Forum Polityka, aktualnościKraj

Odziedziczyłeś spadek? Uważaj, bo może to być kredyt!

Odziedziczyłeś spadek? Uważaj, bo może to być kredyt!

Wyświetlaj:
_L_ / 85.31.245.* / 2009-01-25 22:07
Autor zanim zacznie pisać "artykół" powinien przeczytać kodeks.
"Art. 1015 § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania."
Czyli liczy się data od której dowiedaiał się o tytule do spadku a nie data śmierci.
-s / 85.89.162.* / 2008-10-21 14:35
Kolejny pseudoprawnik się odezwał. Kurczę, nie jestem prawnikiem, a sam wiem, że jest inaczej. Art 1015 KC nie mówi, że spadkobierca ma 6 miesięcy od chwili śmierci spadkodawcy, ale dokładnie:

Art. 1015. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania.

Zatem proszę mi powiedzie, gdzie jest mowa w powyższym artykule o tym, że jest to 6 miesięcy od otwarcia spadku?

PS) jestem tylko prostym programistą, dlaczego znam się lepiej na przepisach niż niejeden prawnik, który pisze w tym portalu? To już kolejny tekst podpisany przez "kancelarię prawną", w którym mamy taaaakie błędy. Poprzednio pisali coś o gwarancji i rękojmii (której w sprzedaży konsumenckiej nie ma już dawno).


Podsumowując: jak ktoś z rodziny umrze i jest podejrzenie, że możemy coś dziedziczyć, a nie chcemy, to bez względu na to czy jest otwarta sprawa sądowa odnośnie spadku czy też nie, należy lecieć do notariusza i tam złożyć oświadczenie, że się odrzuca spadek, bądź przyjmuje z dobrodziejstwem inwentarza. Przy czym jest na to pół roku od momenu kiedy DOWIEDZIELIŚMY SIĘ o śmierci czy też spadku.
azaz / 217.153.72.* / 2008-10-22 09:40
Po pierwsze czytaj dokładnie, a potem komentuj
W artykule jet to ujęte w ramce: