Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Przetarg na śmigłowce. ZPP chce jego unieważnienia

Przetarg na śmigłowce. ZPP chce jego unieważnienia

Wyświetlaj:
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 13:31
Anulujcie przetarg (przyczyny znajdą Polscy prawnicy)!!!

Zakupcie - nawet bez przetargu - maszyny w NH Industries (najlepiej od razu "szwedzkie" warianty) a pozwolą je składać i serwisować w WZL1.

Będziemy dysponowali interoperacyjnym i bardzo nowoczesnym sprzętem, który już sprawdził się w operacjach bojowych - przy okazji pogodzeni zostaną Airbus Helicopters (Eurocopter) z AgustaWestland (Agusta).
stena / 82.113.16.* / 2015-09-05 10:05
Historia nas niczego nie nauczyla :(. KIedy dojdzie do politycznego kryzysu francuzi, Szwedzi i inni nie sprzedadza nam sprzentu bo beda go potrzebowali sami. Wlasne rozwiazania dopasowane do klimatu i przeciwnika sa najlepsze. Zakupu mozna robic po to aby sie uczyc i porownywac sprzet. Inaczej lepiej sie poddac odrazu. Chcesz pokoju badz gotowy do wojny. Bogaty zawsze pokonuje biednego.
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 11:29
dodałbym bogaty mądrością
stront / 78.8.103.* / 2015-09-05 09:53
"Podobnej klasy" to jeszcze nie znaczy, że spełniające warunki koniecznie dla wojska. Na polskim rynku jest mnóstwo koszulek, majtek, dresów itp. produktów chińskich podobnej klasy jak produkowane w Polsce. I co, staramy sie ich nie kupować bo rozłaża się w rękach, farbują, rwą itp. A są to produkty podobnej klasy do produktów polskich i zachodnich.
nigdy imperializmu / 83.10.229.* / 2015-09-05 09:46
Gdy bylismypod ochrona ZSRR to poska byla potega gospodarcza swiata i mielismy swoje smiglowce ,teraz jestesmy niewolnikami ameryko-watykanu i nic nie mamy wszystko zburzone i zabronione a mamy tyko kupowac stary amerykanski złom za grube dolary.
vged423 / 46.186.64.* / 2015-09-05 09:55
pod ochroną? Pod okupacją. I żadną potęgą nie byliśmy, to były kłamstwa jak dziś w Korei Północnej - też mówią, że są największą potęgą świata.
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 11:34
nie do końca były to kłamstwa - Polska wówczas plasowała się wyżej w/g zachodnich wskaźników! A że wolna nie była to chyba oczywiste: mnóstwo pomysłów, projektów czy wynalazków nie ujrzało światła dziennego, przynajmniej nie u nas ...
lolog / 176.35.79.* / 2015-09-05 09:14
A taki wuj ameeykance ze bedziecie mieli monopol na uzbrojenie w Polsce, a te cywilne male maszyny ktore zaoferowaliscie wezcie sobie do swojej armi, nie ?? A co za slabe I bezuzyteczne??
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
1939 / 31.175.86.* / 2015-09-05 09:14
Nie zostalibyśmy pokonani w 1939, gdybyśmy nie byli niedozbrojeni. Nie bylibyśmy niedozbrojeni, gdyby nie zacofanie przemysłowe wynikające z rozbiorów, którego nie udało się nadrobić w 20 lat.. Nie byłoby rozbiorów gdyby nasi politycy przedrozbiorowi nie byli sprzedajni. Powtórka z rozrywki? Pozdrawiam.
Marcin Szczecin / 217.153.144.* / 2015-09-05 08:58
Imbecyle co wy mówicie - wojsko chce kupić śmigłowiec z rakietami a wy chcecie żeby kupili transportowce bo są produkowane w Polsce !!!!
d..a / 83.11.114.* / 2015-09-05 08:51
KTOŚ WZIĄŁ DUŻĄ KASĘ ZA USTAWIENIE PRZETARGU.TO SIĘ NIE MIESCI W GŁOWIE,ABY MAJĄC DOBRY PRZEMYSŁ LOTNICZY W KRAJU,BRAĆ BUBLA,KTÓREGO UŻYWAJĄ KRAJE TRZECIEGO ŚWIATA.TO JEST PRZEKRĘT NA DUŻĄ SKALĘ ZA NASZE PIENIĄDZE.PRZETARG NALEŻY BEZWARUNKOWO UNIEWAŻNIĆ A OSOBOM ZA TO ODPOWIEDZALNYM DOBRAĆ SIĘ DO D..Y
Twoje imie / 164.127.135.* / 2015-09-05 08:58
masz do wyboru kupno za te same pieniadze poloneza i VW, co wybierzesz ?
Polskie firmy ( polskie tylko z nazwy ) dały d..y przy skladaniu oferty i teraz placza.
Wyciagać wnioski Panowie, zeby nie było plamy przy nastepnych przetargach.

