Sobieski

wiliam / 2010-10-06 15:04
Przypatrując się akcjom sobieskiego należy sądzić o braku zainteresowania eminenta.Co o tym sądzicie.
molikiko / 79.186.226.* / 2010-11-04 15:58
Treść raportu

Belvédre Zbycie aktywów Florida Distillers za 48 M$ Sukces strategii rozwoju w Stanach Zjednoczonych Dobre perspektywy na koniec roku obrotowego Grupa Belvédre właśnie zakończyła zbywanie aktywów przemysłowych Florida Distillers za 48M$. Za sprawą swego amerykańskiego oddziału – Imperial Brands - Grupa zachowa całość aktywów dystrybucyjnych, a w szczególności te, związane z markami wódek Sobieski (Polska) i 4 Orange (Floryda). Przychód z tej sprzedaży pomoże w spłacie pierwszej raty zadłużenia, przewidzianej w Planie Naprawczym do zapłaty na 10 listopada 2010 r. Sukces strategii rozwoju Grupy w Stanach Zjednoczonych Nabycie Florida Distillers w kwietniu 2007 r. za kwotę 56 M$ zapoczątkowało strategię rozwoju Grupy w Stanach Zjednoczonych, pierwszym światowym rynku wódki, jeśli chodzi o wartość sprzedaży. W ciągu zaledwie trzech latach, Belvédre uzyskała na tym terenie spektakularne wyniki, mające wpływ na umocnienia pozycji i znaczenia całej Grupy. W ten sposób, z finansowego punktu widzenia, przeprowadzone właśnie zbycie aktywów przemysłowych w połączeniu ze sprzedażą filii Vinegar and Cooking Wine, która miała miejsce w marcu 2008 za kwotę 31 M$, podnosi do 79 M$ kwotę całkowitą aktywów Florida Distillers już upłynnionych i pozwala na wyodrębnienie już teraz znaczącej wartości dodatkowej. Z punktu widzenia handlowego, sukces odniesiony w Stanach Zjednoczonych przez wódkę Sobieski przełożył się na wzrost sprzedaży o 43% w I półroczu 2010 r., co daje ilościowo 353 094 kartonów (po 9 litrów). Grupa konsekwentnie realizuje swój plan zakładający osiągnięcie sprzedaży rocznej w USA na poziomie miliona kartonów (po 9 l). Celem Grupy jest bowiem doprowadzenie marki Sobieski do piątego miejsca w światowym rankingu (obecnie znajduje się na miejscu siódmym). Dobre prognozy działalności na zakończenie roku obrotowego Grupa Belvédre nadal odczuwa skutki postępowania ochronnego oraz trudnej sytuacji gospodarczej. W I półroczu 2010 r. obroty wyniosły 264,8 M€, spadek o 4% przy bieżącym wyniku operacyjnego ze stratą 10,4 M€ w stosunku do 11,1 M€ straty w tym samym okresie ubiegłego roku, a także pozytywne zmiany środków pieniężnych w kwocie 5,4 M€ (szczegółowa prezentacja wyników za I półrocze 2010 r. znajduje się na stronie internetowej Spółki: www.belvedere.fr). Od lipca, tendencja ta uległa całkowitemu odwróceniu, a obrót dla całości Grupy powinien odnotować wzrost o 15% w trzecim kwartale 2010 r. (+10% przy zakresie i kursie stałym), w szczególności dzięki dobrym wynikom sprzedaży we Francji, wzrostowi sprzedaży odnotowanemu w USA oraz dobrym wynikom sprzedaży nowej wódki Krupnik w Polsce. Pozytywny zwrot powinien się potwierdzić w kolejnych kwartałach i pozwolić Belvédre na odzyskanie w 2011 r. dodatniego wyniku operacyjnego oraz na przyśpieszenie w generowaniu środków pieniężnych. Kolejny komunikat ukaże się 15 listopada 2010 r. i będzie dotyczył działalności w trzecim kwartale 2010 r. Kontakt Belvédre: Jacques Rouvroy, +33 (0) 3 80 22 93 83 Kontakt dla Akcjonariuszy: Olivier Balva, olivier@balva.net Kontakt ALMEA: Murielle Plavis: 01 47 23 05 42
Wpisy na forum dyskusyjnym Money.pl stanowią wyraz osobistych opinii i poglądów ich autorów i nie powinien być traktowany jako rekomendacja kupna bądź sprzedaży papierów wartościowych. Money.pl nie ponosi za nie odpowiedzialności.

Najnowsze wpisy