Forum Polityka, aktualnościGospodarka

PKP PLK zdemontuje prawie 450 kilometrów torów kolejowych. Co w zamian?

PKP PLK zdemontuje prawie 450 kilometrów torów kolejowych. Co w zamian?

skomentuj
Wyświetlaj:
vsdvvdv / 83.24.121.* / 2016-03-26 14:28
Przyszłością transportu pasażerskiego będzie hyperloop. Zaraz ktoś wyjedzie, że to fantastyka (o pociągach czy później lotnictwie też tak mówiono), ale nie jest tak. To bardzo realna technologia dla najbliższych dwóch dekad.
Dlatego tradycyjna kolej powinna stawiać na transport towarowy. Tu przez najbliższe stulecie, szczególnie na większe odległości, nie będzie miła konkurencji.
HHEENNRRYYKK / 37.47.78.* / 2016-03-25 13:05
Jak już zwiną wszystkie tory to na czym będą zarabiać ? To tak wygląda jak by nasz kraj był dewastowany przez okupantów , którzy się wycofują i rujnują wszystko całą infrastrukturę , to jest nie do wybaczenia !!!
Giguś / 83.20.238.* / 2016-03-25 10:56
"450 km linii kolejowych, w sprawie których prowadzone są postępowania likwidacyjne" - Ktoś od nich chce zarobić na złomie, za PRL-u wszędzie można było dojechać pociągiem, a teraz od IV RP nagle nic się nie opłaca, nawet już tory kolejowe nie potrzebne złodziejom :)
Grzesiek161 / 77.254.81.* / 2016-03-24 21:37
1992 - 1998 - kursuje pociąg Legnica - Lubin - Głogów - Zielona Góra i z powrotem. Masa ludzi jeździła na studia, do pracy. Zatrzymywał się w kazdej wiosce. Zawsze pełny.
1999 - 2000 - ni z gruchy n z pietruchy nagle zrobiły się dwa pocągi. Jeden z Legnicy do Głogowa. Drugi z Wrocka do Rzepina przez Głogów, tylko że przesiadka w Glogowie z 1,5 godzinnym czasem oczekiwania.
2001 - pociąg z Legnicy do Głogowa przez Lubin, przyjeżdżał do głogowa 15 min. po tym z Wrocka do Rzepina i z braku pasażerów został zawieszony a następnie zlikwidowany.
2002 - pociąg z Zielonej do Wrocławia wyjeżdża o 15.10 co pooduje że pracownicy nie jadą nim do domów. Połączenie staje się nie rentowne.
2003 - brak połączeń Zielona Góra - Legnica. Linia Głogów Legnica umarła, wioski po drodze odcięte.'

