Forum Polityka, aktualnościKraj

PKP ma 16,5 mld zł do wzięcia. Pieniądze mogą przepaść

PKP ma 16,5 mld zł do wzięcia. Pieniądze mogą przepaść

Wyświetlaj:
entuzjasta PO / 79.188.238.* / 2010-12-21 13:06
a czego sie spodziewaliście po tej rządzącej ferajnie, przecież to o to chodzi aby nie wykorzystać, aby zrujnować i później sprzedać za feniga pani merkel.

przecież to takie oczywiste, taki sam mechanizm jak w przypadku sektora stoczniowego.
Wybierajcie PO przyszłość niewolniczą Polski !
KRETYNIuWŁADZY / 79.191.99.* / 2010-12-20 08:38
Jak długo jeszcze ?
rozwado / 2010-12-20 10:47 / Tysiącznik na forum
Polska ma wiecej przewoznikow na PKP niz inne kraje, gdzie dominuje np SCNS i TGV. Ludzie sa zbyt mali, patrza wlasnego interesu i nie dbaja o rozwoj ich przedsiebiorstw. Nalezy wyzbyc sie doktrynerstwa, rowniez liberalnego, i rozejrzec jak radza sobie sasiedzi.
Pilsener / 2010-12-18 22:19 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
"Brakuje środków i kompetentnych urzędników" - po pierwsze środków nie brakuje, mamy jedną z najwyższych dotacji na jednego pasażera a bilety także są drogie. Po drugie - nie ma czegoś takiego jak "kompetentny urzędnik" - to są stanowiska, które z założenia mają obsadzać ludzie niekompetentni w każdej dziedzinie za wyjątkiem polityki, gdyby ktoś kompetentny trafił kiedyś do sektora publicznego to zostałby natychmiast albo zwolniony, albo podkupiony przez firmę prywatną.

Albo koleje będą "polskie", czyli w rękach polityków i związkowców, albo normalne i dobre, obywatele wolą polskie, więc niech nie narzekają, przecież prywatne złe! Zatem jeździjcie ludzie wspaniałymi publicznymi i co najważniejsze - w 100% polskimi kolejami!

W moim regionie od lat likwiduje się koleje realizując chore hasło "tory na tiry", ale lepsze polskie g..o w polu niźli fiołki w Neapolu. Jak na ironię jedynym rządem, który uczynił krok w stronę komercjalizacji i demokratyzacji PKP był rząd starych PZPRowców L. Millera, to tylko świadczy o jakości naszych polityków, których przerasta nawet problem czystości wody w kranach.
arch / 2010-12-19 11:24 / Tysiącznik na forum


A może o to chodzi, by przyspieszyć nadejście Deutsche Bahn?

