Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Nowy, pasożytniczy urząd za 130 mln złotych

Nowy, pasożytniczy urząd za 130 mln złotych

Money.pl / 2006-10-17 09:55
Wyświetlaj:
tatko / 2006-10-18 00:11 / Tysiącznik na forum
To również wchodzi w skład taniego państwa
M.Grzelak / 84.40.204.* / 2006-10-17 15:52
Kolejny artykulik z cyku "wydaje mi się, że wiem o czym piszę". Już w tej chwili PPL to spółka trzech przedsiębiorstw, w skład której wchodzą Agencja Ruchu Lotniczego, Port Lotniczy warszawa Okęcie im F. Chopina i Porty Regionalne - będące współwłaścicielem niektórych lotnisk w Polsce. Obecnie największe dochody PPL generuje Agencja z tytułu opłat za służbę kontroli ruchu lotniczego świadczoną dla samolotów przelatujących przez Polskę tranzytem, największym zaś beneficjantem PPL-u jest lotnisko w Warszawie. Pytam zatem kto na kom pasożytuje? ARL – która na mocy nowej ustawy przekształcona zostanie w PAŻP, czy PPL?
Druga sprawa to nieścisłość w stwierdzeniu, że pieniądze pochodzące z PPL są przeznaczane na rozbudowę lotnisk. Są one przeznaczane na rozwój NIEKTÓRYCH lotnisk, z Okęciem na czele, podczas gdy pozostałe porty lotnicze muszą posiłkować się innymi źródłami. Ekstremalnym przykładem jest lotnisko im Wł. Reymonta w Łodzi, które jest całkowicie finansowane z budżetu gminy. Przeznaczone w ubiegłorocznej ustawie budżetowej środki w wysokości 25 mln złotych do tej pory nie zostały przekazane (11 miesięcy od daty podpisania decyzji), ale to już temat na inny artykuł.
Trzecia sprawa – wydzielenie PAŻP jako osobnego ośrodka wynika z wymogów Europejskiej Organizacji Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej EUROCONTROL, do której Polska wstąpiła we wrześniu 2004 roku . Jeśli chcemy podlegać programowi Single European Sky i liberalizować transport lotniczy, to równocześnie musimy podporządkować się wymogom owego programu. Nic tutaj „przycwaniakować” sie nie da.
daktyl / 217.168.71.* / 2006-10-18 10:36
A co z procedurą przetargową?
LENIN / 83.238.240.* / 2006-10-17 20:28
co to znaczy :liberalizować transport lotniczy? Będzie można latać na drzwiach od stodoły?
M.Grzelak / 84.40.204.* / 2006-10-17 21:16
Mylisz dziedziny. Na drzwiach od stodoły mieli latać piloci wojskowi (vide opinia byłego min. obrony Jerzego Szmajdzińskiego), a transport loniczy, to lotnictwo cywilne (zgodnie z podziałem zapisanym w Konwencji Chicagowskiej o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym)
LENIN / 83.238.240.* / 2006-10-18 19:25
Nie pojąłeś ironii, skoro wojakom wolno to może będą mogli też cywile(jak liberalizm to liberalizm)
DA-old / 195.225.71.* / 2006-10-17 17:58
Zgadzam się całkowicie z Twoją opinią.
sylwia z kwidzyna / 82.177.183.* / 2006-10-17 15:28
TANIE ZASRAN...E PAŃSTWO PRECZ Z KACZKAMI I WSZYSTKIMI PO 40 ROKU ŻYCIA NA GÓRZE!!!!
DA-old / 195.225.71.* / 2006-10-17 17:57
Pobaw się lalkami. Są przed 40-stką...
lukka / 83.26.212.* / 2006-10-17 14:46
kolejne stołeczki dla kolesi... jak przyjemnie byc politykiem w takim ciemnym kraju!!!!
sceptyk / 2006-10-17 09:55 / Tysiącznik na forum
Co za różnica - Urząd czy spółka zależna?
Jedno i drugie państwwe, jedno i drugie służy tylko do dojenia pasażerów.
Pasożtnicza klasa urzędnicza rozrasta się jak złośliwy nowotwór.
A dziennikarskie hieny tłumaczą ciemnym masom, że prywatna własność to utopia (poczytajcie sobie GazWyb albo oglądajcie TVN, o ile się nie brzydzicie oczywiście).
gleba / 83.30.116.* / 2006-10-17 10:10
Ty sobie sam przeczysz.Przemyśl, co chciałeś powiedzieć i napisz jeszcze raz, bo ja nie rozumiem-czy prywatna własność jest dobra, czy nie.
Boydrome / 83.23.40.* / 2007-04-03 12:41
Widac jakie maja pojecie pismaki... zenada

Najnowsze wpisy