.122.* / 2017-12-08 10:03
Dzień dobry.

Prosimy o szczegóły i informację, o jakie mieszkanie chodzi na adres uwagi@mzuri.pl

Zespół Mzuri
werk / 83.31.138.* / 2017-11-16 19:45
polecam wszystkim agencję do wynajmu powierzchni biurowych www.gwiazda.info
Jarek Jag / 79.190.130.* / 2017-12-13 17:38
Polecam wszystkim www.homeplus.pl
Kamil_UK / 222.152.59.* / 2017-10-30 09:34
Kazdemu radze zastanowic sie 10 razy zanim podpisze z ta firma umowe. Uslugi jakie firma Mzuri swiadczy we Wrozlawiu, to po prostu dramat. Zaraz po podpisaniu umowy konczy sie kontakt, niczego nie mozna sie dowiedziec, nikt nie kontroluje mieszkan. To banda gowniarzy ktorym oddajesz klucze od swojego mieszkania i tracisz nad nim zupelnie kontrole.
kamila512 / 94.254.133.* / 2017-11-21 16:15
Wynajmuje mieszkanie od Mzurii w Łodzi i to TOTALNY KOSZMAR. Jesli znajdzie się jakakolwiek rzecz którą od nich potrzebuje wiążę się to z KILKUTYGODNIOWYM okresem oczekiwania na odpowiedź. Obecnie pękła mi płyta ceramiczna - okres który oczekuję na "fachowca" to obecnie 5 tygodni. Po napisaniu 3 maili przypominających i 5 rozmowach ponaglających NADAL NIKT sie tym nie interesuje. Tak samo jest z nadpłatą za media- zwrot kosztów otrzymałam po 4 miesiącach !!!!!! Również wiązało się to z kilkurazowym wręcz błaganiem o zwrot !!! KOSZMAAAAR!!! Podobnie z wymianą żarówek w korytarzu (nie posiadam własnej drabiny), tak samo bylo z odpadającym od ściany grzejnikiem w łazience. K**** MAC!! PRACUJĄ TAM SAMI DEBILE którzy nic nie potrafią załatwić. Uprawiają tak zwana spychologię - "proszę napisać maila/ przełączę Panią do innego działu". Co wiecej nie ma komu zgłosić jakiejkolwiek skargi- wszysctko idzie na bok@mzurii- co wiąże się z nie traktowaniem wynajmu i problemów poważnie. Czekam z niecierpliwością na skońćzenie umowy bo nie można z takimi niesłowynymi ludźmi podejmować żdanej wspłopracy.
UK / 80.244.12.* / 2017-11-20 17:47
Zgadzam sie w 100% tylko, ze w Katowicach
Xxx945 / 94.254.128.* / 2017-10-16 14:54
Oszusci i naciagacze rok kalendarzowy trwa u nich 13 miesiecy nie 12.
PatrykUK / 79.110.205.* / 2017-10-09 18:50
Jeśli chodzi o Wrocław to polecam 3QQ. Nie robią zwykłego zarządzania najmem tylko sami wchodzą do umowy jako najemca. Czynsz na czas, młody zespół, zero telefonów i zawracania głowy. Korzystałem kiedyś z usługi zarządzania najmem w innej firmie i najlepsze było to, że jak nie mieli najemcy to ode mnie pobierali opłatę za pustostan.
PatrykUK / 79.110.205.* / 2017-10-09 18:50
Jeśli chodzi o Wrocław to polecam 3QQ. Nie robią zwykłego zarządzania najmem tylko sami wchodzą do umowy jako najemca. Czynsz na czas, młody zespół, zero telefonów i zawracania głowy. Korzystałem kiedyś z usługi zarządzania najmem w innej firmie i najlepsze było to, że jak nie mieli najemcy to ode mnie pobierali opłatę za pustostan.
Borys792 / 178.182.227.* / 2017-09-15 13:02
Wynajmuję mieszkanie przez Mzuri. To jest najgorsza firma jaka istnieje:
- odbiór korespondencji? Fikcja
- poważna awaria elektryki w mieszkaniu - upalała się różnicówka, co powodowało dymienie i iskry ze skrzynki bezpieczników - Pani z bok Mzuri stwierdziła, że to na pewno wina mojego czajnika albo tostera i że nic się nie dzieje. Dopiero po interwencji właściciela mieszkania łaskawie przysłali technika (po dwóch dniach)
- Pan, który przyszedł na kontrolę mieszkania - wszedł, usiadł na kanapie, kazał podpisać i poszedł - Gdybym był właścicielem mieszkania to bym się trochę zdenerwował jeśli tak miało by wyglądać dbanie o powierzone mienie.
- no i największe s************ - NIE PŁACĄ RACHUNKÓW!!! - 7.09 przyszli smutni Panowie odłączyć prąd. jak się okazało Mzuri zrobiło zaległość 460 zł u operatora. I nie widzieli żadnego problemu. A odkręcenie tego bałaganu zajęło im 30 godzin! I to dopiero po wielu telefonach moich i właściciela mieszkania.

OGÓLNIE POLECAM... UNIKAĆ JAK TYLKO SIĘ DA!!!
Mzuri / 85.222.69.* / 2017-09-21 13:38
Szanowny Panie, drodzy Państwo,
uprzejmie informujemy, iż w trosce o zapewnienie jak najwyższej jakości naszych usług uruchomiliśmy system telefoniczny, który pozwala na tonowy wybór interesującego Państwa tematu rozmowy w godzinach pracy i dyżurów BOK oraz kontakt z konsultantem. Wierzymy, iż nowe rozwiązanie przyczyni się do szybszego przepływu informacji, usprawni obsługę Państwa zapytań, zgłoszeń i zleceń oraz umożliwi uzyskanie potrzebnych informacji w bieżących sprawach. Zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta pod nr 795 005 302 lub mailowo bok@mzuri.pl
Z góry dziękujemy, Zespół Mzuri
do początku nowsze
1 2 3 4 5
skomentuj

Najnowsze wpisy