Źle wypozycjonowana strona - i źle zoptymalizowana, na dobrą sprawę - to w sumie przepis na pogrzebanie całego interesu, nawet jeśli wyda się na reklamę niemałe fundusze. Bez dobrego pozycjonowania reklama nie będzie tak skuteczna, jak by być mogła. O wiele lepiej reaguje się na firmy, które mają swoje bannery i linki na portalach, ale które też wysoko wyskakują w wyszukiwarkach. Dla internauty to poniekąd sygnał, że warto się stroną - i firmą - zainteresować. Problem tylko w tym, że firmy nie zawsze wiedzą, co to jest dobre pozycjonowanie. Dobrym pomysłem jest zapytanie agencji zajmujących się pozycjonowaniem o wykonanie audytu. W obecnej chwili trwa na przykład promocja agencji Adseo, w której taki audyt można otrzymać za darmo. Trzeba wypełnić formularz na www.adseo.pl/promocje, a za kilka dni przyjdzie informacja zwrotna na temat stanu strony i strategi, jaką obrać, żeby przystosować ją do klientów i Google. W internet i w pozycjonowanie naprawdę warto inwestować, bo bez dobrej wizytówki w sieci przedsiębiorstwom po prostu trudno zaistnieć.