Forum Forum prawneZmiany w prawie

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy

Money.pl / 2009-09-06 22:54
Komentarze do wiadomości: Rękojmia i gwarancja - obowiązki sprzedawcy.
Wyświetlaj:
;) / 83.11.95.* / 2011-01-26 18:46
Gwarancja to odpowiedni wybór. Wszystko zależy od tego co dana gwarancja zawiera, jeśli na now y produkt to owszem.
Beeea / 83.6.116.* / 2010-12-06 16:43
Kupiłam laptopa na firmę w sierpniu zeszłego roku, a we wrześniu tego zaczął się wycierać touchpad w jednym miejscu co spowodowało, że nie zawsze funkcjonuje on poprawnie. Zgłosiłam to w serwisie producenta jednak on stwierdził, że ze względu na zakończenie okresu gwarancji - rok w przypadku firmy - nie ma obowiązku usunięcia wady. w tym przypadku chciałabym zapytać czy jest jeszcze możliwość i szansa na wygranie, i uzyskanie bezpłatnej naprawy w serwisie. Z góry dziękuję za pomoc.
p.witkowski / 46.134.196.* / 2010-11-30 18:29
Producent najpierw będzie się starał naprawić produkt, a dopiero później podejmie decyzje o wymianie na nowy produkt. informacje o warunkach gwarancji zawarte są w karcie gwarancyjnej, więc jeśli postępowanie producenta jest sprzeczne z nią, to można się domagać zwrotów kosztów monitora. Najlepiej taką sprawę jest skonsultować z rzecznikiem praw konsumenta , ponieważ różne sprawy są rozpatrywane inaczej.
abc MARCIN / 82.160.29.* / 2010-11-25 15:57
Moim zdaniem można skorzystać jedynie z gwarancji.
AxB / 2010-11-17 15:03
Kupiłem sprzęt w Vobisie przez Internet. Ponieważ był wadliwy, złożyłem reklamację, która została uznana i zaproponowano mi zwrot pieniędzy, twierdząc, że producent nie jest w stanie dostarczyć nowego sprzętu. Jednak na tej samej stronie widzę, że w dalszym ciągu jest oferowany ten sam sprzęt, ale po wyższej cenie. Czy mogę żądać aby dostarczono mi sprzęt a nie zwracano pieniędzy?
Ekspertka / 2010-11-17 14:06
Nadchodzi okres przedświątecznej gorączki zakupów. Może okazać się, że aparat cyfrowy, który kupimy w prezencie, zepsuje się po pierwszych kilku klatkach, a zamiast zamówionego we włoskim sklepie internetowym czerwonego szala, otrzymamy niebieski. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, jak dochodzić swoich praw w takiej sytuacji: czy skorzystać z gwarancji czy może reklamować niezgodność towaru z umową?

http://sprzedaz.nf.pl/Artykul/11186/Dwie-metody-reklamacji-ktora-wybrac/gwarancja-i-niezgodnosc-towaru-z-umowa-jak-reklamowac-obsluga-klienta-reklamacja-towaru/

Ciekawy tekst.
g.maksymiuk / 83.25.34.* / 2010-11-16 19:08
W tej sytuacji pozostaje tylko gwarancja. Nie można zrezygnować z towaru z powodu długiego czasu naprawy.
wwitek / 78.131.128.* / 2010-11-14 20:12
Gwarancja jest chyba jedynym słusznym wyjściem w tej sytuacji. Rękojmia obejmuje jedynie wady produkcyjne, natomiast uszkodzenia podczas użytkowania produktu po zakupie obejmuje wyłącznie gwarancja.
angela123 / 79.185.115.* / 2010-11-14 19:52
Moim zdaniem żądanie zwrotu gotówki z tytułu rękojmi nie jest
możliwe, ponieważ zepsucie monitora nie jest winą sprzedawcy
lecz producenta. Dlatego radziłabym korzystanie z gwarancji.
Naprawa niekoniecznie będzie trwała półtora miesiąca, możliwe że
uda się to zrobić wcześniej.
p.zuchowski / 188.47.37.* / 2010-11-14 10:06
Moim zdaniem należy skorzystać z gwarancji a jeżeli problem powtórzy się zarządać zwrotu pieniędzy lub wymiany na nowy
m.wojtkowski / 81.210.4.* / 2010-11-09 00:09
Wg mnie to zostaje tylko gwarancja bo rękojmia jest tylko przy zakupie wadliwego produktu, a nie w przy uszczerbku podczas używania ...
SS Izabella G. / 46.113.240.* / 2010-11-07 10:33
Moim zdaniem można żądać zwrotu gotówki, ponieważ rękojmia trwa 1 rok od daty zakupu i wydania lub poprosić o wymianę na całkiem nowy monitor, jednak już bez zwrotu pieniędzy. Również w takiej sytuacji udanie się do sklepu z gwarancją również by może coś rozwiązało i rozjaśniło. Jeśli chodzi o czas trwania naprawy gwarancyjnej uważam, że zależy ona nie tyle co od karty gwarancyjnej, ale od rodzaju wady, zepsucia. Ale, gdy sprzedawca wydłuży czas naprawy, która zapisana jest na karcie, to moim zdaniem można ubiegać się o zrezygnowanie z towaru.
Konstancja Anna Banaś / 77.253.192.* / 2010-11-05 20:50
Moim zdaniem, powinna ta osoba skorzystać z gwarancji. Nie wiemy czy monitor się nie włącza z powodu nieprawidłowości fabrycznych, czy też nie.
jaka powinna być gwarancja moim zdaniem / 83.21.132.* / 2010-11-06 23:27
Moim zdaniem nie można zrezygnować z zakupu towaru, tylko powinno być naprawione przez, jeśli dany problem sie pojawia np.3 krotnie to dopiero firma powinna nam zaproponować zwrot gotówki lub wymienienie towaru, jesli danej rzeczy nie da sie naprawić to od razu powinno być zwrot gotówki lub zamiana towaru...
Gorzalt / 89.230.134.* / 2010-11-04 16:45
Najlepszym wyjściem będzie skorzystanie z gwarancji, gdyż nie znamy przyczyn usterki
karcia1416 / 89.229.242.* / 2010-11-04 16:37
Uważam, że najlepszym rozwiązaniem było by wzięcie gwarancji. Ponieważ nie wiadomo czy usterka powstała z przyczyn fabrycznych czy nie. Gwarancja powinna być wtedy, gdy usterka powstała z przyczyn fabrycznych, w innym przypadku nie.

Najnowsze wpisy