Frederick Winslow Taylor był jednym z głównych przedstawicieli nurtu inżynierskiego (industrial engineering) w nauce organizacji i zarządzania. Nurt ten zajmował się organizacją procesów produkcyjnych i usługowych w różnych dziedzinach gospodarki.
W wieku 22 lat Taylor rozpoczął pracę w zakładach mechanicznych Midvale Steel Company, gdzie pracował przez 12 lat, przechodząc przez wszystkie szczeble hierarchii zawodowej. W międzyczasie skończył studia w Instytucie Stevensa. Później był dyrektorem zakładów przemysłu papierniczego i samodzielnym doradcą organizacyjnym w wielu przedsiębiorstwach (m.in. Simons Rolling Company, Bethlehem Steel Company). W 1903 roku wydał pierwszą na świecie książkę z zakresu nauk organizacji i zarządzania: "Zarządzanie warsztatem wytwórczym", zaś w 1911 wyszła jego kolejna książka: "Principles of Scientific Management".
Taylor udzielał takich rad przedsiębiorcom swojego czasu: jeżeli dla wykonania wszystkich zamówień kadra kierownicza w twojej dużej firmie zgłasza Ci potrzebę zatrudnienia100 nowych pracowników to zwolnij 50 najgorszych z którymi są największe problemy w zakresie jakości i wydajności a zobaczysz po 2 miesiącach, że jeszcze masz 50 pracowników za dużo.
mam nadzieję, że w poczcie polskiej tak to podziała obserwując bowiem pracę tych pracowników poczty których widać gdy stoimy w okienku i tych co przychodzą jako doręczyciele i porównując ich z pracownikami firm kurierskich mozna sobie wyobrazić jak wygląda praca w zapleczu administracyjnym i logistycznym P.P. Poczta Polska: