08g.39min.35s Samolot Rosyjski zahacza o linie energetyczna w odległości 1km od lotniska i ja zrywa.
08.39min.37s Samolot Rosyjski nachyla się na bok by uniknąć zderzenia z drzewem. Ścina gałęzie drzew pod katem (45 lub 135 stopni ) i udaje mu się uniknąć kolizji.
08g.39min.47s Z tym samym nachyleniem na jedno skrzydło o mały włos nie zahacza o jeden z stojących samolotów, po czym zgodnie z zaleceniami więzy- pospiesznie się oddala.
08g.39min.55s Kontrolerzy lotniska są w szok i nie rozumieją niczego, po tym co zrobił rosyjski samolot kolejny raz proponują stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska ale nie informują go o problemach rosyjskiego pilota. Polski pilot stwierdza po raz kolejny ze zrobi jedno próbę lodownia.
08g.40min.30 sekund Polski pilot otrzymuje fałszywy sygnał z nadajnika NDB. Znajduje się w odległości 2,1 km od lotniska ale wydaje mu się ze znajduje się tylko 1,1km od lotniska. Potwierdza i jest nad nadajnikiem NDB. Potwierdza wysokości 100-120 m (prawidłowa) i decyduje się rozpocząć schodzenie do ładowania. Zwiększa prędkość opadania z 3m/s na 6-8m/s. Przelot nad nadajnikiem uruchamia uszkodzenie łączności z wieża. (zamachowcy już wiedza ze ten jest Polski TU 154m)
Włącza się alarm TAWSS ale pilot myśląc ze alarm ostrzega przed płyta lotniska, ignoruje sygnał.
08g.40min.37s Kontrolerzy lotu w odległości 1,6km od lotniska ostrzegają pilota ze, obniża lot nie w tym miejscu co trzeba. Lecz pilot pomimo ze znajduje się w wysokości 130 m nad dnem wąwozu i 70 m nad przyszłym prawdziwym (zakłóconym) nadajnikiem NDB nie słyszy ostrzeżenia więzy.
08g.40min.43s Polski samolot znajduje się w odległości 1.2 km od lotniska i ok.80 m od osi pasa na wysokości 4 m, zaczyna gorączkowo szukać pasa którego się tu spodziewał(zeznania świadka, rosyjskiego pilota) i zaczyna kosić pierwsze drzewa.
08g.40min.45 sekund Odległość od lotniska 1,05 km Po dwóch sekundach prostego lotu polski pilot podnosi maszynę i zaczyna się unosić, niestety ukształtowanie terenu i ciężkość maszyny powoduje ze pomimo ze wzniósł maszynę na 20 metrów to ciągle znajduje się 4m nad ziemie gdzie na wysokości nadajnika NDB i odchyleniu od osi lotniska 40m uderza w drzewo tracąc mała cześć skrzydła (powinien tu mięć wysokość co najmniej 70m). Samolot zbacza w lewo.
08g.40min47sekund Polski pilot próbuje ratować samolot przechylając się na jedna z skrzydeł (potrzebna analiza- przechyl przeciwny do samolotu rosyjskiego) i ścina poszycie drzewa pod katem 45 lub 135 stopniu.
08g.40min.49sekund Polski samolot uderza w duża brzozę tracąc duża cześć lewego skrzydła i pilot traci kontrole nad samolotem.
08g.40min.51-55sekund Samolot roztrzaskuje się 300 metrów od lotniska i 150 m poniżej jego osi.
P.S W związku z tym ze to mógł być zamach dla pewności zostały użyte dodatkowe środki które dały pewność ze wszyscy zgina
- gaz (wczorajsze ino o badaniach toksykologicznych)
- nie wykrywalny ładunek wybuchowy
08g.41min.00 Rosyjscy Kontrolerzy lotu są w szoku, już wiedza ze to nie przypadek. Praktycznie nie możliwe jest żeby dwaj piloci popełnili ten sam błąd. Zaczynają się bać o swoje życie. nie wszczynają alarmu. nie wiedza co robić.
08g.42min.00s Przygotowane w pobliżu specjalny oddział służb specjalnych upewnia się ze wszyscy nie żyją i rozpoczyna zabezpieczanie miejsca katastrofy, nie wszczyna alarmu.
08g.55min.00sekund “Kola” pojawia się na miejscu katastrofy nakręcając pierwszy “film z strzałami”
08g.56min.00s Po stwierdzeniu ze teren zabezpieczony nakazane jest rozpoczęcie akcji ratowniczej, wszczynany jest alarm lotniska
08.59min.00 sekund straż pożarna dociera na miejsce katastrofy.
09g.00min.00 sekund Rosyjski człowiek pojawia się na miejscu katastrofy i robi tzw.” trzeci film” który tak naprawdę jest drugim. Widzi początek akcji gaśniczej. strażacy czekają na wódę.
09g.03min.00 Po długich minutach i mękach w celu zmylenia służb , Wisniewskiemu udaje się dotrzeć na miejsce od przeciwnej strony niż “kola”. Polak widzi już
akcje gaśnicza.