Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Oto raport ujawniający stan przygotowań do Euro 2012

Oto raport ujawniający stan przygotowań do Euro 2012

Wyświetlaj:
Expert / 77.45.27.* / 2012-03-11 17:03
Starało się sporo porządnych firm ale ten kryminalista wybrał tylko te mafijne dlaczego ?
Andrzej Sadowski / 159.205.222.* / 2012-02-12 17:43
Kolej też uprawia propagandę sukcesu, a tymczasem jedzie na wstecznym biegu. Jestem człowiekiem "przedwojennym", więc z uwagi na długie życie mam mozliwość porównaia. Jako mały cłopiec miałem mozliwość podziwiania na stacji Rabka Zabornia "Lux Torpedy" kursujacej z Warszawy dio Zakopanego (przez Kielce Kraków). Czas przejazdu nie pamietam, choć studiowałem Oglnopoplski Rozkład Jazdy, który zawsze miał ojcie, ale chyba poniżej 6 godzin i napewno zawsze punktualnuie. Teraz expresy - "Tart" i podobne pokonuja te trasę w 6,5 godiny, mimo użytkowania szybszej maguistrali i spóźniają się. Wracając do niej odległych czasów, do Nowego Sacza i Krynica jeszcze kilka lat temu można było podróżować bezposrtednim pociąguiem pośpiesznym nocnym, w3jeżdżającym z Warszawy bodaj około godzuina 20 i przybywającydo N. Sacza około 5 rano, do Krynicy około godziny 7 albo expresem "Malinowski", wyjażdżajacym z W-wy o 5:45i przybywajacyn do N. Sacza o 11:30, do Krynicy po 13. Obecnie jest tylko jedno bezposrednie połaczenie kolejo9we do Krynicy - pociąg Gdynia-Krynica, wyjeżdżajacy z Gdyni o 18:00, z Warszawt Centralnej o 1:45 (w nocy!) i przybywający do Krynicy o 13:45. Pociąg ten staje, nie wiadomo po co na różnych stacyjkach, jak nawet przystaki Warszaw-Służewiec, Warszawa-Okęcie, gdzie nikt nie wsiada ani nie wysiada, w Nowym Saczy stoi prawie 20 minut. Czas przejazdy Z gdyni do Krynicy prawie 19 godzin, z Warszawy 12 godzin i to ół nocy i wieksza część dnia !!! Chyba kolej robi wszystko - zeby obrzydzić pasażerom swoje usługi - żeby przesiedli się wszyscy na samochody i ostatecznie zatkali wąskie i marne drgi. Gdzie w tym wszystkim jest jakaś logika? Infrastruktura, nawet w krajach typowo kapitalistycznych, nie jest pozostawiona działaniu pojedynczych prywatnych przedsiębiorstw. U nas natomiast stworzone pozory prywatyzacji i pozory konkurecjirozbijajac PKP na wiele odrebnych spółek. W efwekcie koszty tylko wzerosły, zadłużeni coraz większe, a usługi corazsze. Ja już nie dożyję zdrowego rozsądku w naszymn kochanym kraju. Jeszcze mam tylko iskierkę nadziei, ze mój prawnuczej moze dożyje!

