Forum Forum prawnePracy

Pomóżcie z kilometrówką

Pomóżcie z kilometrówką

evilana / 2009-04-01 16:52
Mam problem. Jestem właścicielką jednoosobowej firmy. Prowadzę PKPiR, jestem również sama sobie księgową i jestem vatowcem. Problem polega na tym , że za pomocą umowy użyczenia chcę wziąć od narzeczonego samochód osobowy (powyżej 900cm)do firmy. Napiszę najpierw co wiem: Wiem ,że muszę prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu, wiem ile będę płacić za kilometr, wiem że kilometrówka nie ogranicza mojej liczby zrobinych km miesięcznie, wiem że koszty uzyskania przychodu określa kilometrówka, że wypełnia się ją rosnąco ( tzn chyba, że z miesiąca na miesiąc przepisuje wszystkie dane), wiem że mój narzeczony nie należy ani do pierwszej ani do drugiej grupy podatkowej dlatego też jestem zobowiązana zapłacić podatek (jakiś) od dochodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia.. Czego nie wiem: Jaki to bedzie podatek od przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia??? Z ustawy o podatku dochodowym 2000, art. chyba 11 ust 2a, mówi (jak dobrze zrozumiałam) że taki podatek jest zależny( w ogóle przychód) jest obliczany wg cen rynkowych za wykonywaną usługę ????!!!! Tzn ? tak jak bym wynajeła ten samochód?? Nie wiem. Prawdopodobnie zależy to również od marki samochodu (audi), roku produkcji (1994), ogólnego stanu samochodu, miejsca świadczenia (Biała Podlaska) jak i czasu (więc wychodziłoby że lepiej zawrzeć umowę na krótki czas- tego też nie wiem.) Nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić, dopiero wybieram się na kurs księgowości. A potem jak mam to rozliczać, gdzie wpisywać koszty usyskania przychodu? No bo nie w książkę zakupu, wychodzi na to, że w PKPiR ( w pozycję 14- pozostałe wydatki??) Wiem,że musze zrobić dodatkowy przegląd techniczny żeby sprawdzić czy mogę odpisać Vat z benzyny ( art 86, ustawa o Vat)W kilometrówce wychodzzi na to, że wszystko wpisuje brutto, jak się potem rozliczyć z Vatu?? Mam nadzieję,że nie namieszałam, bo już sama mam mętlik w głowie, niby sprawa prosta a j