Warunki przetargu były znane oferentom.
vxcvxc / 31.11.249.* / 2015-09-05 08:56
Tak, żebyś zrozumiał: obydwie firmy ktore sa w Polsce mogly wystawic lepsze śmigłowce od Caracala, ale tego nie zrobiły tylko dali nam do wyboru gorsze i przestarzałe. Nawet ktos z ministerstwa pytał o mozliwosc przetestowania lepszej wersjii ale producent grzecznie odmówił ostawiajac nam gorsza. Widocznie komus zalezy zeby Polska nie była dobrze dozbrojona. Wiec trzeba brac to co najlepsze z oferowanych, a nie patrzec gdzie co jest produkowane.
yonnek / 37.8.248.* / 2015-09-05 08:18
Mamy kupić buble, bo jakiś urzędas przyczepił się do jakiegoś papierka. Tłumaczenia zawsze się znajdą, nawet jak są najbardziej idiotyczne - teraz jest ważne, aby dokonać najlepszego , a nie najbardziej politycznie poprawnego, wyboru. A jak sprawa tak śmierdzi od początku, to nie wierzę, żeby wszystko odbyło się uczciwie. Zresztą - komu z decydentów w Polsce zależy na uczciwości - liczy się tylko kasa...
GIENIUŚ / 77.46.119.* / 2015-09-05 08:04
w Polsce robiony jest black howk, dziwne że w armii amerykańskiej ten helikopter jest niezastąpiony a w Polsce nie wygrywa przetargu, mam zrażenie że CBA miało by dużo roboty w wyjaśnianiu przetargu na Carakale, NIECH MON NIE ZAOPATRUJE WOJSKA W SPRZĘT BO WYDAJĄ MASE PIENIĘDZY A KUPUJĄ NAM TO CO IM PASUJE POLITYCZNIE A NIE CO JEST POTRZEBNE I SPRAWDZONE
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 12:14
S-70i to wybór jeszcze gorszy od H225M w przeciwieństwie do UH-60/SH-60
agaton 098 / 83.9.163.* / 2015-09-05 08:57
Tak tylko firma amerykańska tej wersji która jest używana w \USArmy nie wystawiła do przetargu tylko model o dużo gorszych parametrach.
1. MON ogłosiło przetarg na zakup 70 średnich śmigłowców. Podało wymaganą specyfikację i terminy (2017 rok pierwsze dostawy)
2. MON w przetargu nakazała firmie zwycięskiej utworzenie centrum serwisowego w WZL1 w Łodzi aby państwo miało kontrolę nad serwisowaniem maszyn i aby nie dochodziło do sytuacji jak obecna ze Świdnikiem, który wykręca się jak może i 8 lat! modernizuje nasze Sokoły!
3. Pomimo, że Agusta Westland (PZL Świdnik) posiada w ofercie śmigłowce sprawdzone, spełniające wymagania jak AW101, wystawia do przetargu mały, niesprawdzony AW149, który żaden inny kraj nie chce kupić gdyż jest to przerobiony cywilny śmigłowiec (Rosnieft kupił sobie takie cywilne śmigłowce).
4. Tak samo firma Sikorsky mając w ofercie śmigłowiec S-92, wystawia do przetargu mniejszy S-70i który spełnia tylko część wymagań.
5. Airbus jako jedyny wystawia odpowiednio duży śmigłowiec EC725 Caracal, który spełnia nasze prawie wszystkie wymagania techniczne (70%).
6. Śmigłowiec AW149 nie zapewnia wystarczającej pojemności aby zmieścić sensowną ilość żołnierzy (wymagane 12) z ekwipunkiem. Jako śmigłowiec na bazie wersji cywilnej nie zapewnia ani sensownej osłony przedziału załogi, charakteryzuje się słabymi parametrami takimi jak: maksymalny pułap, czas wznoszenia, prędkość przelotowa, ładowność, masa startowa. Jednym słowem śmigłowiec dobry na wycieczki VIP, a nie do latania w wirze walki.
7. Śmigłowiec S-70i to eksportowa wersja śmigłowca UH-60 Black Hawk (swoją drogą świetny śmigłowiec) z którym ma wspólny niestety tylko kadłub. Śmigłowiec proponowany Polsce przez firmę Sikorsky (PZL Mielec) jest pod każdym względem gorszą konstrukcją od wersji użytkowanej przez US Army (a nawet Słowacji sic!). Posiada słabsze silniki, stary typ wirnika(pogarszając parametry lotne), uproszczoną awionikę, oraz brak wyposażenia dodatkowego poprawiającego świadomość sytuacyjną załogi oraz jej skuteczność na polu walki. Jak bardzo jest to odchudzona wersja może świadczyć fakt, że S-70i jest lżejszy od UH-60 o 0,5t! Dlaczego zaoferowano nam taką słabszą wersję. Ponieważ podobnie jak AW149 nikt nie chce jej kupować tylko wybiera UH-60 lub najbardziej odpowiedni dla nas S-92. Próbie sprzedania nam gorszego Black Hawk'a sprzyjał fakt jego produkcji w PZL Mielec.