-Może dlatego władze RP nie potrafią nadać PKP zwyczajnie przyzwoitych ram organizacyjnych, choćby importując gotowe wzory z Zachodu?
-A nawet gdy chcą, to gdzieś na szczeblu średnim i niskim pojawia się blokada… i się nie da.
alen46 / 213.25.48.* / 2010-12-18 19:12
Problemem w PKP nie tkwi w państwowych spółkach, ale w tym jak i kto nimi zarządza. Jest to działanie przemyślane i skalkulowane. Należy pokazać prostym ludziom szczególnie podróżnym, którzy
są w pewien sposób uzależnieni od transportu kolejowego, że taki twór jak PKP nie może istnieć w takiej postaci i należałoby go sprywatyzować czyli wyprzedać za bezcen konkretnym kolesiom. Bo
dopiero wtedy wszystko będzie działać jak w zegarku. Patrząc wstecz to te działania nie są niczym nowym. Przez wiele lat ( w nowej Polsce) wpajano ludziom, że wszystko co państwowe to złe, nieudolne
i należy to zmienić jak najszybciej oczywiście dla naszego dobra. Tylko cały paradoks tego działania polega na tym, że najczęściej właścicielami tego państwowego mienia pozostają ludzie, którzy
wcześniej lub teraz tak skutecznie prowadzą do jego rozpadu i dezorganizacji.
Cr / 89.171.138.* / 2010-12-20 10:33
No proszę, pojawił się ktoś, kto wmawia ludziom, że wszystko, co prywatne, to złe, nieudolne i złodziejskie. Zapraszam na wizytę w sklepie, stacji benzynowej, banku (prywatne) oraz dla porównania na PKP i poczcie (państwowe). Chyba że Pan ma za dużo czasu i lubi z ludźmi w kolejce ponarzekać. Cóż, różne są preferencje.
alen46 / 83.15.80.* / 2010-12-20 11:46
Można powiedzieć- Cr umiesz czytać- ale na pewno nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
wt / 83.6.224.* / 2010-12-18 17:06
chyba najwyzszy czas wywalic tych nieudaczników na zbity pysk
sila spokoju / 87.207.23.* / 2010-12-18 16:33
Kolejarze mają jedną podstawową filozofię, wożenie pasażerów jest nieopłacalne. Według nich najlepszym wyjściem jest dotacja państwa do pensji oraz zaniechanie przewozów, no może oprócz przewozów kolejarzy i członków ich rodzin I klasą ma się rozumieć. Wyjście jest jedno wypier..... całe to towarzystwo na zbity pysk, zaś całą infrastrukturę kolei oddać za darmo kolejom niemieckim. Wtedy przynajmniej ludzie będą mieli czym jeździć według oczywiście sensownego rozkładu jazdy
studencik098 / 83.18.231.* / 2010-12-18 12:04
Problemy z rozkładem to skutki tego, że w tym roku większość dyrektorów w PKP została wymieniona na "swoich".. a oni zatrudnili "swoich specjalistów"..
A dlaczego liczba pasażerów maleje? Trudno, żeby rosła, kiedy cały czas zamykane są kolejne szlaki kolejowe i likwidowane pociągi... PKP podcina gałąź na której siedzi... jako przyczynę zamknięcia szlaku podają jego słaby stan techniczny, albo nierentowność z powodu małej liczby pasażerów... a nikt nie zastanawia się nad przyczynami.. mała liczba pasażerów, bo mała prędkość pociągu i często bezsensowny rozkład (brak skomunikowania z innymi pociągami, brak kursów w godzinach rannych itp).. wystarczy remont szlaku i sensowny rozkład a liczba pasażerow by wzrosła, bo większość osób woli podróż pociągiem niż PKSem...
Uważam też, że wydzielenie Przewozów Regionalnych jako oddzielnej spółki także zniechęciła wiele osób do jazdy pociągiem, gdyż występują teraz większe problemy ze skomunikowaniami, mając bilet innej spółki po wejściu do pociągu pasażera czeka niezła z***** ze strony konduktora, zakup nowego biletu, później zwrot starego w kasie (czasami w kasie na stacji docelowej nie można zwrócić biletu kupionego gdzie indziej, bo kasa innej spółki... kiedyś wystarczyła u konduktora dopłacić te kilka zł... no iceny biletów poszły w górę (brak łączonego biletu na pociąg dalekobieżny + regionalny, a przynajmniej 50% wiele podróży tak właśnie wygląda..)
studencik098 / 83.18.231.* / 2010-12-18 12:16
http://www.gazetawroclawska.pl/stronaglowna/312025,wroclaw-pkp-nie-polozy-torow-do-nowego-portu-lotniczego,id,t.html

Nie wiem czy to informacje prawdziwe, ale podobno w Polsce od ponad 30 lat nie wybudowano ani jednego km linii kolejowych, a długość zamkniętych w tym czasie to juz kilka tysięcy km...

Jednego dnia (3.04.2000) Krzysztof Celiński wyłączył ruch pasażerski na 1028 km torów.
kuba2 / 83.143.164.* / 2010-12-17 17:30
Panie premierze,
Są w naszym kraju dwie studnie bez dna:
- kopalnictwo węgla,
- koleje.
Im więcej się w nie pompuje tym jest gorzej.

Są dwie możliwości, żeby coś się w tych branżach ruszyło i podatnicy przestali do tego dopłacać:
- prywatyzacja,
- wprowadzenie kompetentnych zarządów - ale nie jednego człowieka, a zespołów menedżerskich, nawet zagranicznych.

PKP od lat dysponuje najsłabszą kadrą (zarobki!!) i jeżeli tu nie wymusimy postępu, to będzie to kulało nieustająco. Nie można wrzucać pieniędzy zakładając, że one załatwią problem, bo nie załatwią.
Przykładem jest modernizacja linii do Gdańska. Opóźnienie (zwłoka) była kolosalna już w fazie projektu, bo ...... Ale generalnie kompletny bałagan i bezhołowie.
-
esu / 78.8.245.* / 2010-12-18 12:06
Studnia bez dna jest tylko jedna i nazywa się Rzeczpospolita Polska, każda jej instytucja to kopia RP w mikroskali.

