Najpopularniejszy w Polsce portal o finansach i biznesie
Forum Forum prawneZmiany w prawie

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

skomentuj
Wyświetlaj:
ewkaaaaaaa / 83.15.175.* / 2011-11-02 14:03
Dokładnie ja myślę to samo, rękojmia służy wtedy, gdy towar był uszkodzony i potrzebna oraz najważniejsza jest tylko gwarancja.
B. / 213.238.96.* / 2011-11-01 20:59
W tej sytuacji pozostaje oddanie sprzętu do bezpłatnej naprawy w ramach gwarancji. Nie kwalifikuje się on do zwrotu/wymiany, ponieważ usterka pojawiła się po dłuższym czasie użytkowania - nie uniemożliwiała poprawnego funkcjonowania sprzętu w momencie zakupu. Z naprawy gwarancyjnej nie można zrezygnować z powodu długiego czasu oczekiwania.
Patrycja C. / 88.199.232.* / 2011-11-01 18:44
Najlepiej będzie oddać go na gwarancję. Nie udowodnisz że w momencie zakupu już była ta wada. Dopiero jeśli mimo wielokrotnych napraw wykonanych w okresie gwarancji usterka nie została usunięta możesz ubiegać się o zwrot pieniędzy lub wymiany na nowy towar, sprzęt.
frogia / 188.47.130.* / 2011-11-01 18:38
W tym przypadku nie może Pan powoływać się na Niezgodność towaru z umową , ponieważ obowiązuje ona tylko gdy produkt jest wadliwy już przy samym zakupie. Jedynie można tu się odwołać do gwarancji . Natomiast gwarant w kracie gwarancyjnej, którą pan otrzymał niekoniecznie musiał zaznaczyć termin naprawy lub czas jej trwania, więc tym samy nie można zrezygnować z towaru i żądać zwrotu gotówki.
Aleksandra G. / 77.255.128.* / 2011-11-01 16:46
Podejrzewam, że nie otrzymałbyś zwrotu gotówki. Wydaje mi się również, że pozostaje tylko gwarancja, a na czas naprawy nie masz żadnego wpływu. Uważam, że powinieneś sprawdzić gwarancję czy może są w niej wymienione Twoje możliwości lub skontaktuj się z najbliższym punktem tej firmy i dowiedz się co możesz zrobić. Zrezygnowanie z towaru z powodu długiego czasu naprawy było by działaniem na Twoją niekorzyść. Jeżeli naprawa będzie trwała długo i nie będziesz zadowolony z usług, po prostu następnym rzem wybierz produkt innej firmy.
Yuuki / 178.36.93.* / 2011-10-31 11:16
Wydaje mi się, że jako klient, zakupiłeś ten telewizor i masz prawo do takiego czegoś jak prośba o zwrot pieniędzy, czy wymiana towaru itp. Na pewno będą się w sklepie upierać, ale sama miałam podobną sytuację i się udało, trzeba tylko być przy swoim.
turek8887 / 89.79.164.* / 2011-10-30 22:50
Tylko gwarancja gdyż podczas wydania towaru był on sprawny:D a uszkodzenie ukazało się dopiero po pół roku użytkowania.
bydgoszczanka / 31.60.108.* / 2011-11-03 19:22
Mowili o tym w RMF FM w Bydgoszczy szkoleniem aplikantow zajmuje sie wariat i psychopata taki adwokat zamiast w kryminale ma miejsce w komisji na uczelni Slawomir Maciejewski na ulicy przed swoja kancelaria na Nowym Rynku 5 pobil do nieprzytomnosci klientke zaraz potem sprzedal dom a sam zamknal sie w szpitalu psychiatrycznym gdzie udawal niepoczytalnosc Jest wariatem psychopata i zboczencem zostal wykluczony z zespolu adwokackiego ale wariat sie wyleczyl caly czas prowadzi kancelarie na Nowym Rynku 5 i moze dalej rozbijac klientkom nosy bo wariat moze juz zupelnie wszystko ta kobieta musiala wyprowadzic sie z Bydgoszzy
nela:* / 91.206.244.* / 2011-10-30 19:03
Moim zdaniem, pozostaje tylko gwarancja, gdyż rękojmia przysługuje wtedy, gdy towar podczas sprzedaży miał już wadę.
Sylwia G. / 178.36.75.* / 2011-10-30 17:01
Uważam że konsument nie może żądac zwrotu gotówki, jeśli dana rzecz jest jeszcze na gwarancji, owszem ma prawo żądać wymiany towaru na nowy, ale tylko jeśli nie jest to pierwsza usterka.
a.zien / 79.189.164.* / 2011-10-30 16:31
Moim zdaniem można skorzystać jedynie z gwarancji, ponieważ w momencie sprzedaży monitor był sprawny.
dziuuuuuuuuuuuuuuba / 77.254.178.* / 2011-10-30 15:18
Należy oddać monitor na gwarancję do naprawy, wymiany lub zwrotu pieniędzy. Często jednak bywa, że reklamacja nie jest uwzględniona i otrzymujemy ten sam, zepsuty monitor z powrotem. Należy zatem udać się do rzecznika praw konsumenta i napisać pismo, aby reklamacja była jednak uwzględniona. Właśnie tak bym zrobiła.
pedro67559 / 83.20.53.* / 2011-10-30 14:40
Czyli od rękojmia możemy domagać się wymiany np.komputera no nowy poniewaz on mógł wiedzieć o wadzie a gwarancja jest nam niepotrzebna.
agaa1805 / 83.27.88.* / 2011-10-30 14:22
O rękojmię konsument może się ubiegać gdy po zakupieniu towaru był on niesprawny. Na gwarancji konsument może polegać gdy po pewnym czasie użytkowania towar przestał działać.
Piterqek / 83.8.62.* / 2011-10-30 13:34
Stosujac sie do zasady rekojmi moze sie ubiegac, a nawet masz prawo do wymiany na nowy monitor, poniewaz produkt nie spelnia swoich walorow- w tym przypadku gwarancja jest zbedna. Powolujac sie na gwarancje towaru, towar powinien byc wymieniony lub naprawiony, co nie rowna sie z zwrotem kosztow za zakup danego produktu. Zwrot kosztow moze wystapic tylko w tedy kiedy producent nie jest wstanie naprawic lub wymienic Ci- jako konsumentowi- danego produktu.

W szczegolnym przpadku, kiedy doszlo do wielokrotnej nieudanej naprawy mozesz sie ubiebac o zworot kosztow. Jesli naprawa jest dlugoteminowa, to nie mozesz sie ubiegac ani o zwrot kosztow ani o wymiane towaru, przed uzyskaniem wynikow naprawy.
-.- / 83.25.218.* / 2011-10-29 20:45
w przypadku takim jak powyższy konsument ma prawo zażądać zwrotu pieniędzy, naprawy wadliwego towaru, lub wymiany go na nowy.
skomentuj

Najnowsze wpisy