Forum Polityka, aktualnościGospodarka

Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Pochłonie 60 mld zł

Rząd ma plan dotyczący polskich rzek. Pochłonie 60 mld zł

Wyświetlaj:
esu / 78.10.109.* / 2016-03-21 16:20
Ten plan jest komiczny - to już lepiej byśmy wyszli na odbudowie sieci poczty konnej. Co my będziemy wozić tymi drogami wodnymi? Powietrze? Już dzisiaj ten system upada, bo nie ma chętnych do przewozów. Jedyne co jeszcze się wozi to węgiel do elektrowni, ale do tego nie trzeba rozjeżdżać koparami połowy polskich rzek, bo to już funkcjonuje.
Inżynier206 / 188.121.15.* / 2016-03-23 17:57
Komiczna to jest Twoja wypowiedź.
Bo to tak jakbyś powiedział że z miejscowości A do miejscowości B nikt nie jeździ zapominając przy tym dodać że tych dwóch miejscowości nie łączy żadna droga !!!
Jak po Odrze da się pływać barkami to chętni do przewozu towarów tą drogą się znajdą. Niemcy mają największą i najlepszą sieć autostrad w Europie a mimo to na ich rzekach panuje większy ruch niż na wielu polskich drogach.
A jest tak dlatego że transport rzeczny jest:
1. Najtańszy
2. Najbezpieczniejszy
3. Najmniej szkodliwy dla środowiska
asa3432432 / 83.10.15.* / 2016-03-20 19:23
Plany, makiety, to juz słyszeliśmy. Pamietacie ile PIS wybudował autostrad przez 2 lata? Całe 7 km.
efb / 82.8.178.* / 2016-03-20 12:25
I bardzo dobrze. Poprzedni rząd raczej stawiał na rozwój sieci wodnych w Niemczech, dzięki unii. W Niemczech od dawna udrażniają wody lądowe prowadzące do ich portów. Przed Druga wojną polskie rzeki były bardziej spławne, niż teraz. Można było transportować nimi materiały z terenów dzisiejszej Białorusi aż do Francji.
wwwwwwwwwwwwww / 66.102.9.* / 2016-03-20 12:18
Jaki jest dług publiczny w polsce ? Będziemy udrażniać rzeki co być może było by kożystne prognozując bilans wydatków i zysków ... ale inwestycja za pożyczone pieniądze w zachodnich bankach . Ja wiem że polacy to inteligentny naród może nawet bardziej niż grecy ale tacy niemcy czy szwajcarzy też są inteligentni . Więc chyba trzeba być ostrożnym . Co każdą sekunde dług publiczny polski rośnie o 5000 zł. Przynajmij podobno
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
wwwwwwwww / 66.102.9.* / 2016-03-20 12:22
Wszystko można przewidywać i prognozować ale kto zagwarantuje normalne i rzetelne kursy walut tak jak popłyneli frankowicze tak może popłynąć dług publiczny .
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
gf / 194.61.68.* / 2016-03-19 21:18
Zebrało się kilku ubeków, którym kasa ciurkiem leciała ale przestała. Nagle zderzyli się z polską rzeczywistością - że niby mam pracować, normalnie? Nie, nie! To nie dla mnie! Lepiej protestować. Dlaczego nie wypełzliście spod kamienia kiedy poprzednia partia nie respektowała niewygodnych wyroków TK? Gdzie byliście kiedy do ZUSowskiego worka wrzucono pieniądze z OFE? A tak, tak. Byliście przy KODycie, przepraszam KORycie ;-)
Bielsko 53 / 79.239.148.* / 2016-03-19 20:01
Jest to obszar gospodarki do ktorej PiS pcha swje paluchy i chwala mu zato,beda rzeki zeglowne jak bedzie wysoki poziom wod,Jest jeszcze jedno pytanie a ile kosztuja barki i gdzie je kupic a jaka jest cena jednostkowa barki motorowej i czy bedzie stac na zakup tej floty polskiego armatora.Nastepny
pomysl pisowcow wziety z galaktyki miedzygwieznej i tutaj jest pytanie czy UE i jej poszczegolne agendy beda to finanasowac a drugie pytanie co beda wozic chyba ,ze glupote pisomatolow.
mariaszek / 176.4.62.* / 2016-03-20 08:07
pytanie-ile kosztuje barka brzmi tak samo ,jak ile kosztuje samochód.od 1973 roku pracuje w tym zawodzie.chetnie odpowiem na twoje pytania
esu / 78.10.109.* / 2016-03-21 16:26
No to czekamy na tą odpowiedź! Długo jeszcze? Ile kosztuje zestaw pchacz + barki i jakie są stopy zwrotu na tym biznesie skoro 90% wrocławskich barek i pchaczy pocięto już na złom a tzw. "Zimowiska" przy Micheleta i moście Osobowickim świecą od lat pustkami.
nierob / 95.160.153.* / 2016-03-20 00:40
Niemcy maja drozne rzeki i my mielismy za komuny, i jest to najbardziej oplacalny sposob transportu, wiec dlaczego mielibysmy sie nie zabierac za odbudowe zeglugi srodladowej? Mamy budzet, musimy tylko zmniejszyc kradziez pieniedzy z naszego budzetu, zlikwidowac niePOtrzebne wydatki i na to starczy w zupelnosci.