W PKP jest już dziesiątki rad, prezesów, "ekspertów" i pomijając zwykłych kolejarzy zarobki są tam wysokie, a "prywatyzacja" niewiele pomoże, bo już dzisiaj państwo i UE dotują kolej (państwową, czy nie) co znaczy, że niezależnie od tego, czy będzie to "prywatne", czy państwowe będzie działało tak samo do d.... bo dla prezesów PKP nie będą się liczyć pieniądze klientów (a zatem ich wygoda i rzetelna obsługa), tylko państwowe. Tak właśnie wygląda kapitalizm w socjalizmie. Tak, tak kapitalizm nagminnie w socjalistycznej propagandzie utożsamiany z wolnym rynkiem by opluć dobre imię tego drugiego i wybielić socjalizm. Tymczasem kapitał w socjalizmie czuje się tak samo dobrze jak na wolnym rynku. Kapitalizmu nie ma jedynie systemie stricte komunistycznym, do którego najbardziej zbliża się Korea Płn. W naszym kapital-socjalizmie krwiożerczy państwowi kapitaliści (można ich tak nazwać bo obracają w końcu milionowym kapitałem choć nie ma to nic wspólnego z wolnym rynkiem) monopolizują rynek lub utrzymują swój monopol dzięki wsparciu państwa.
esu / 78.8.245.* / 2010-12-18 12:12
Teraz mówią o wyciąganiu odpowiedzialności a sami do tego doprowadzili swoimi decyzjami w sprawie kolei. Zwolniony wiceminister wybrany na kozła ofiarnego znajdzie posadę na państwowym bardzo szybko gdzie indziej jak sprawa ucichnie a do tego czasu będzie miał "płatny urlop" i będzie żył z odprawy. Kruk krukowi oka nie wykole.Wszystko to chocholi taniec i odwracanie uwagi od rzeczywistości.
APC / 91.150.139.* / 2010-12-18 11:35
Gosiewski choć wtopił niewiele w stację we Włoszczowej stał się symbolem raka niszczącego PKP od środka.

Jego przypadek pokazał iż pieniądze nie idą tam gdzie są potrzebne tylko tam gdzie sobie postanowią zarządzający PKP. Bez biznes planu czy analizy jakiejkolwiek sensowności inwestycji.
matros61 / 217.113.229.* / 2010-12-17 16:23
Proponuję Panom Kolejarzom
Założyć jeszcze , minimum 34 Związki Zawodowe. i to całkowicie załatwi Wam sprawę,
Pasażerowie już nie będą Wam potrzebni, a nikt Was nie bedzie mógł zwolnić z pracy bo inaczej to Wynajetymi Autobusami ( bo tabor kolejowy opylcie z zyskiem) ,do Warszawy i Hałas na całą Polskę jaka dzieje się Wam krzywda. A w imieniu nas podatników Rząd dofinansuje Waszą Organizację Zorganizowaną
pkpWÓRbezDNA / 83.30.143.* / 2010-12-17 13:06
Za 10 miliardów kupić porządne autobusy z klimatyzacją a za resztę helikoptery by ludzie na stali w korkach
dotana / 79.185.69.* / 2010-12-17 10:58
Odebranie premii ??? A jak prezesi zostali mianowani? Bo mam niejasne przeczucie że z kluczyka partyjnego...Kolejny głąb udowadnia swoją niekompetencję!I bierze za nią kolosalną kasę. Myślę że cv panów prezesów i kariera partyjna wyjaśniłyby jednoznacznie ich "potknięcia" w firmie.PRYWATYZOWAĆ najwyższy czas te kolejki, wtedy jak nie zarobią na siebie to zdechną.
EURO STUDENT / 2010-12-17 11:51
ale zobacz ze w 2007 roku było +45 MLN ZŁ !!! TO JEST DUŻO KASY !
Adol / 2010-12-17 12:58 / Bywalec forum
Było ale tylko w cargo. Windują takie ceny a i tak trzeba się "dogadywać" żeby wahadło podstawili. Kto handluje sypkimi wie, że w tym biznesie jest ten co chce sprzedać i jest ten co chce kupić (to nie problem-szczególnie w zimie) tylko ten co ma przewozić ma to w "d" a własciwie to w kieszeni.... tyle, że prywatnej.
dotana / 79.185.69.* / 2010-12-17 12:08
Było. Ale wyszło. Gruuuuba kasa się u nich kręci. Nie ma chętnych do sprawdzenia dlaczego tak marnie działaja -i TAK DROGO płacą za inwestycje?A poza wszystkim- zmian w rozkładzie nie potrafią prezesikowie zorganizować, to co tu mówić o organizacji miliardowych projektów... Nie mamy ludzi do zarządzania tego typu projektami w Polsce?
EURO STUDENT / 2010-12-17 10:44
PiS (2007) PKP + 45 MLN zysku

