Forum Forum inwestycyjneSpółki

PMPG rozwija alternatywną sieć dystrybucji prasy POINT PRESS

PMPG rozwija alternatywną sieć dystrybucji prasy POINT PRESS

rob484 / 2008-11-30 22:30
Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP - PGM) kupiła spółkę QLUB sp. z o.o. (docelowa nazwa Distribution Point Group Sp. z o.o.), do której wniesie działalność dystrybucyjną prowadzoną do tej pory w ramach alternatywnej sieci dystrybucji prasy POINT PRESS.

Nowa spółka zajmie się również rozwijaniem innych usług dystrybucyjnych. Transakcja jest związana z planami PMPG SA wejścia na rynek dystrybutorów prasy i direct marketingu. „To trudny rynek, ale jednocześnie bardzo perspektywiczny. Traktujemy go w kategorii wyzwania, ale także jako element naszej strategii” – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu Platformy Mediowej Point Group SA.

Po zakończeniu transakcji spółka będzie nosiła nazwę Distribution Point Group, a w jej zarządzie znajdą się Robert Pstrokoński oraz Paweł Gago. Obaj od wielu lat są związani z rynkiem prasowym. Robert Pstrokoński jest obecnie wiceprezesem spółki Media Point Group, Paweł Gago do tej pory pełnił obowiązki dyrektora sieci POINT PRESS.

Alternatywna sieć dystrybucji PMPG SA gwarantuje wydawcom i reklamodawcom dotarcie z ich ofertą bezpośrednio do odbiorcy w punktach, gdzie takie dotarcie jest najbardziej skuteczne. Eleganckie stojaki POINT PRESS można spotkać w coraz większej liczbie miejsc. „Punkty, o których mówimy, charakteryzuje zazwyczaj pewien czas oczekiwania na usługę, który według różnych źródeł wynosi 10-20 minut. Jest to moment, który pozwala klientowi zapoznać się z nowymi, nieznanymi tytułami, tytułami, które kupuje sporadycznie lub kiedyś kupował, ale także z atrakcyjnymi ofertami” – wyjaśnia Paweł Gago. Dodaje, że w zależności od charakteru miejsca, prasa jest dostarczana w pakietach tematycznych zgodnych z profilem działalności punktu.

POINT PRESS prowadzi dystrybucję i promocję m.in.: w kawiarniach Bonjour, pijalniach czekolady Wedel, sieci restauracji Pizza Hut, KFC, Eurest i Sphinx. Dystrybucja prasy oraz innych materiałów odbywa się również w największych centrach handlowych, przede wszystkim na terenie Warszawy, m.in.: Arkadia, Blue City, Galeria Mokotów, Promenada, Reduta, Targówek, M1, Sadyba Best Mall, Klif. Obecnie POINT PRESS rozszerza swoja sieć dystrybucji poza stolicę. Punkty dystrybucyjne można już spotkać w Krakowie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu.

Oferta spółki Distribution Point Group będzie łączyła szeroką ofertę usług dla wydawców z usługami promocyjnymi i dystrybucyjnymi dla firm, którym zależy na bezpośrednim dotarciu do określonych grup klientów. Oprócz dystrybucji do wybranych miejsc, będzie proponowała również promocję na nośnikach umieszczonych w punktach usługowych oraz usługi direct mail, w tym ekskluzywną usługę dotarcia do członków zarządów i rad nadzorczych spółek giełdowych.

Nowa spółka rusza z intensywną kampania promocyjną. Reklamy punktów POINT PRESS można znaleźć w portalach Bankier.pl Gazeta.pl, Onet.pl, WP.pl oraz w serwisie Mediarun.pl. Ponadto w Internecie pojawiły się filmy ostrzegające przed bezczynnością w oczekiwaniu na obsługę i pokazujące, jak zgubne skutki może mieć brak stojaka Point Press w restauracji, poczekalni, rejestracji, holu… Filmy te będą punktem wyjścia do działań z zakresu marketingu wirusowego. Można je obejrzeć m.in. na stronie internetowej www.point-press.pl.

Sieć dystrybucji prasy POINT PRESS istnieje już 4 lata. Specjalizuje się w dostarczaniu i ekspozycji prasy oraz magazynów kolorowych i materiałów promocyjnych w kilkuset najlepszych punktach usługowych, takich jak: restauracje, kawiarnie, kluby fitness, salony fryzjerskie, teatry, hotele, galerie sztuki oraz prywatne przychodnie. Z usług promocyjnych i dystrybucyjnych POINT PRESS oprócz wydawców prasy skorzystały już m.in. firmy Levis (magazyn o dżinsach The Cut), CH Promenada (Promenada Sukcesu), IKEA (Domoteka), CH Arkadia (Arkadia), Intersport (katalog firmowy), Expander (ulotki). Według szacunków, miesięcznie z punktami POINT PRESS ma styczność półtora miliona użytkowników.

Rynek dystrybucji prasy w Polsce:
Rynek dystrybucji prasy w Polsce jest zdominowany przez tradycyjnych kolporterów. Liderem rynku pozostaje Ruch, mimo że jego udział w rynku dystrybucji prasy w porównaniu z wyliczeniami sprzed roku spadł z 41,4 proc. do 41,3 proc. Najpoważniejszym rywalem Ruchu jest kielecka spółka Kolporter, której udział w rynku wynosi 37,7 proc. Trzecim liczącym się graczem jest Garmond Press (6 proc.). Alternatywne sieci dystrybucji prasy nie mają jeszcze znaczącego udziału w rynku, natomiast ich przewagą w stosunku do tradycyjnych kolporterów jest dotarcie do czytelników w miejscach, gdzie są oni szczególnie podatni na przekaz oraz model biznesowy, w którym koszty dotarcia ponoszą wydawcy i właściciele punktów.

O PMPG SA:
PMPG SA to jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm w segmencie mediów i komunikacji marketingowej. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju doprowadziła do stworzenia unikalnej na rynku pod względem bogactwa i kompleksowości oferty p
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy