Witam,
mieszkam we Francji. W pierwszym tygodniu września jako Stowarzyszenie zorganizowaliśmy tygodniową wycieczkę do Polski. Po powrocie do Francji zrobiliśmy przelew z konta francuskiego na konto polskie.
Kiedy po dwóch tygodniach pieniądze nie wpłynęły do Polski, kierownik hotelu poszedł do banku i dowiedział się, że pieniądze są w polskim banku, ale na przelewie były niepełne dane odbiorcy dlatego nie mogli przelać na konto.
Przez dwa tygodnie pieniądze leżały zamrożone na koncie banku, ani nie zwrócili ich do banku francuskiego natychmiast, ani nie powiadomili kierownika hotelu że mają taki przelew którego nie mogą zrealizować! Z braku pełnej nazwy odbiorcy bank zdecydował się odesłać pieniądze do Francji.
Nastąpiło to 01 października 2009, z adnotacją: PLS BE INFORMED THAT TILL TODAY WE HAVE NOT RECEIVED CORRECT DATA OF BENEFICIARY THEREFORE WE RETURNED YOU AMOUNT OF EUR 7.506,34 ( LESS OUR CHGS) VAL.09.10.01 VIA CMCIFRPA YR A/M P/O WE CONSIDER AS NULL AND VOID
Czyli 28 dni temu pieniądze zostały nadane z banku polskiego, i do tej pory nie wpłynęły na konto francuskie. Po naszych monitach polski bank pokazuje nam, że odesłał pieniądze, nie ma ich i umywa ręce, a francuski bank nie dostał żadnych pieniędzy, niczego nie przetrzymuje i też umywa ręce.
Przecież nasze pieniądze nie mogły zniknąć w powietrzu! Nie wiem już, co możemy zrobić żeby je odzyskać... Który z dwóch banków jest odpowiedzialny i czego od nich wymagać?
Z góry dziękuję za jakiekolwiek porady