andy
Andrzej Sadowski / 159.205.222.* / 2012-02-12 17:20
Jako obywatel i podatnik jestem oburzony, że media, włączając "Money.pl" koncentrują się na sprawach infrastruktury glównie w kontekscie Euro! Dlaczegi nikt nie bije na larm, że chory jest cały system zamówień publicznych związanych z budow3ą dróg i innychobiektów. Chora jest zasada, że trzeba zaakceptować najtańszego oferenta. Tymczasem najtańszy jest zazwyczaj partaczem, opóźnia się z wykonawstwem i często żąda potem aneksowania umowy w celu dofinansowania. W efekcie wszystko wkońcu kosztuje drtożej. Tani wykonawca pracuje zwykle na drodze na jedną zmianę i często tylko w dni roboczse. W cywilizowanych krajach roboty drogowe (remonty i budowę nowych dróg) prowadzi się na trzy zmiany (round clock) i w weekendy. To oczywiście musi kosztować (opłata za godziny nocne i świateczne), ale w efekcie, dzięki skróceniu procesu budowy wychdzi taniej. A najważniejsze i oburzające, że u nas nie licza się koszty społeczne - stracowny czas kierowców i przepały paliwa na skutek stanie w korkach. Przykładem chybionych przetargów lub nieporadnego egzekwowania zawartych umów może być w Warszawie budowa bezkolizyjnego skrzyzowania ulic Rzymowskiego i Marynarskiej i poszerzanie ul. Wilanowskiej od Dolinki Służewieckiej do Sobieskiego. Na wilanowskiej notorycznie obserwowałem jak na budowanej jezdni stały całymi dniami (nie mówiąc o nocach) nieczynne maszyny, przy których nie było żadnej żywej robotniczej duszy, a kierowcy stali na jedynej waskiej jezdni w gigantycznych korkach, autobusy miejskie kursowały dalekim i wąskim objazdem prze półtora roku. Kto wycenił straty tym spowodowane? Już widać przyzwyczailiśmy się , że tak być musi!
Osobny rozdzial stanowi niedowład decyzyjny i podejrzane interesy kryjace się za idiotycznymi decyzjami. W jakim chorym umysle powstała idea budowy autostrady tunelem pod Ursynowem? KTO MA W TYM INTERES?! Protesty i dyskusja w tej sprawie trwają ponad 10 lat i wkońcu chyba zaniecha suie tego idiotycznego pomysłu, a tymczasem bedziemy mieli zamiast autistrady zachód wschód - autostradę kończaca się w Warszawie prawie ślepą uliczką. Logiczne było puszczenie ruchu tranzytowego przez Górę Kalwarię, z iominięciem Warszawy, a doprowadzenie do Warszawy tylko dobrego łacznika. Niestety lo0gika nie jest cechą naszych decydentów! Powtarzam - KTO MA INTERES W WYMYŚLANIU TAKICH SZKODLIWYCH POMYSŁÓW???!!!

andy
flimon / 89.229.185.* / 2012-02-12 13:59
A co to za cwaniaczek wyciął z obrazka wyrób autostrado podobny z Gdańska do Warszawy chyba A3? Przecież tyle kilometrów wybudowano co prawda jeszcze nie oddano wszystkiego ale na mistrzostwa coś rzuca. Nie pasuje do koncepcji sukcesu? A miało być transparentnie? Już się pogubiłem kto mówi prawdę a kto zwyczajnie i z premedytacją kłamie.
luter69 / 81.95.207.* / 2012-02-14 19:40
Jakie A3? Taka autostrada nie jest w ogóle planowana. Piszesz o S7, a powyższa mapa dotyczy autostrad. Nie widać?
A nie lepiej wypowiadać się na tematy, o których cokolwiek wiesz? Temat budowy dróg jest dla ciebie chyba za trudny...
Robert Roy / 37.8.205.* / 2012-02-11 19:40
Euro POrażka, to mało powiedziane to POdsumowanie rządów partyjnych kolesiów.
Tak jak POprzednicy (rządy PiS, sld, PSL-u)wycinali ludzi uczciwych, operatywnych i mających wiedzę zastępując ich POciotkami. Ci zwłaszcza obecni POstkomunići okazali się w tej sztuce perfekcyjny. Zawładneli krajem... ALE CO DALEJ POpaprańcy oprócz Polski w bałaganie???
fin12 / 89.74.208.* / 2012-02-10 17:40
no to i tak nie zle w sumie gyby jeszcze A1 dalo sie ukonczyc i ten odcinek z lodzi do warszawy to by bylo super. Na Ukraine i Bialorus to jakby sytuacja znacznie sie poprawila
szmnal creatiw you / 94.42.189.* / 2012-02-10 09:44
może jakiś skecz z PĘDZĄCEGO KRÓLICZKA ? albo ze stacji benzynowej lub cmentarza z MIREM, Rychem, Zdzichem, Zbychem etc ?

Już wiem niech tusk OPOWIE o SWOJEJ FUNDACJI

DAR GDAŃSKA !
bsf / 87.205.255.* / 2012-02-09 16:22
Stary partacz odszedł a na jego miejsce przyszedł kolejny partacz a każdy oczekuje CUDÓW.Tu PO sprawuje władzę.
velandil / 2012-02-09 10:20 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Polska - kraj malkontentów. Jakiś czas temu oburzyłem się, gdy znajoma która wyjechała na stałe do Nowej Zelandii i przyjechała odwiedzić rodzinę w Polsce narzekała, że ledwo wysiadła z samolotu i od razu dobiły ją te "wredne, zacięte polskie mordy".
Ale sporo niestety w tym racji mimo, że bardzo obraźliwe dla nas. Wystarczy przejrzeć komentarze pod tym artykułem - wszyscy narzekają i prognozują katastrofę. Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie liczył, że inwestycje przed Euro '12 będą gotowe w 100% i wszystko będzie "na tip top"? Oczywiście, za opóźnienia i błędy przy realizacji inwestycji powinny zostać wyciągnięte konsekwencje, ALE! Jak widzę wypowiedzi, że to Euro to nikomu niepotrzebne i tylko sobie długów narobiliśmy jako Państwo, to mnie naprawdę szlag trafia. Pomyślcie tylko, nawet na stan już obecny inwestycji infrastrukturalnych, ile już jest zrobione. I to po mistrzostwach zostanie. To wszystko są inwestycje, które i tak musiały zostać wykonane i trzeba by za nie zapłacić. Dzięki Euro będziemy mieć większość z nich szybciej zrealizowane - to jest chyba największa korzyść z tych mistrzostw, nawet jeśli na samym Euro będziemy stratni. Odniosę się choćby do Wrocławia, bo tu mieszkam - wreszcie mamy obwodnicę. RE-WE-LA-CJA! A za parę lat będzie obwodnica wschodnia i wreszcie będziemy mieli komunikację w 100% na miarę zachodu. Nowy terminal lotniczy - dzięki Euro jest już gotowy, a gdyby nie mistrzostwa to pewnie musielibyśmy czekać jeszcze parę ładnych lat. Podobnie Dworzec Główny. Nie wspomnę nawet ile ulic w mieście doczekało się WRESZCIE przebudowy i remontów - gdyby nie euro to nie wiem czy kiedykolwiek doczekalibyśmy się tego. Miałem też okazję i prawdziwą przyjemność jechać nad morze nowiutką autostradą z Torunia do Gdańska. Ja się więc pytam, czy wy malkontenci jesteście tacy ślepi, czy faktycznie jesteście tymi "wrednymi, zaciętymi polskimi mordami", że tak narzekacie i złorzeczycie? Nie twierdzę, że mamy śpiewać pieśni pochwalne na cześć rządu i osób odpowiedzialnych za przygotowania do Euro, ale naprawdę trzeba być kretynem żeby nie dostrzegać jak dużo nam po Euro zostanie. Gdyby nie Euro to pewnie nawet kilometr nowej autostrady by nie powstał, nie wspominając o kolei, dworcach, lotniskach i całej reszcie...
zowa / 77.253.47.* / 2012-02-20 16:27
Może to i prawda. Tylko jakim kosztem. Zadłużenie na poziomie 900 mld PLN. Z tego mamy 4 stadiony i kilkaset km dróg, z czego lwią część zaplanował już Hitler. Nie wiem czy autor jest kibicem, ale większość obywateli na pewno nie. 100 mld wydane na tą imprezę to skromnie licząc daje 2000 km autostrad. Gdzie reszta ?
