Forum Forum inwestycyjneWydarzenia

PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP SA zawarcie porozumienia inwestycyjnego z ICI SA

PLATFORMA MEDIOWA POINT GROUP SA zawarcie porozumienia inwestycyjnego z ICI SA

rob484 / 2008-08-13 22:31
Zarząd Spółki Platforma Mediowa Point Group S.A. z siedzibą w Warszawie (PMPG), przekazuje
informację o zawarciu z Index Copernicus International S.A. (ICI) w dniu 10 sierpnia 2008 roku,
porozumienia inwestycyjnego (Porozumienie).

W ramach Porozumienia PMPG dokona przeniesienia posiadanej struktury Agencji Full Interactive (AFI)
do ICI, w zamian za co otrzyma akcje ICI nowej emisji. Intencją stron Porozumienia jest wspólne
rozwijanie działań w zakresie obsługi serwisów internetowych (www), jak również powierzenie AFI
prowadzonych przez obie strony prac IT i WebDesign.

Dla realizacji postanowień Porozumienia kluczowe jest przeprowadzenie przez PMPG wydzielenia część
przedsiębiorstwa, która została wcześniej utworzona, poprzez połączenie kompetencji związanych z
tworzeniem serwisów Internetowych (www) oraz serwisów na telefony komórkowe (mobile), jako dział o
nazwie Agencja Full Interactive (AFI), w taki sposób aby wszystkie kluczowe zasoby niezbędne do
obsługi tego obszaru mogły być skutecznie przeniesione do ICI.

Porozumienie przewiduje również dalsze zaangażowanie kapitałowe PMPG w ICI, którym strony są
zainteresowane ze względu na możliwość osiągnięcia efektu synergii w zakresie działań prowadzonych
przez ICI, i wykorzystanie kompetencji posiadanych przez PMPG.

Kompetencje te będą wykorzystane w szczególności w dwóch obszarach:
1. w przygotowywanym obecnie przez ICI innowacyjnym serwisie społecznościowym dla naukowców i dla
studentów, którzy stanowią jedną z grup docelowych czasopism wydawanych przez PMPG,
2. w projektach z zakresu mediów internetowych i wydawnictw typu customer publishing bazujących na
przychodach z reklamy. Nowe obszary działalności pochodzą głównie ze spółki Mediapolis Spółka z
o.o., będącej w trakcie połączenia z ICI.

Index Copernicus S. A.(ICI), notowany na New Connect od kwietnia 2008 r., istnieje od 1995 roku.
Pierwszym obszarem działalności Spółki było wydawanie czasopisma naukowego z zakresu medycyny
klinicznej. W 2006 roku po stworzeniu serwisu Index Copernicus™ (IC) w oparciu o algorytmy,
metodologię oraz rozwiązania analityczne, objęte ochroną patentową w Stanach Zjednoczonych, Spółka
udostępniła system użytkownikom na całym świecie. Obecnie w IC, który stał się platformą globalnej
współpracy naukowej w formie informacyjno-społecznościowego portalu zarejestrowanych jest blisko 300
tys. profili naukowców. Dzięki modułowi IC Scientists, będącemu częścią serwisu IC, naukowcy z
całego świata reprezentujący branże SMT (Science, Technology, Medicine) mają możliwość publikacji
swoich prac naukowych i poddawanie ich ocenie grona pozostałych użytkowników.
W 2007 roku Spółka wprowadziła platformę VRG (Virtual Research Group) zintegrowaną z IC Scientists
do wykorzystywania we współpracy z międzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi do prowadzenia badań
klinicznych leków w Polsce i w krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Obecnie przychody spółki
pochodzą z trzech źródeł:
1. działalności w obszarze badań klinicznych leków dla firm farmaceutycznych (CRO), gdzie klientami
są m.in.. takie firmy farmaceutyczne jak Bayer, Schering-Plough i Medagro,
2. wydawnictwa publikacji naukowych (jest to 6 tytułów, w tym kilka o zasięgu międzynarodowym);
3. udostępniania wieloparametrycznego systemu analizy kariery pracowników naukowych, gdzie klientami
są m.in. State University of New York i Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.
W 2007 r. spółka osiągnęła 1,38 mln zł przychodu i 1,45 mln zł straty spowodowanej inwestycjami w
rozwój systemu. Za I półrocze 2008 r. spółka osiągnęła 897.000 zł przychodu i odnotowała stratę w
wys. 256.193 zł.

Mediapolis, stworzone w 1998 r., jest firmą specjalizującą się w doradztwie strategicznym dla mediów
oraz w komunikacji marketingowej w sferze Internetu i technologii Web 2.0. Spółka prowadzi też
działalność wydawniczą w zakresie custom publishing i szkoleniową w zakresie mediów tradycyjnych i
nowych mediów. Partnerem spółki w zakresie doradztwa jest amerykańska firma konsultingowa 5W Mignon-
Media.
Przychody spółki pochodzą z trzech źródeł:
1. działalność wydawnicza, w tym raporty roczne i customer publishing (print i internet). Portfolio
Mediapolis liczy ponad 90 klientów, w tym PKN Orlen, TP SA, PGNiG, Raiffeisen Bank, Volvo,
Castorama, Bayer czy Netia.
2. doradztwo strategiczne w mediach. Portfolio Mediapolis liczy ponad 30 klientów z mediów polskich,
np. Infor, Gazeta Olsztyńska, Businessman.pl, i zagranicznych, w tym Hachette i największy francuski
dziennik Ouest-France.
3. szkolenia (ponad 550 klientów).
W ubiegłym roku Mediapolis osiągnęła 2,2 mln przychodu i 93.000 zł zysku. W I półroczu 2008 r.,
spółka osiągnęła 935.122 zł przychodu i 39.317 zł zysku.

Jednocześnie Zarząd PMPG informuje, że w najbliższym okresie następującym po nabyciu akcji ICI (w
zamian za wniesienie AFI bądź w wyniku zaangażowania kapitałowego) nie zamierza obejmować
konsolidacją ICI, ze względu na fakt, że zaan
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy