Forum Polityka, aktualnościKraj

Odziedziczyłeś spadek? Uważaj, bo może to być kredyt!

Odziedziczyłeś spadek? Uważaj, bo może to być kredyt!

Wyświetlaj:
_L_ / 85.31.245.* / 2009-01-25 22:07
Autor zanim zacznie pisać "artykół" powinien przeczytać kodeks.
"Art. 1015 § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania."
Czyli liczy się data od której dowiedaiał się o tytule do spadku a nie data śmierci.
-s / 85.89.162.* / 2008-10-21 14:35
Kolejny pseudoprawnik się odezwał. Kurczę, nie jestem prawnikiem, a sam wiem, że jest inaczej. Art 1015 KC nie mówi, że spadkobierca ma 6 miesięcy od chwili śmierci spadkodawcy, ale dokładnie:

Art. 1015. § 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania.

Zatem proszę mi powiedzie, gdzie jest mowa w powyższym artykule o tym, że jest to 6 miesięcy od otwarcia spadku?

PS) jestem tylko prostym programistą, dlaczego znam się lepiej na przepisach niż niejeden prawnik, który pisze w tym portalu? To już kolejny tekst podpisany przez "kancelarię prawną", w którym mamy taaaakie błędy. Poprzednio pisali coś o gwarancji i rękojmii (której w sprzedaży konsumenckiej nie ma już dawno).


Podsumowując: jak ktoś z rodziny umrze i jest podejrzenie, że możemy coś dziedziczyć, a nie chcemy, to bez względu na to czy jest otwarta sprawa sądowa odnośnie spadku czy też nie, należy lecieć do notariusza i tam złożyć oświadczenie, że się odrzuca spadek, bądź przyjmuje z dobrodziejstwem inwentarza. Przy czym jest na to pół roku od momenu kiedy DOWIEDZIELIŚMY SIĘ o śmierci czy też spadku.
azaz / 217.153.72.* / 2008-10-22 09:40
Po pierwsze czytaj dokładnie, a potem komentuj
W artykule jet to ujęte w ramce:
" W celu skorzystania z wyżej wymienionych uprawnień, spadkobiercy zobowiązani są złożenia oświadczenia woli o stosownej treści w terminie 6 miesięcy od chwili otwarcia spadku (art. 1015 k.c.),
Po drugie juz ktos wytknał Ci bład w twoim komentarzu pod innym artykułem, z czym zresztą sie zgodziłeś. Przypomnę:
" Pojęcie rękojmi w polskim prawie cywilnym jest uregulowane w art. 556-576 Kodeksu cywilnego"
Pozdrawiam
Fitzcarraldo / 195.116.150.* / 2008-11-21 15:31
Sedno własnie w tym, ze nie od chwili otwarcia spadku (śmierci spadkodawwcy) lecz od chwili dowiedzenia się o tytule swego powołania. Poza tym kolega pisał o rękojmii w sprzedaży konsumenckiej, a jej nie reguluje kodeks cywilny, lecz ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, w której odpowiednik rękojmii nazywa się odpowiedzialnością z tytułu niezgodności towaru z umową. Pozdrawiam.
polaczek zarezerwowany? / 77.253.174.* / 2008-10-21 13:25
No to pięknie niewolnictwo w pełnej krasie!
Co ma piernik do wiatraka?
Za długi dziadka mają odpowiadać wnukowie!
A gdzie ryzyko np. Banku?
Jaki wpływ może mieć rodzina dłużnika na jego decyzje?
maria-kordula / 83.25.255.* / 2008-11-09 22:36
To w takim razie jak do kredytu jest ubezpieczenie i tam jest wyraznie ujęte "zgon" ,to co obchodzi spadkobierce bank pokrywa resztę długu tak to jest czy nie ,ja bynajmniej tak to rozumuję to w takim razie proszę mi wytłumaczyć po co to ubezpieczenie
mari381 / 83.16.16.* / 2010-02-26 12:02
Pamiętajmy że banki ubzepieczają kredyty dla osób do 65roku życia czasem o tym nie informują kredytobiorców i ubezpieczenie ściągają ale w chwili śmierci kredytobiorcy ubezpieczyciel mówi NIE kredyt nie byl ubezpieczony ponieważ ubezpieczamy do 65 roku zycia a babcia czy dziadek mieli np 66 lat i mimo zapłacenia ubezpieczenia i tak trzeba dług spłacić.
zmorek / 83.68.92.* / 2009-01-19 18:33
z tego co tu wyczytałem swoim majątkiem odpowiadamy za błędy innych i ja np. mając teścia zaciągającego notorycznie kredyty mam za to do czasu swojej "spokojnej" starości odpowiadać świetlana przyszłość nie jestem prawnikiem ale klient banku ponosi często odpowiedzialność za detale bank jest święty

Najnowsze wpisy