Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Przetarg na helikoptery. Duda ma wątpliwości

Przetarg na helikoptery. Duda ma wątpliwości

Money.pl / 2015-08-15 13:56
Wyświetlaj:
iron man. / 178.235.156.* / 2015-08-15 19:19
widac ze to stare badziewie.i nikt mi nie powie ze to najnowszy wynalazek,wyglada i wogule jak z epoki kamienia łupanego
łowca / 62.141.192.* / 2015-08-15 19:17
wszystko było by ok z tym śmigłowcem- ale ! - nie ma rampy tylko boczne drzwi- przez które nie wiele da się upchać- więc nie zastąpi mi-8...... i tu widać, że przetarg nie do końca udany.
olo555 / 99.233.126.* / 2015-08-15 18:55
Pierwszy kenczon najjaśniejszej zna sie na wszystkim jak KIM IR SEN
rebacz / 88.156.21.* / 2015-08-15 18:43
jak twierdzil w czasie kampanii prezydenckiej bedzie kontynuowal dzielo lecha kaczynskiego, panie duda rekawy zaakasac i do budowy 3 milionow mieszkan.
Sigwald / 79.191.220.* / 2015-08-15 18:35
Czy ten PiS musi się czepiać o każdą aferę PO!
Lach / 80.50.4.* / 2015-08-15 19:13
Koszt zakupu Caracali -50 szt. jakieś 13 miliardów zł.
budowniczy67 / 188.33.23.* / 2015-08-15 19:40
To możn wybudować 100 tys mieszkań M-3 .po 130 tyś zł i nie było problemu z bezdomnymi.
aj / 83.6.210.* / 2015-08-15 18:32
po prostu słynny siemioniak ze swoimi gienierałami
ukręcili lody
balesz / 178.43.39.* / 2015-08-15 18:22
jeśli pan duda ma wątpliwości nie złoży doniesienie do prokuratury. jeśli pan prezydent duda ma podejrzenia ma obowiązek złożyć doniesienie a jeśli pan duda i pan prezydent duda nie ma dowodów niech lepiej zamilknie
latadło / 93.105.164.* / 2015-08-15 18:21
kolejny stary grat, caracal to rozwiniecie cougara ktory z kolei jest rozwinieiecm pumy-konstrukcji z lat 60tych...
punktujący / 31.183.127.* / 2015-08-15 18:15
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna se Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101 wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze wszystkie wymagania techniczne.
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jak śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
10. PZL Mielec także nie jest Polską fabryką tylko należy do Sikorsky'go i tak samo kontrakt nie wspiera naszego przemysłu tylko ich firmę.
11. Jedynymi Polskimi zakładami są WZL1 w Łodzi i Dęblinie.
12. Airbus nie posiada w Polsce zakładów produkcyjnych dlatego zaoferował produkcję swojego śmigłowca Caracal właśnie w WZL1 należących tylko do Państwa Polskiego
13. Oferta Agusta Westland (PZL Świdnika) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do pozostałych konkurentów. PZL Świdnik zaproponował dostarczenie pierwszych śmigłowców w 2019 roku co jest o 2 lata później niż wymagane w przetargu. Aby obejść ten punkt, zaproponował, że w 2017 roku dostarczy dla naszego wojska wersję cywilną (podkreślam cywilną!) tego śmigłowca co jest skandalem i byłoby hańbą dla Polski na arenie międzynarodowej! Należy też się zastanowić co by później zrobili z tymi cywilnymi śmigłowcami. Przerobili na wojskowe? Wstyd i krętactwo wychodzi. PZL Świdnik w swojej ofercie nie zaproponował pełnego przekazania zdolności serwisowych śmigłowców do należących do Państwa Polskiego zakładów WZL1. Powodem tego była chęć dyktowania warunków cenowych, opóźnianie prac serwisowych (tak jak w przypadku modernizacji śmigłowców Sokół) i niedopuszczenie aby Państwo Polskie uzyskało zdolności nacisku na PZL Świdnik w kwestii posiadanych śmigłowców. Co więcej PZL Świdnik nie sprecyzował gdzie i ile bedzie produkował śmigłowców AW 149 gdy wygra kontrakt. Należy pamiętać, że obecnie linia produkcyjna tego śmigłowca jest we Włoszech!
