Forum Forum podatkowePIT

Renta rodzinna a rozliczenie PIT

Renta rodzinna a rozliczenie PIT

alaaska / 83.11.100.* / 2015-02-25 14:56
Witam,
jestem studentką i otrzymuję rentę rodzinną w wysokości ok. 1170 zł miesięcznie. Dodatkowo od marca do grudnia 2014 r. pracowałam na umowę zlecenie z małymi przerwami, w trzech różnych firmach, dzięki czemu, a może i przez co mój dochód wyniósł około 8000 tys. zł brutto.
Czy otrzymam zwrot podatku za rok 2014?

Zakładam, że wiele już było takich przypadków, więc jeśli zaistnieje problem z odpowiedzią na postawione pytanie, proszę o odniesienie do odpowiedniego topicu.

Pozdrawiam.
Wyświetlaj:
wiwan / 2015-02-25 20:41
Nie* otrzymasz, no chyba że;
- skorzystasz w rozliczeniu z jakiejś ulgi podatkowej lub
- renta nie była wypłacana przez cały rok 2014.

Chodzi o to, że bez korzystania z ulg całą roczną kwotę zmniejszającą podatek wynikającą ze skali podatkowej (556,02 zł) uwzględniał już ZUS przy wyliczaniu zaliczek z wypłacanej renty. Uwzględniał przy tym 1/12- czyli 46,33 zł. Stąd przy pobieraniu renty np. od maja, nie zostałoby uwzględnione 4x46,33, a więc zwrot w rozliczeniu wyniósłby ok.* 185 zł.

Zleceniodawca jako płatnik kwoty 46,33 nie uwzględnia.

* w związku z zaokrągleniami podstaw opodatkowania i zaliczek do pełnych zł- może to być 1-2 zł -/+
alaaska / 83.23.147.* / 2015-04-03 18:23
A byłaby to różnica, gdybym była zatrudniona na umowę o pracę, a nie na zleceniówce?
wiwan / 2015-04-03 21:38
Nie. Bo pracodawcy też składa się oświadczenie o tym, czy świadczenie się posiada, właśnie ze względów na prawidłowe obliczanie zaliczki.

Zresztą sumarycznie, w ujęciu rocznym wychodzi zawsze na to samo. Różnica w trakcie roku jest wyraźna między etatem a zleceniem- bez dodatkowej renty czy innego źródła, że skoro zleceniobiorca nie uwzględnia kwot zmniejszających miesięcznych- to w trakcie roku kredytujesz budżet państwa, za to przy rozliczeniu rocznym masz zwrot z tego tytułu nawet owych 556 zł.