PO (2010) PKO - 140 MLN straty (III kwartał) IV będzie najgorszy co widać w
informacjach... (odszkodowania za spóźnienia)
michzio / 91.150.223.* / 2010-12-17 10:28
10 mld euro za 350 km lini modernizowanej do prędkości 160 km/h? jakaś kpina to LGV EST we francji ta ostatnio zbudowana o dł 300 km długości zbudowano za 4 mld euro w tym 22% tej kwoty stanowiły składy TGV czyli 3,2 mld sama budowa linii kosztowała jak się przrz 4zł za euro przemnoży to wyjdzie 12,8 mld zł pomnóżmy przez 1,1667 żeby uwzględnić tę różnicę 50 km mamy 14,9333 mld zł - zapewne mamy znacznie tanszą siłę roboczą tak powiedzmy 4 krotnie bioręc że pracownik we francji zarabia znacznie więcej nawet jak jest imigrantem ze wschodu. więc wynika z tąd że dość drogo modernizujemy te linie kolejowe, a może łatwiej nie modernizować tylko budować nowe?

Kiedy w końcu rząd całkowicie sprywatyzuje przewoźników kolejowych niech zajmie się tylko infrastrukturą!!!!
Elektro Devil / 2010-12-17 11:03 / Tysiącznik na forum
W Polsce od dawna wiadomo, że autostrady i linie kolejowe buduje się najdrożej w Europie.

Słyszałem kiedyś taki żart:

Niemiecki urzędnik w wizycie u Polskiego urzędnika pyta:
- Jak Ty to robisz, że mając tak niską pensje stać Cie na taki dom, samochód i dostatnie życie
Polski urzędnik wskazuje za oknem dziurawą, zniszczoną drogę krajową i odpowiada.
- Widzisz tą zmodernizowaną drogę?
- Gdzie !? Nic nie widzę...
- No widzisz! A kosztowała 5 mld euro.
............... / 193.59.142.* / 2010-12-17 10:14
a ja obstawiam że bedzie to samo co ze stocznią... chcą sprzedać za grosze DB.. tak samo z lotem... samoloty wymieniają nowemu właścicielowi....
NiePlacz / 217.17.33.* / 2010-12-17 22:52
Jasne, niech nic dalej nie robią tylko ładują w to dziadostwo dalsze pieniadze. Już słabi mnie ten płacz nad popeerelowskimi molochami. Nie starczylo 21 lat to i nastepne tyle nie starczy
Stuttgart / 158.52.254.* / 2010-12-17 10:26
I dobrze poprawi sie jakosc obslugi i punktualnosc. Nie ma naczenia kto jest wlascicielem - kolej nie jest nigdzie dochodowa. Natomiast pracownicy szeregowi pozostana polscy...
L_W / 83.5.134.* / 2010-12-17 10:58

kolej nie jest nigdzie
dochodowa

Czyli niemiecka kolej w Polsce też nie będzie dochodowa? To kto dołoży do utrzymania? Frau Merkel chyba nie, raczej polski rząd i polskie samorządy. Dotacje gdzie zostaną przetransferowane? Chyba do Niemiec - i o to chodzi - polski podatnik będzie finansował rozwój niemieckiej kolei w Niemczech.
NiePłacz / 217.17.33.* / 2010-12-17 23:01
Jak będzie to tyle samo kosztowało przy jakości jaką można spotkać w Niemczech to niech tak będzie. Nikt za darmo jeździł nie będzie. A kupujesz zawsze polskie? Ja owszem - ale wtedy kiedy jest dobre.
Wacuś Młody Plutokrata / 83.29.7.* / 2010-12-17 09:52
WydOOpcone LEMINGi - dziadowski premier, dziadowski rząd, dziadowski elektorat to i dziadowskie condominium - PKP i tak sie opiera, bo demolka stoczni poszła dużoj sprawniej. Ale dziadowstwem bijje na głowę Jasnie Zyrandol, bo tescia miał super DZIADZIOwatego
birdy / 193.111.166.* / 2010-12-17 10:04
Jasne, za poprzedniego rządu spółki PKP były w rozkwicie a Polacy uwielbiali nimi jeździć ;)
Przypomnij sobie lepiej kolego, że inwestycje owych czasów to np. budowa nikomu nie potrzebnego (no może tuzinowi ludzi) dworca we Włoszczowej.
T. / 81.190.70.* / 2010-12-17 10:37
O czym Ty tu mówisz ?
O tych paru milionach zł. na ten mały peronik ?
Ten drobny wydatek , miałby uratować w/g Ciebie całą infrastrukturę na kolei w Polsce ?
WMZ / 83.29.7.* / 2010-12-17 10:32
WydOOpcony LEMINGU - nawet w cieć z Warszawy wie, że dworzec powstał we Włoszczowie a nie Włoszczowej !. Ale jak się jest takim lamerem to się łyka każdego gniota z mierzwy medialnej.
do początku nowsze
1 2

Najnowsze wpisy