OPTIMUSS
/ 78.8.67.* / 2011-11-03 17:08
03.11. Warszawa (PAP) - CD Projekt Red może sprzedać w 2011 r. zdecydowanie powyżej 1 mln
szt. Wiedźmina 2 na PC, a w ciągu roku od premiery gry sprzedaż może przekroczyć 1,3 mln
szt. Druga połowa roku pod względem wyników będzie dla spółki gorsza od pierwszej.
Decydująca dla wyników w 2012 r. będzie zaplanowana na I kw. premiera Wiedźmina 2 na Xbox
360. Budżet marketingowy Warner Bros na promocję tej gry w Ameryce wyniesie minimum 2,5
mln USD - poinformował w wywiadzie dla PAP Adam Kiciński, prezes CD Projekt RED.
"W tym roku pierwotnie zakładaliśmy sprzedaż łącznie około 1 mln sztuk wersji Wiedźmina 2
na PC, ale w praktyce zdecydowanie powinno to być przekroczone. Również pierwotnie
zakładany ambitny cel sprzedaży 1,3 mln sztuk gry na tę platformę w ciągu 12 miesięcy od
premiery wydaje się bardzo możliwy do przekroczenia" - powiedział PAP Kiciński.
"W elektronicznej dystrybucji sprzedaliśmy już istotnie powyżej 200 tys. sztuk Wiedźmina 2
PC. Elektroniczna dystrybucja, kanał o zdecydowanie najwyższej rentowności, osiągnęła
poziom około 20 proc. całkowitej sprzedaży, co uznajemy za spory sukces" - dodał.
Kiciński podtrzymał wcześniejsze oczekiwania spółki, że wszystkie kwartały 2011 r. powinny
być "zdecydowanie pozytywne".
"Właśnie analizujemy sprzedaż Wiedźmina 2 do końca trzeciego kwartału, ale za wcześnie na
konkretne dane. Moje oczekiwania odnośnie sprzedaży tej gry w trzecim kwartale są dość
skromne, gdyż jest to zwykle najsłabszy kwartał, a trzeba też pamiętać, że część sprzedaży
do klientów wynikała z wcześniejszego zatowarowania sklepów w drugim kwartale, które było
już ujęte w przychodach drugiego kwartału" - powiedział.
"Zwykle trzeci kwartał jest najsłabszy w roku, ale w tym roku ta sezonowość może być
zaburzona w związku z premierą Wiedźmina 2, więc niekoniecznie musi tak być" - dodał.
Poinformował też, że na wyniki w III kw. wpłynęły dwa zdarzenia jednorazowe, ale nie w
przeważającej mierze.
"Przy kontrakcie z Warner Bros doszło do przeniesienia praw - Warner zapłacił Atari
znaczną sumę za przejęcie praw do dystrybucji, a my przy okazji dostaliśmy pewne
wynagrodzenie od Atari i to będzie pozytywny wpływ w trzecim kwartale. Drugi one-off
wynika z faktu, że udzieliliśmy innej firmie prawa do korzystania z marki Optimus, kwota
tej transakcji jest na tyle niska, że nie kwalifikowała się do komunikatu giełdowego i nie
jest to kluczowe z punktu widzenia wyników" - powiedział.
(...)