kwant2000
/ 2010-05-09 23:50
/
Pan Forumowicz (ponad 500 wypowiedzi)
„Może wtedy zrozumiesz dlaczego historia którą sugerujesz nie trzyma się kupy”... Przypominam wyłącznie fakty:
Wszystkie godziny według czasu polskiego)
Eelektrownia zanotowała awarie linii energetycznej o godz. 08g.39m.30s
Według świadków samolot rosyjski IL wykonał nieudane ładowanie lecąc odchylony jednym skrzydłem i o mało nie zahaczając innych samolotów
Sskrzynka polskiego tu 154m przestała pracować o godz. 08.41.00 (konferencja D.TUSKA)
Oznaczałoby to ze linia energetyczne została zerwana przez rosyjski samolot o godz.08.39.35
1,5 min później polski samolot rozbił się w pobliżu.
Co mówią nam te fakty:
Samolot polski był spóźniony o 30 min. poprzez co znalazł się w tym samym czasie co rosyjski
Oba samoloty miały te same problemy : W odległości 1,1km od lotniska znalazły się na wysokości kilku metrów. Czyli oba samoloty musiały zaczynać obniżać lot ok 2km od lotniska.
Samoloty były od siebie oddalone o 1,5 min lotu co oznacza ok.6-7km (standardowa odległości dwóch samolotów na tym samym podejściu do ładowania – pracowałem na radarach)
Oba samoloty ścinały drzewa na niskiej wysokości co tłumaczy sprzeczne doniesienie o uszkodzeniu anteny NDB (1,1km) oraz drzewa (1,1km), przeszkód oddalonych od siebie o wartość większa niż wynosi rozpiętość skrzydeł któregoś z samolotów.
Samolot rosyjski się uratował a polski nie.
Alarm lotniska zawył 15 min. po katastrofie.
Na podstawie tego można przypuszczać ze:
Został ustawione fałszywe nadajniki NDB, które oszukały obu pilotów co do odległości od pasa i polskiego opita co do odchylenia od osi lotniska ( w przypadku Rosjan fałszywy mógł być nadajnik ustawiony 2 km od lotniska, w przypadku Polaków 2 nadajniki)
Jeśli to był zaplanowany zamach, mgła musiała być sztuczna ( tajemniczy samolot łatający nad lotniskiem na dwie godziny przed katastrofa; dzisiaj w Moskwie nie było takiej potrzeby)
W przypadku zamachu, nie wiedział o tym wcześniej Rosyjski rząd (w każdym razie w początkowej fazie)
Słowa uznania należą się dla rosyjskich internautow i innych ludzi (np. z elektrowni) dzięki którym mamy te informacje (zdjęcia, świadectwa, wykresy)
Za zamachem musza stać służby specjalne, które uciszyły niektóre niewygodne fakty i poinformowały polityków w stosownym czasie.
Biorąc pod uwagę te fakty można wysnuć następujący scenariusz (godzina według czasu warszawskiego)
06g40min – tajemniczy samolot rozpoczyna nalot nad lotniskiem, co pokrywa się z narastaniem mgły.
07.15 – ładuje polski samolot
07.30 – z Warszawy startuje polski samolot prezydencki
07.35 – mobilne fałszywe nadajniki zajmują pozycje.
08.30 – Samolot Polski i Rosyjski krążą nad lotniskiem. Wieża decyduje ze samolot rosyjski będzie pierwszy podchodził do ładowania, samolot polski wykonuje dodatkowe kolka i kieruje się za samolotem rosyjskim na ścieżkę podchodzenia do ładowania (10 km od lotniska).
Standardowy odstęp w takich warunkach wynosi ok.6-10 km co w przeliczeniu na czas daje ok. 1,5 – 2 min.
08.37.30 Rosyjski samolot rozpoczyna podchodzenie do ładowania (10 km od lotniska)
operatorzy fałszywych nadajników nie są pewni który samolot leci pierwszy. Zdążają załączyć drugi fałszywy nadajnik (2,1km od pasa), pierwszy fałszywy nadajnik (7,1km od pasa, nie działa).
Dalszy fałszywy nadajnik (7,1)jest ustawiony ok,1000 m poniżej osi pasa i prawdziwego nadajnika
08.38.30 rosyjski samolot mija prawdziwy nadajnik NDB w odległości 6,1 km, zaczyna się kierować sygnałem na fałszywy nadajnik NDB w odległości 2,1 km od pasa i 150 m poniżej osi lotniska.
08g.38min.40s Polski samolot rozpoczyna podchodzenie do ładowania. jest w odległości 10 km od pasa. Otrzymuje sygnał od fałszywego nadajnika NDB (ustawionego 7,1km od płyty lotniska i ok.1km od osi lotniska), Pilot zaczyna się kierować na sygnał fałszywego nadajnika.
08.39.20s W odległości 2,1km od lotniska Samolot rosyjski otrzymuje fałszywy sygnał NDB i zaczyna obniżać lot w celu ładowania.
08.39.30s W odległości 7,1km od lotniska i odchyleniu od pasa ok.1km polski pilot potwierdza wysokość ok.300 metrów, zaczyna się kierować na drugi fałszywy nadajnik NDB (2,1km od lotniska i odchyleniu ok.150m od osi pasa)
08g.39min.32s Samolot Rosyjski uszkadza nadajnik NDB (1,1km - nie stanowi to problemu gdyż nadajnik jest zakłócany)
08g.39min.35s Samolot Rosyjski zahacza o linie energetyczna w odległości 1km od lotniska i ja zrywa.
08.39min.37s Samolot Rosyjski nachyla się na bok by uniknąć zderzenia z drzewem. Ścina gałęzie drzew pod katem (45 lub 135 stopni ) i udaje mu się uniknąć kolizji.
08g.39min.47s Z tym samym nachyleniem na jedno skrzydło o mały włos nie zahacza o jeden z stojących samolotów, po czym zgodnie z zaleceniami więzy- pospiesznie się oddala.
08g.39min.55s Kontrolerzy lotniska są w szok i nie rozumieją niczego, po tym co zrobił rosyjski samolot kolejny raz proponują stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska ale nie informują go o problemach rosyjskiego pilota.