Forum Spółki giełdowe MBF

Robert Krassowski - przewodniczący RN MBF Group SA - wywiad

Robert Krassowski - przewodniczący RN MBF Group SA - wywiad

Kamilosik / 157.25.233.* / 2014-10-19 14:23
Artur Górski: Spółka MBF Group S.A. opublikowała właśnie wyniki finansowe za 2 kw. 2014 r. Czy mógłby je Pan nieco przybliżyć?

Robert Krassowski: Jesteśmy bardzo zadowoleni z procesu i efektu zmian, jakie wdrożono ponad rok temu w Spółce. Wyniki finansowe są tego najlepszym dowodem. Zgodnie z przekazanymi informacjami zawartymi w raporcie szczególną uwagę zwraca fakt coraz istotniejszego znaczenia działalności inwestycyjnej w Grupie MBF. W rachunku przepływów pieniężnych inwestorzy i akcjonariusze mogą znaleźć konkretne przełożenie na inwestycje kapitałowe realizowane przez MBF Group S.A.

W II kwartale 2014 roku Spółka uzyskała 267.569,35 zł przychodów ze sprzedaży wobec 204.700,73 zł tego samego okresu 2013 roku i wobec 118.300,00 zł w I kwartale 2014 roku. Strata netto w II kwartale wyniosła 32.832,99 zł wobec straty w roku ubiegłym na poziomie 12.093,32 zł.

Istotne znaczenie dla wyniku finansowego ma zamknięcie inwestycji w spółkę Certus Capital S.A., która zadebiutowała na rynku alternatywnym NewConnect w dniu 26 listopada 2013 roku. Inwestycja dokonana w ramach oferty IPO należała do bardzo udanych dając solidny zysk na poziomie przekraczającym 100%.


A.G.: Które czynniki zadecydowały o tym, że nie udało się wypracować w minionym kwartale oraz w całym pierwszym półroczu dodatniego wyniku netto?

R.K.: Przede wszystkim zdecydowały o tym koszty poniesione na inwestycje, które zostały przez Spółkę otwarte w pierwszej połowie 2014 roku. Co ważne, do końca bieżącego roku MBF Group zamierza wziąć udział jeszcze w co najmniej jednej inwestycji krótkoterminowej z horyzontem do 12-miesięcy.

Obecnie jesteśmy w trakcie negocjacji z dwiema obiecującymi spółkami, które oczekują dokapitalizowania prowadzonego biznesu. Docelowo zaś obie te firmy chcą stać się spółkami publicznymi i zadebiutować na giełdzie. Taki scenariusz z pewnością mógłby ułatwić wyjście z inwestycji naszej Spółce.

Pierwsza z firm, z którą prowadzimy rozmowy, działa w branży e-commerce na rynku urządzeń przenośnych, tabletów, palmtopów, czytników e-booków itd. Firma jest na etapie dynamicznego rozwoju i budowy sieci dystrybucji. Druga ze spółek jest przedsiębiorstwem posiadającym ponad 10-letnią historię, a działalność obejmuje segment związany z branżą ogrodniczą i ekologicznym paliwem opałowym - odbiorcami spółki są osoby indywidualne oraz przedsiębiorstwa przemysłowe. Przychody w 2013 roku sięgnęły 20 mln złotych przy zysku na poziomie 300 tys. zł.


A.G.: W lipcu Spółka poinformowała o objęciu udziałów w przedsiębiorstwie z branży Cleantech. Jak wyglądają plany jego rozwoju?

R.K.: Będąc szczegółowym, a obecnie pozwala nam już na to zawarta umowa, mówimy tutaj o spółce Apanet S.A z siedzibą we Wrocławiu. Głównym polem działalności Apanet są inteligentne systemy umożliwiające zmniejszanie zużycia energii oraz zwiększenie racjonalności jej zużycia. Firma tworzy systemy pomagające wprowadzić w życie tak zwane idee „Smart Grid” i „Smart City”.

Firma, w którą zainwestował MBF Group, w ostatnim czasie uzyskała status partnera LonMark International - organizacji zrzeszającej uczestników rynku otwartych systemów sterowania. Ponadto, przedsiębiorstwo czeka na realizację projektu w El Cazar w Hiszpanii, który uległ opóźnieniu ze względu na problemy techniczne po stronie kontrahenta. Na kolejny kwartał Apanet S.A. zaplanował testy, a po ich przeprowadzeniu rozpoczęcie działań marketingowych, które wspierać ma Ambasada Polski w Hiszpanii.


A.G.: Zwiększyli Państwo również zaangażowanie w AJ Finanse. Czy podmiot ten rozwija się zgodnie z oczekiwaniami?

R.K.: Dokupienie pakietu udziałów w spółce AJ Finanse Doradztwo Finansowe spowodowane jest chęcią większego zaangażowania w to przedsięwzięcie. Obecnie spółka jest w fazie budowy sieci punktów obsługi klienta na Górnym Śląsku ze szczególnym uwzględnieniem miast aglomeracji śląskiej. Kadrą zarządzającą w firmie są osoby od dawna związane z branżą pośrednictwa w udzielaniu pożyczek, kredytów i leasingu, dzięki czemu biznes rozwija się zgodnie z nakreślonymi planami.


A.G.: Pod koniec marca MBF Group zainwestowało w spółkę związaną ze sportem Getbol. Czym się ona dokładnie zajmuje oraz jaki jest jej model biznesowy?

R.K.: Zacznijmy od informacji o tej dyscyplinie sportu. Getbol oparty jest na grze w piłkę nożną jeden na jednego. Podstawy i zasady gry zostały opracowane w całości latach 90. XX wieku przez pana Przemysława Mielecha. W 2005 roku w Polsce było 2 tysiące zawodników i 21 klubów uprawiających Getbol.

Spółka pod firmą Getbol Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie posiada wszelkie prawa do dysponowania nazwą oraz prawami autorskimi do dyscypliny. Ponadto, oprócz popularyzacji dyscypliny spółka zajmuje się organizacją i przygotowaniem wydarzeń oraz produkcji z nią związanych, w tym produkcji telewizyjnych. Naszym zdaniem całe przedsięwzięcie jest bardzo obiecującym i przyszłościowym projektem. Bardzo łatwo można go skomercjalizować na pozio
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy