Forum Forum pracyPraca za granicą - opinie

podatek od dochodow wielkiej brytanii

podatek od dochodow wielkiej brytanii

kosaczek / 83.25.241.* / 2006-01-16 15:16
mam pytanie!! jestem studentem i w wakacje wybieram sie do wielkiej brytanii do pracy! i uslyszalem ze po powrocie czesc swojego dochodu juz opodatkowanego WB bede musial oddac fiskusowi!! czy to prawda?? a jesli tak to ile moga mi zabrac?? i jak dlugo taka patologiczna sytuacja bedzie trwac?? z gory dziekuje za odpowiedz
Wyświetlaj:
piootrrek / 86.150.159.* / 2007-05-07 20:35
WItam! Niech mi ktoś pomoże...Zacząłem pracować w anglii od konca listopada 2006 - co daje do konca roku jakies niecałe 30 dni. Czy zgłaszać to w naszym US?? czy może siedieć cicho i liczyć że nic się nie stanie, ponieważ za rok chciałbym wrócić i zrobic coś z pieniędzmi ale boje sie troszke że dojdą do tych moich 30 dni w 2006 i będą chcieli mnie za to ukarać wiec może przyznac sie lepiej do tego teraz?? z góry dziękuje za odpowiedzi!!
Bebe / 81.168.149.* / 2006-01-30 20:02
drogi kosaczku.
tak,będziesz musiał oddac.
na tej samej stronie,na której piszesz swoje pytanie jest tez udzielona odpowiedz.
przeczytaj artykuł Podwójne opodatkowanie, czyli praca za granicą a fiskus.
w skrócie:
weź kwotę którą zarobisz. i odejmij od niej 30 x kwota diety (wysokośc diet znajdziesz w rozporządzeniu MPiPS, w 2005 było to 32 funty) (czyli 30x32 funty=960 funtów).
teraz przelicz te kwote (i kwote podatku ktora zaplaciłeś w WB) na polskie zgodnie z kursem NBP w dniu w którym dostałes wypłate (przewaznie dostaniesz kwit na koniec pracy. takie swiadectwo, które nazywa sie P45).
kiedy juz masz obliczone w zlotówkach ile zarobiles (i ile podatku w WB zapłaciłeś) oblicz ile powinienes zapłacic podatku gdybys te kase zarobił w polsce.
porównaj teraz to co powinieneś zapłacic w polsce z tym co zaplacileś w WB.
jeśli w WB zapłaciłeś mniej niż zapłaciłbyś w Polsce to musisz te różniczkę dopłacic do polskiego US :)