Grzegorz Brzeczyszczykiewicz
/ 89.230.16.* / 2016-05-26 08:33
Uchm,, a 4 SW 4 wezmie wiecej niz Sokól/Gluszec ( dziwne nikt jakos nie krzyczy, ze Sokol to przestarzala konstrukcja bazujaca na ruskim Mi 2). Ergo trzeba kupic 200 SW 4 zamiast 70 wiekszych maszyn- mniej wiecje taka jest TTwoja logika. Czy Gluszec/ Sokol nadaje sie do zadan jakie stawia MON przed MI8/17 i jego natstepcami? Tak samo jak Polonez do zastapienia autobusu.
Z jednym sie zgodzie Caracale nie sa najlepszym rozwiazaniem, tyle tylko, z e byly jedyna maszyna w przetargu spelniajaca oczekiwania zamawiajacego ( a ten chyba wie czego chce).
Czy wloski koncern ze Swidnika oraz amerykanskiz Mielca nie maja odpowiednich maszyn w swej ofercie? Alez maja.
Czy AW 149 nadaje sie do roli smiglwoca ZOP? A jest w ogole taka wersja? Ktos sprawdzal mozliwosci maszynyw tym temacie? ( Idac tokiem twego myslenia- jest taka wersja Sokola?) Gdzie da sie upchac elektronike, uzbrojenie na odpowiednim poziomie na pokladzie tej maszyny? ( w przyczepce?)
Podobnie w przypado maszyn CSAR etc.
Co do ceny ( twierdzosz, ze z ajednego Caracala mozna miec 6 Sokolow) , trudno mi odneisc sie do ceny, ale biorac pod uwage, iz Caracale to nwoa platforma wiec w cene wchodzi pakiet logistyczny, serwisowy etc. W przypadku zakupu Sokola.
I taka mala dygrescja co do modelu Gluszec, obawiam sie, ze Swidnikowi wyprodukowanie tych 6 maszyn zajeloby wiecej czasu niz Airbusowi calej partii Caracali. Swoja uwage opieram na terminach dostaw juz zamowinych Sokolow/Gluszczow.