14. Oferta Sikorsky (PZL Mielec) - Zaproponowano śmigłowiec w cenie zbliżonej do konkurentów jednak bez uzbrojenia. Jest to sytuacja niedopuszczalna z dwóch powodów: 1 - Dodatkowy koszt zakupu uzbrojenia windujący cenę do góry; 2 - Znaczne opóźnienia wprowa
st44 / 78.8.170.* / 2015-08-15 20:00
Ad.3 Agusta Westland nie mogła zaproponowac AW101 ponieważ przekracza on maksymalną masę startową ograniczoną w przetargu
meh / 91.244.219.* / 2015-08-15 18:58
to teraz zastanow sie dlaczego np agusta nie wystawila AW101
Regio / 5.172.247.* / 2015-08-15 18:41
"9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój."
Jeśli tak to jak wpływy Airbusa mają trafić do polskiego budżetu? Już prędzej do prywatnej kieszeni punktującego. Śmigłowce kupione w Auguście czy Sikorsky to pieniądze dla budżetu:
-Z podatku VAT
-z podatku PIT od dochodów pracowników
-z podatku od nieruchomości
- z podatku CIT
- z podatków płaconych przez dostawców ( energia, gaz, transport, paliwa, itd.)
Reszta nigdy nie trafi do budżetu niezależnie od tego jakiej "narodowości" jest zakład.
mniej mlody / 92.152.219.* / 2015-08-15 18:28
100/100 nareszcie ktos podaje rzeczowe i logiczne przyczyny wyboru Caracala i rzetelnosc wszystkiego co zostalo napisane jest latwe do sprawdzenia!!
tomekce / 89.70.177.* / 2015-08-15 18:10
Ten "ekspert" też jest podstarzały. Na drzwiach od stodoły nie latał, bo jest jeszcze za młody. Chyba był na nich noszony z uwagi na gabaryty po spożyciu spirytusu lotniczego.
serval / 79.221.173.* / 2015-08-15 18:04
Caracale nie przystają do współczesnego pola walki, a już w szczególności do przewidywalnej w polskich warunkach. Mimo starego rodowodu są nadal nowoczesne i podatne na innowacje, ale... w zasadzie jako śmigłowce cywilne, obsługujące np. ratownictwo, transport na platformach wiertniczych itp.
Regio / 5.172.247.* / 2015-08-15 18:03
Po co ten cały offset w przetargu skoro w kraju już są firmy które produkują lepsze wojskowe helikoptery?
By niby ściągnąć kolejnego producenta a tych, którzy zdecydowali się wcześniej zainwestować przegonić?
wolak. / 31.2.1.* / 2015-08-15 22:06
Jakie helikoptery i w czym lepsze, proszę podać.
gosc448 / 77.45.108.* / 2015-08-15 17:59
podpisac kontrakt z fabryką ktora jest u nas...bo jest taka
Iwona576 / 83.20.68.* / 2015-08-15 17:28
Wpolsce każdy amator rżnie eksperta. Taki kraj.
ediwalnty / 87.207.117.* / 2015-08-15 17:22
panie prezydencie zrob wreszcie porzadek z aferzystami w bialych kolnierzykach ,rzad po i psl nic im nie zrobi bo sa z odpowiedniej opcji i wszystko im robic wolno bezkarnie
ofca / 95.172.68.* / 2015-08-15 17:41
zrobi, z Lipcem, Hoffmanem, Kamińskim I innymi ludzmi z PiSu....

Najnowsze wpisy