Otrzymałam propozycję współprowadzenia stowarzyszenia / fundacji prowadzącej odpłatną działalność pożytku publicznego (nie prowadzącej działalności gospodarczej), która m.in. będzie się zajmować przygotowaniem do rodzicielstwa, prowadzić różne warsztaty, spotkania dla mam z dziećmi, wypożyczanie sprzętów itd.
Są również 2 koncepcje: 3 członków zarządu (3 osoby ją współtworzą), lub jedna osoba zatrudnia 2 pozostałe.
Zastanawiam się, czy będę potrafiła sama prowadzić księgowość. Może są programy dedykowane fundacji / stowarzyszeniu?
Nurtują mnie takie pytania:
- czy jest możliwość w takiej sytuacji prowadzić uproszczoną ewidencję przychodów i kosztów, uproszczony bilans i RZIS? Co jest ważne w księgowości takiego stowarzyszenia / fundacji?
- jakie są obowiązki w przypadku gdy fundację / stowarzyszenie prowadzą 3 osoby (na jakiej postawie wypłacane wynagrodzenie?) a jakie gdy jedna zatrudnia pozostałe? Czy jest konieczność opłacania ZUS?
- czy taka fundacja może być zwolniona z VAT, jeśli dochody nie przekroczą 200 tys. rocznie czy świadczone usługi doradcze z góry powinny być objęte podatkiem
VAT?
Może jakieś inne sugestie?
Z góry dziękuje za pomoc.