Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

PROSZĘ O WYJAŚNIENIE dot. wykupienia udziałów danej spółki.

PROSZĘ O WYJAŚNIENIE dot. wykupienia udziałów danej spółki.

Janusz K / 82.177.224.* / 2011-03-29 22:03
Witajcie.

Jestem tak naprawdę laikiem w tych sprawach. Zajmuję się bankowością/ forex, ale chce teraz czegoś nowego- innymi słowy Biznes.
Mam mały problem. To dla Was zapewne proste. Pytanie teoretyczne:
Załóżmy, że mam 1000.000. zł i przeznaczam go na wykupienie większości akcji jakieś spółki ( załóżmy, że 51% wszystkich akcji ). Byłbym w takim momencie jednym z osób które zarządzają spółką, ponieważ mam wykupiony pakiet ( chodzi mi o spółkę już sprywatyzowaną, nie państwową ). Jakie mam z tego korzyści, prócz dywidendy jeżeliby taka była? Oczywiście korzyści finansowe.

Dziękuję
Pozdrawiam.
Wyświetlaj:
Ciułacz / 2011-03-30 00:06 / portfel / Mistrz gry: „Najlepsze spółki tygodnia"
Samo posiadanie 51% akcji danej spółki to bezpośrednio Ci nic nie daje oprócz dywidendy, ale możesz zwołać tz walne z propozycją zmian w zarządzie spółki i zaproponować swoją skromną osobę na prezia co przy twoich 51% masz pewne.Następnie jako prezio możesz mieć niezłą wypłatę.
To tak w uproszczeniu, ale przy małej spółce to nie podskoczysz bo środków brak.
Janusz K / 82.177.224.* / 2011-03-30 10:26
Rozumiem, wtedy już bym czerpał zyski z dywidendy- jeżeliby taka była, oraz z wypłaty prezesa.

I to tyle z możliwych zarobków, tak? Jeżeli nie, to proszę tych co wiedzą o napisanie tu.

To tak w uproszczeniu, ale przy małej spółce to nie podskoczysz bo środków brak.

Co mam przez to rozumieć? Środków spółki, tak?
Ciułacz / 2011-03-30 13:18 / portfel / Mistrz gry: „Najlepsze spółki tygodnia"
Janusz K
Rozumiem, wtedy już bym czerpał zyski z dywidendy- jeżeliby taka była, oraz z wypłaty
prezesa

Dobrze zrozumiałeś

I to tyle z możliwych zarobków, tak?