8.EC725 Caracal to sprawdzona konstrukcja, podobnie jak Black Hawk od wielu lat unowocześniana i choć konstrukcyjnie nie najnowsza będąca w czołówce. Wbrew powszechnej opinii laików data powstania prototypu nie ma znaczenia jeśli założenia konstrukcyjne były słuszne i tak jest w przypadku Caracala. Jeśli chodzi o parametry samej maszyny Caracal bije swoich konkurentów na wszystkich płaszczyznach. Zapewnia wystarczającą osłonę przedziału załogi, oraz siłę ognia. Posiada ze wszystkich konkurentów największą prędkość przelotową, najwyższy maksymalny pułap, największy zasięg, największą ładowność, Ze względu na wysoki przedział załogi także najlepszą ergonomię dla żołnierzy. Wszystkie dane można sprawdzić na stronach producentów i porównać.
9. PZL Świdnik należy do grupy Agusta Westland, której właścicielem są Włosi. Nie jest to Polski zakład, wpływy z produkcji nie trafiają do polskiego budżetu tylko włoskiego i wspierają rozwój tylko ich rozwój.
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 11:44
... same terminy dostaw to przegięcie, które w swoim zamyśle już w przedbiegu pomogło wyeliminować wiele wiropłatów z NH90 na czele
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 11:39
SIWZ wszystko przyjmie, wystarczy napisać go zgodnie z prawem a można nawet 50 Mi-1 kupić za 13mld PLN ustawiając odpowiednio wagi ...
Frz / 31.11.249.* / 2015-09-05 08:18
Synku zobacz jaki model chcieli nam sprzedać i co z uzbrojeniem??? Najpierw poczytaj a później postaraj się coś nieglupiego napisać
Oooo! / 174.114.189.* / 2015-09-05 08:04
Tylko związkowcy wiedzą co potrzeba naszej armii. Oni też armię uzbroją w swoje buble. A'jak!
obserwatorr / 77.253.122.* / 2015-09-05 07:28
To specjaliści , eksperci lotniczy / nie wojskowi decydenci / powinni określić klasę jakości śmigłowców produkowanych w Polsce i zagranicą. Po uznaniu tych opinii za wiarygodne , powinno się zdecydować , czy róznica między wyrobami jest na tyle ,, znacząca " , iż można wskazać jednoznacznie wyższość określonego produktu. Po takim rozstrzygnięciu należałoby określić , czy zakłady w Polsce mają być szczególnie preferowane w wyborze zwycięscy.
pit.w / 73.223.135.* / 2015-09-05 05:28
Agentury dobrze działają, duża kasa to dużo szumu. Kto ogarnięty ten wie, że to był najlepszy wybór. Może chodzi też o kwestie taką, że nasza armia w końcu robi się coraz lepsza.. nie wszystkim się to podoba.
Szukajcie materiałów poza ogólnym nurtem, specjalistów a nie szczekaczy
mirek519 / 91.231.25.* / 2015-09-05 00:03
A może zapytali byście się użytkowników W-3 WA co sądzą o tych zakładach produkujących te śmigłowce ?
Jak przebiega service, jak się wywiązują w stosunku do użytkowników zgłaszających swoje uwagi ....itd itp..
DDt / 5.172.247.* / 2015-09-05 01:41
misiek! wiem że koledzy z WL i SP narzekają na serwis W-3 realizowany przez i w AW pl. Dlatego mądrym pomysłem było stworzenie ośrodka serwisowego w WZL-1. Ale sam wybór tego wiropłata to istny wojskowy anachronizm i głupota ekonomiczna! Kto "bierze" emeryta na front??? Ja także potrafię pisać SIWZ pod konkretne zamówienie i "bronić" się szpełnianiem wymogów formalnych. Trzeba anulować przetarg i kupić NH90 - przecież te maszyny mają służyć 40 lat!!!!!!!!!
w3sokol / 46.113.142.* / 2015-09-05 00:22
Uzytkownikiem Sokołów jest lotnictwo policji. Naprawy i remonty w swidniku trwają rok. Koszty remontu olbrzymie, jakosc uslug kiepska.to oni stawiaja warunki nie klient. Tam nie ma z kim rozmawiać. Jak najdalej od tej firmy. A z samymi sokolami ciagle problemy.
leszko / 213.136.244.* / 2015-09-04 23:57
Prezes przypomina, że oba zakłady produkują śmigłowce podobnej klasy, jak francuskie. PZL Świdnik i PZL Mielec dają ponad to zatrudnienie dla około 5,5 tysiąca osób i generują do budżetu państwa zyski.

Ale kto pisze takie bzdury

SRY , ale muszę zaprotestować

W Mielcu robi się skorupy anachronicznych śmigłowców

w USA już nie latają , ale to złom
Tytusan / 87.205.225.* / 2015-09-05 07:36
A Francuzi rezygnują z caracali. Czyli odgrzewanych pum.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
do początku nowsze
1 2 3 4 5

Najnowsze wpisy