PISia mizia / 89.25.228.* / 2016-03-20 05:32
OD WOJNY! Od wojny nikt o rzeki nie dba. co niemiec zostawił to było. Wisła i na wschód wszystko jest "w stanie dziewiczym". Za wrednego Tuska zaczęto od Kanału Gliwickiego i już efekty są. Zobaczymy co co po sobie zostawi "ekipa najjaśniejszego K" ? ! ? !
PIPI710 / 78.88.29.* / 2016-03-19 19:56
Czekamy kiedy KOD zacznie w tej sprawie protestować.
Bodź / 46.76.84.* / 2016-03-19 19:54
Wszystko pięknie fajnie, tylko skąd się weźmie woda w tych rzekach, w ubiegłym roku to nawet kajakiem był problem pływać. Popatrzcie uważnie na rzeki w waszym otoczeniu normalnie o tej porze roku powinny być pełne a stan wód jest taki jak dawniej w pełni lata.
mariaszek / 176.4.62.* / 2016-03-20 08:12
http://www.zegluga.wroclaw.pl/viewpage.php?page_id=28 zapraszam do lektury
wx1 / 5.172.232.* / 2016-03-19 19:30
a czy Guber tez będzie żeglowny?
hektar / 212.182.109.* / 2016-03-19 19:27
Co dwa lata szusza co trzy powudz. Zaduzo się ksiązek o sredniowieczu naczytali.
postępowy / 89.67.84.* / 2016-03-19 17:17
Rząd chce udrożnić polskie rzeki. Bardo dobrze, ale postępu nie można zatrzymać Transport wodny jest obecnie nieopłacalny. Jest niestety powolny i przywiązany do rzek. Udrożnienie rzek to olbrzymi wydatek..
Planu nie można traktować jako alternatywnego, ale jedynie jako swego rodzaju uzupełnienie innych możliwych form transportu.
Niezbędna jest natomiast regulacja rzek i budowa wałów przeciwpowodziowych.
Kiedyś zrezygnowano z transportu konnego, z dyliżansów z trakcji parowej. Podobnie jest z transportem śródlądowym. Nie można w nim korzystać z opłacalnych gigantów jak oto ma miejce w żegludze morskiej
stara Reperecka / 77.115.124.* / 2016-03-20 11:53
postępowy ??? chyba raczej głupawy
KRM / 46.238.241.* / 2016-03-19 17:43
Jak niby transport śródlądowy jest nieopłacalny, skoro takie Niemcy kilkanaście % przewozów realizują rzekami, nie wspominając już o Holandii. Na zachodzie cały czas się inwestuje w rozwój sieci dróg wodnych. Jakkolwiek na początku jest to kapitałochłonna gałąź transportu (kosztowna infrastruktura), to zużycie paliwa na tonokilometr jest niższe niż w przypadku kolei i znacznie niższe niż w transporcie samochodowym. Koszty zewnętrzne (środowisko, zdrowie) są także jednymi z najniższych.
pomiar / 46.77.124.* / 2016-03-19 15:20
Coraz bardziej podoba mi się obecny rząd. Brawo
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
cqcqcq / 88.156.188.* / 2016-03-19 15:19
Darmozjadów z wiejskiej trzeba utrzymać a wymagania mają olbrzymie.mają do tego tępe pieski z tzw.skarbówki czyli takiego nowoczesnego gestapo!
normalny66 / 31.174.155.* / 2016-03-19 14:27
No bomba! PiS wzorem PZPR obiecuje przywrócenie do stanu używalności europejskiego transportu wodnego, który wpadł im w ręce w 1945 roku. Brak jedynie elementarnego rachunku ekonomicznego - jak się zwróci owe 60 mld zł? Poprzez pchanie pod prąd barek z węglem z RPA, trzy razy tańszym od tego fedrowanego przez nic innego nie potrafiących ślonzoków?
Oli610 / 87.101.34.* / 2016-03-19 14:50
Do normalny 66. Na Śląsku jest skupione ponad 80% przemysłu motoryzacyjnego, elektronicznego i wiele innych. Na Śląsku czyli ziemiach okupowanych od Czarnej Przemszy po Nysę Łużycką produkuje się ponad połowa produkcji przemysłowej tego kraju. Więc zanim zaczniesz pisać bzdury, to najpierw poczytaj, dowiedz się co i jak a potem pisz. Bo do nicku normalny to ci daleko chyba że 66 to twoje IQ.
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/
mariaszek / 176.0.27.* / 2016-03-20 11:38
Śląsk był (w zaokrągleniu) niemiecki przez 200 lat (1742-1745). Polski (lub z
Polską związany) przez 330 lat + czas od 1945 roku. Śląsk był Czeski około
210
lat. Austriacki ponad 220 lat. Najkrócej więc władali tym obszarem Niemcy,
czy
to jako Prusy, czy jako Rzesza Niemiecka.

Matematyka, także w naukach historycznych, jest najbardziej precyzyjna. A na
pewno bardziej precyzyjna od stereotypów.
zzj / 217.236.217.* / 2016-03-20 20:04
Doskonale naresccie poprzednicy olewali zegluge transport wodny
--
Komentarz wysłany ze strony mobilnej
http://m.money.pl/

Najnowsze wpisy