PKP. Dziś poznamy nowych prezesów spółek kolejowych
Money.pl
/ 2012-04-05 07:42
kasza-lot
/ 83.17.96.* / 2012-04-05 10:52
Znaleść, ugrać, pozyskać, pomajstrować, wykonbinować, urwać. Nie mówi się; oszczędzić, zapracować. Taki styl rządzenia, myślenia, postępowania
v1
/ 89.76.219.* / 2012-04-05 10:02
Najlepiej całkiem zlikwidujcie kolej a zaoszczędzone pieniądze przeznaczcie na wynagrodzenie zarządu.
jr
/ 178.73.50.* / 2012-04-05 09:37
To żadna konkretna wiadomość. Nawet nie wiadomo kto wszedł do zarządu. Jest odgórne stwierdzenie, że ci ludzie są kompetentni. W celu pozyskiwania funduszy unijnych najmuje się firmy w tym wyspecjalizowane, żeby było taniej. Nie trzeba do tego żadnych ekspertów. Zresztą sami kolejarze powinni się wypowiedzieć na temat nowych ludzi w zarządzie, bo to oni się znają na kolejnictwie, a nie polityk, który zna się tylko na zdobywaniu i utrzymywaniu władzy.
chytt
/ 83.5.115.* / 2012-04-18 14:27
napewno swoich braci , siostry , itd..
Kiedy zostanie ujawnione ile Ci ludzie zarabiają ?!
;-)))
/ 192.193.116.* / 2012-04-05 09:29
Dobrze opłacani nie oznacza bardziej kompetentni.
Na pewno zmniejszę zarząd z sześciu osób do trzech, żeby zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na tą lepsza kadrę menadżerską
wiekszej bzdury nie słyszałem
kogobytu
/ 91.198.15.* / 2012-04-05 09:25
Ciekawe kto jest bardziej kompetentny? Może będzie to syn Tuska, swego czasu jeździł do Chin oglądać nowoczesne koleje, żeby potem ulepszać nasze, efekty widać. Można by też zatrudnić Kasię Tusk, dziewczyna kompetencji nie ma, ale to nie przeszkadza, jak widać na przykładzie Muchy. A może by tak Krzysia Rutkowskiego zatrudnić? Zrobiłby na kolei porządek metodą pały, wyuczoną jeszcze w zomo :)
Pilsener
/ 2012-04-05 09:01
/
Sofciarski Cyklinator Parkietów
Co dadzą kompetencje jak model biznesowy (o ile tak go można tutaj nazwać) spółek partyjnych i związkowych nie przewiduje zastosowania kompetentnych menedżerów, bo niby po co? Co oni mieliby tam robić?
Spółki państwowe działają przecież na innych (wręcz odwrotnych) zasadach niż prywatne - prywatne tną koszty i pozyskują klientów, by zarabiać i być konkurencyjne. Państwowe muszą dmuchać koszty, bo im wyższe koszty tym więcej zapłacą podatnicy i przełoży się to na więcej stanowisk natomiast przychody się tnie, bo przy obsłudze klientów trzeba się narobić, klient w spółce państwowej nazywa się nawet inaczej: PETENT (choć bardziej adekwatna nazwa to palant, bo tak jest najczęściej traktowany). Oczywiście na konkurencyjności państwowej spółce także nie zależy.
j62
/ 89.77.81.* / 2012-04-05 08:46
No to się pomyliłem, jednak jest PKP SA, tylko po co, jeżeli każda spółka kolejowa ma swój zarząd i kompetencje. Powinien rozwiązać ten twór i tak nie mają na nic wpływu.
debos
/ 79.191.186.* / 2012-04-05 09:07
No to się pomyliłem, jednak jest PKP SA, tylko po co, jeżeli każda spółka kolejowa ma swój zarząd
PKP s.a jest właścicielem infrastruktury kolejowej. Czy teraz rozumiesz? Czy nadal chcesz rozwiązać?
j62
/ 89.77.81.* / 2012-04-05 08:41
A o której spółce myśli Pan minister. O ile się orientuję, nie ma takiej spółki PKP SA?
kud
/ 156.17.67.* / 2012-04-05 08:31
będą lepsi bo z Platformy, więc jak PO nie wygra wyborów to może będą o nas pamiętali i dadzą jakieś ciepłe posadki
łeh
/ 62.69.227.* / 2012-04-05 07:42
Niech zgadnę - Schetyna jest jakość w cieniu, Sekuła za dobre wyniki w poprzedniej kadencji i ktoś jeszcze, ale wybitnych specjalistów od PKP jest wielu, więc jest z czego wybierać. Bardzo szybko zresztą przeprowadzono nabory i dokonano analizy przesłanych CV.
debos
/ 79.191.186.* / 2012-04-05 08:53
ale wybitnych specjalistów od PKP jest wielu, więc jest z czego wybierać.
Oczywiście dopóki nie trzeba zatrudnić kogoś kto taką spółkę potrafi z dobrymi wynikami poprowadzić. Wtedy okazuje się, że wybitni specjaliści pracują za dużo większe pieniądze na rynku a spółki SP mają z ich propozycjami wynagrodzenia w nosie. A do tego jeszcze muszą się liczyć z wpływami politycznymi. Kapler tego właśnie doświadczył. To dobra nauczka dla innych.