Tak to działa. I w tym wypadku też. A w Niemczech do każdej wiochy dojedziesz pociągie jak są tam tylko tory.
barometr / 31.209.141.* / 2016-03-24 21:40
te połączenia o których piszesz był sens utrzymywać dopóki sovieci mieli tam bazy :)))
pisowiec / 31.209.141.* / 2016-03-24 21:35
Niech żyje PIS , a co do torów to dajcie tylko znać który odcinek, a rano nie będzie po nim śladu.
antypisowiec / 78.9.114.* / 2016-03-24 21:19
Tutaj - http://www.bazakolejowa.pl/mapy/1/1088025256.png - jest mapa sieci kolejowej. Po co Wielkopolska, Pomorze czy Dolny i Górny Śląsk ma mieć lepiej? Pislamiści nam wyrównają do jedynie słusznego poziomu Polski B. Przepraszam, Polski PiS. Kiedyś gęstość sieci kolejowej była wykładnikiem rozwoju gospodarczego. Teraz może to już jest nieaktualne, tym nie mniej jednak wskazuje na na to jakie każdy z regionów na podstawy do dalszego rozwoju.
Andrzej-m2 / 83.9.234.* / 2016-03-24 21:10
no fajnie ze likwiduja, ja dzisiaj jechal z Ostrody do Iławy - czas przejazdu jakies 40 min obok drogi biegna tory jechal jeden osobowy z 3 wagonami a ja po drodze mijalem 30 tirow, ktore utrudniaja ruch niszcza asfalt, wloka sie po 3 naraz i nie mozna ich ominac. genialne rozwiazanie zlikwidowac kolej po nam ona?
tłumok / 31.209.141.* / 2016-03-24 21:37
no to te TIRy mają po torach jeździć ? czy jak
Darek leśnik / 79.110.199.* / 2016-03-24 21:09
PKP to organizacja przestępcza w czym zorientowałem się na przestrzeni ostatnich czterech lat.Na Dolnym Śląsku zlikwidowano wiele połączeń i o tym Państwo wiecie. Ale czy wiecie iż oznaczało to nie tylko likwidację połączeń ale fizyczną rozbiórkę linii kolejowych tzn. torowisk wraz z nasypami,wiaduktami i całą infrastrukturą ? Też o tym nie wiedziałem a zauważyłem to podczas prowadzonych innych budów na terenie województwa. Sieć kolejowa wokół Obornik Śląskich i Wołowa nie istnieje. Z tego powodu wyludniają się wszystkie miasteczka i wioski tego regionu. Między Jedliną Zdrojem a Wałbrzychem kilkusetmetrowy tunel kolejowy jest rozkradany i niszczony choć mógłby być w najgorszym przypadku atrakcją turystyczną ! O stacjach kolejowych,perełkach budowlanych nie będę nawet wspominał.Są w stanie agonalnym ! Kupić ich od PKP nikt nie może - mają być rozebrane!!! W okolicach Wołowa niektóre wiadukty na arkadach mają po kilkanaście metrów wysokości,były przepiękne. Dziś stoją ostatkiem sił !Po wojnie Polacy w trudzie odbudowali linie kolejowe po to by PKP nieodwracalnie zniszczyło je w ostatnim czasie. Niszczą rzecz do której w mojej ocenie nie mają żadnego prawa. Tak nie postępuje nawet bandyta a PKP i owszem ! Czy ktoś kiedykolwiek z kierownictwa,rad nadzorczych lub oficjeli rządowych kiedykolwiek za to odpowiedział ? Nie ! Czas najwyższy zabrać się za ludzi którzy działali na szkodę państwa Polskiego !!!
Teresa aaa / 164.126.226.* / 2016-03-24 19:50
Co znowu likwidacja tz. sprzedaż wszystkiego co można . Tego co się już zdemontuje nigdy nie odbuduje. Sprzedaż torów na złom , a potem kupno nowych za miliony aby można było cos dla siebie ukręcić (przetargi i itp.) .
Prarobek / 93.174.25.* / 2016-03-24 19:12
uuu to będą zyski spółki ze sprzedażny złomu a i drugie ze sprzedażny gruntów - ciekawe jak długo na tym pojedziemy - niedługo nie będzie czego sprzedawać a wróci posada parobków którymi można handlować
Mariusz Z. / 164.127.115.* / 2016-03-24 19:56
Drobne sprostowanie. Jeśli chodzi o parobków, to ich status odpowiadał dokładnie współczesnemu pracownikowi zatrudnionemu na umowę - zlecenie wynajmującemu część mieszkania do spółki z innymi parobkami - bo na samodzielne go nie jest stać (a więc parobków mamy już od dawna).
seba946 / 178.19.103.* / 2016-03-24 18:21
Poczekajcie jeszcze pół roku tych rządów to będziemy jeździć furmankami po polu bo drogi też nie będą potrzebne.
Vigo25 / 83.21.51.* / 2016-03-24 18:13
Typowe dla państwa pisowskiego - likwidacja, złomowanie, zniszczenie czemu mnie to nie dziwi?
Kolejorz837 / 78.88.136.* / 2016-03-24 18:21
Szanowny Vigo25 ! Te linie zostały wyłaczone z eksploatacji i doprowadzone do ruiny technicznej za czasów ostatnich rządów PO. Nie trafiłeś i ośmieszyłeś się.
Olo777 / 83.29.42.* / 2016-03-24 18:00
Teraz mamy sieć połączeń kolejowych mniejszą nawet od tej z czasów zaborów .
Nawet nie ma co porównywać jej z siecią połączeń za czasów PRL gdy była największa.
To przepaść cywilizacyjna na...korzyść ..PRL!!!
axe669 / 77.253.250.* / 2016-03-24 17:59
jeszcze niemcy policz nam za kazdy zniszczony kilkometr infrastruktury
do początku nowsze
1 2
skomentuj

Najnowsze wpisy