Forum Forum inwestycyjnePierwsze kroki

Uczę się inwestować. Czy przyjąłem dobry pakiet inwestycyjny?

Uczę się inwestować. Czy przyjąłem dobry pakiet inwestycyjny?

kylos91 / 2008-12-13 17:32
Witam serdecznie. Jestem nowy na tym forum. To mój pierwszy post. Dlatego witam wszystkich serdecznie i liczę na poważne odpowiedzi. Mam 17 lat, jestem uczniem liceum ogólnokształcącego.

Sprawa moich finansów wygląda tak, że akumuluję oszczędności i to dość znacznie. Proszę sobie wyobrazić, że żal mi wydać nawet kilka złotych w sklepiku szkolnym na jakieś słodycze. Szanuję pieniądz i staram się rozsądnie go wydawać (szukając najtańszą alternatywę). Około roku temu zainwestowałem niecałe 700 zł w funduszu zrównoważonym po cenie około 120 za jednostkę. W październiku br postanowiłem, że wycofam te pieniądze ze stratą (nie mam tyle czasu na odpracowywanie straty) około 80 zł. Pieniądze te przeniosłem do funduszu obligacji długoterminowych. I już po 2 miesiącach zmniejszyłem swoją stratę o jakieś 40 zł. Myślę, że dobrze zrobiłem zważając na to, że trzymając tam dalej pieniądze straciłbym kolejne 20 zł. Pozostałą część pieniędzy ulokowałem na Certyfikacie Ubezpieczeniowym (5,75% w skali roku) - kwota 3000zł na pół roku (wygaśnie w marcu). A ostatnio jeszcze mając 1400zł dokupiłem fundusz obligacji długoterminowych. Chciałbym nauczyć się grać na giełdzie, ale liczę się z tym, że ryzyko jest i to dość duże. Zwłaszcza dla tak niedoświadczonego człowieka jakim jestem.

Mam do Was takie pytanie (poza oceną przyjętego przeze mnie planu inwestycyjnego):
Dlaczego jeśli RPP podnosiła stopy procentowe przez pierwsze 4 miesiące tego roku, to fundusz obligacji przynosił wciąż zyski? Dopiero w 5 i 6 miesiącu dało się zauważyć osłabienie, ale już w 7 i kolejnych miesiącach wszystko miało się jak najlepiej. Przecież mówi się o tym, że jeśli stopy procentowe idą do góry to obligacje tracą. Jak to w końcu jest?
Wyświetlaj:
Michał ZG / 83.17.219.* / 2009-04-14 23:34