Forum Forum prawneGospodarcze

Problem z reklamacją Era

Problem z reklamacją Era

ketjow / 2008-03-16 17:50
Witam!Zakupiłem telefon na abonament w Erze. Po około 2 miesiącach telefon zaczął szwankować. W salonie orzekli bym przyszedł z karta gwarancyjną której nie otrzymałem wraz z telefonem.
Czy paragon wraz z umową wystarczy do złożenia reklamacji? Pragnę nadmienić iż na umowie jest podany numer IMEI telefonu. CZy prawo do reklamacji bez karty gwarancyjnej(na podst. umowy i paragonu)leży po mojej stronie? BARDZO PROSZę O ODPOWIEDź.
Młody Rentier / 2008-03-18 18:13 / Bywalec forum
Jeżeli nie otrzymałes karty gwarancyjnej tzn ze nie została ona przyznana ponieważ gwarancja musi być udzielona na piśmie, tak iwec nie przysługuje Ci serwis udzielony przez gwaranta a wiec ządania pracownikow sklepu sa bezpodstawne.

Naturalnie paragon wraz z umową są to wystarczajace dowody że zawarłeś ze sklepem Ery umowę a co za tym idzie sprzedawaca odpowiada wobec Ciebie za niezgodnośc towaru z umową na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Tak więc udaj się do sklepu z paragonem i umową oraz zepsutym telefonem, najlepiej zebys równiez napisał któtkie pismo że na podstawie ww. ustawy żądasz doprowadzenia zakupionego przez Ciebie towaru do stanu zgodnego z umową poprzez wymianę na nowy wolny od wad. Napisz to w 2 egzemplarzach jedne dla Ciebie i niech ci na nim potwierdza przyjęcie reklamacji (podpis i pieczatka sklepu wraz z data przyjęcia), jezeli odmowia reklamacji to równiez niech ci potwierdza że odmawiaja przyjęcia reklamacji na tym pismie. Jak nie przyjma to wtedy wniesiesz pozew do sądu i nawet lepiej na tym wyjdzies bo dostaniesz zwrot kosztów dodatkowo które mozna naturalnei zawyzyć:)

Co do calej procedury reklamacyjnej musisz poczytac moje inne wypowiedzi w tym temacie bo juz nie chce mi sie 100 raz pisac.
Nastepnym razem zapraszam z takimi pytaniami do działu cywile bo tym ich miejsce:)

Najnowsze wpisy