velandil / 2012-02-20 19:29 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Zgadzam się i dlatego napisałem, że trzeba rozliczyć osoby odpowiedzialne za realizację inwestycji. Nie podoba mi się natomiast to wszechobecne narzekanie, bo jakby nie patrzeć infrastrukturę będziemy mieli naprawdę o niebo lepszą niż jeszcze 2 lata temu. I nawet jeśli koszty były wysokie to ja, jako mieszkaniec Wrocławia jestem naprawdę bardzo zadowolony.
mieczman / 2012-02-09 00:51 / Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
Oszacowano, że przyjedzie ok.100tys. kibiców tj 20 razy mniej od przewidywanych, więc czeka nas sytuacja, które stadiony zacząć rozbierać? Przecież nie zarobią na siebie przy tysiącu kibiców, nawet na kosiarkę!Szkoły się likwiduje a buduje się boiska? bo komu potrzebna wykwalifikowana siła robocza?, wystarczą kopacze i kobitki na zmywaki! Ktoś musi dać papu?
abstract / 81.189.131.* / 2012-02-08 09:17
http://www.gddkia.gov.pl/pl/a/10486/Na-Euro-2012-na-A2-pojedziemy-po-asfalcie
Ob-Server / 178.36.141.* / 2012-02-07 22:32
Przypomnijcie sobie Ludkowie taki fakt, że gdy Pani Hanna Gronkiewicz-Walz obecnie urzędująca Prezydent m.st. Warszawy proponowała aby wybudować Stadion Narodowy gdzieś na peryferiach Warszawy to jaki się podniósł lament i zbiorowa histeria ze strony opozycji, że to nie tak, że jak to?, że ta Pani się nie zna. Niedawno mieliśmy otwarcie Stadionu Narodowego i okazało się, że cała Saska Kępa wraz z przyległościami oraz Most Im. Księcia Józefa Poniatowskiego były kompletnie zakorkowane i wyłączone z eksploatacji nie wspominając o udrękach jakich musieli doznać mieszkańcy okolicznych kwartałów Miasta. Czy dzisiaj ktoś się przyzna do tego, że kiedyś protestował przeciwko lokalizacji Stadionu na Służewcu, tam gdzie przebiegać ma Obwodnica i trasa szybkiego ruchu łącząca Warszawę z autostradą A2???? Tam jest blisko do trasy E7 do Krakowa, E8 do Katowic i Wrocławia nie wspominając o liniach kolejowych i bliskości Lotniska im. Chopina w Warszawie. Uderzcie się w piersi i powiedzcie "mea culpa" Odwagi!!!
W ubiegłym tygodniu zwiedzałem stadion we Wrocławiu i tam ktoś mądry pomyślał o jego lokalizacji na obrzeżach miasta tuż przy obwodnicy autostradowej Miasta. Takoż samo w Gdańsku - Amber Arena jest zlokalizowana na tzw. terenach poprzemysłowych i z dobrym dojazdem bez stwarzania uciążliwości dla okolicznych mieszkańców miasta czy to kibiców lub takich co się piłką nożną nie interesują!
Tylko Warszawa cierpi, gdyż o jej obliczu decydują ludzie wcale lun tylko czasowo związani z tym Miastem, często urodzeni i dorastający w małych miasteczkach lub przysiółkach.
ch / 87.205.58.* / 2012-02-07 18:21
nasze przygotowanie do Euro 2012 bedzie odzwierciedleniem naszej gospodarki czyli cos jest ale wiekszosc to prowizorka. Moje pytanie to w jaki sposób dane o gospodarce informuja o wzroście PKB albo jak pytał p.Górski - skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle. Jak żyjemy w takim luksusie jak nam opowiadają to możemy zobaczyć wokół siebie-wszystko niby jest ale takie jakieś beznadziejne.
usa4ever / 173.70.133.* / 2012-02-07 16:01
Chcieli zrobic dobrze...ale wyszlo jak zawsze..
mieszkomieszka / 2012-02-07 14:55
najgorzej to chyba stacje kolejowe;/ wygląda to okropnie
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy