Forum Forum podatkoweInne

Proszę o pomoc z rezydencja podatkową przeniesieniem do Anglii

Proszę o pomoc z rezydencja podatkową przeniesieniem do Anglii

niespodziewanie / 2013-07-17 20:07
Jak to zrobić
Zacząłem prace w Anglii gdzie regularnie jeżdżę i wszystko wskazuje ze sie tam przeprowadze bo będę miał ośrodek interesów życiowych. Nie jest to praca na etacie - jestem muzykiem wiec gram i wystawiam invoices ale większość mojej twórczej pracy moge wykonywać tam.
Mam konto w banku w Anglii oraz kilka listów z banku na adres gdzie wynajmuję pokój. Czasami tez inna korespondencja przychodzi do mnie.


Nie mam tu w Polsce rodziny własnej jedynie posiadam nieruchomość oraz wpływu z najmu i stałą prace bardzo mało płatną którą moge wykonywać zdalnie bo jest związana z internetem.

Jak mam zrobić zeby przenieść rezydencje podatkową.
W Anglii jeszcze nie zarejestrowalem działalności self employed ale zaraz o zrobię. Chce płacić sobie tez na ubezpieczenie tam.

Czy generalnie opłaca sie biorąc pod uwagę ze w Polsce czasem pracuję na umowy o dzieło (pisanie muzyki) płacić podatki w Anglii?
Jak do tego kolejno podejść?

I jak już mi sie to uda: Załóżmy ze chce byc rezydentem podatkowym za miesiąc - czy wtedy od czasu za miesiąc nie płace podatków w Polsce czy musze czekac do końca roku kalendarzowego.

Czy ktos moze mi doradzić jak sie zachować?
Wyświetlaj:
belladonna / 2013-07-18 07:57 / Tysiącznik profesjonalny
Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że rezydencja podatkowa = w tym jednym kraju podlegamy opodatkowaniu od dochodów ogólnoświatowych z uwzględnianiem umów międzynarodowych i prawa wewnętrznego danego kraju.
A co do podatków, to płacimy je w kraju gdzie mamy źródło przychodu.