Forum Polityka, aktualnościŚwiat

UE myśli jak obniżyć ceny paliw

UE myśli jak obniżyć ceny paliw

Money.pl / 2008-06-20 09:08
Komentarze do wiadomości: UE myśli jak obniżyć ceny paliw.
Wyświetlaj:
acomitam / 83.25.138.* / 2008-06-21 06:43

Autorzy podkreślają jednocześnie, że należy uniknąć zakłócających interwencji fiskalnych i politycznych, gdyż blokowałyby one niezbędne dostosowanie przedsiębiorców i konsumentów do wyższych cen energii.


Nie za bardzo kumam: chcą obniżyć ceny paliw, ale jednocześnie "uniknąć zakłócających interwencji fiskalnych, które blokowałyby dostosowanie przedsiębiorców i konsumentów do wyższych cen energii". Czy te europejskie lewicowe i biurokratyczne prostytutki nie zauważają, że takimi tekstami przekraczają granicę śmieszności? Na ich tle premier Tusk w swoich komicznych konfabulacjach faktycznie niczym szczególnym się nie wyróżnia. Ktoś mógłby pomyśleć, że premier Tusk jakiś przypadek ekstremalny, a tu proszę... nic z tego.
Black Fox / 83.31.220.* / 2008-06-20 18:49
Wprowadzic (na terenie Polski, reszta swiata niech robi, co chce) liniowy podatek od np. dochodu lub zysku i nie wprowadzac wielokrotnego opodatkowania.

Wiem, ze jest to niemozliwe w socjalistycznym panstwie, ale pomazyc mozna.

Na szczescie obecna sytuacja juz dlugo sie nie utrzyma. Obecne obciarzenia podatkowe (przez co rozumiem wszystkie przymusowe oplaty) wynosza 87% przychodu (wg. Centrum im. Adama Smitha). A kasy jak brakowalo, tak brakuje (np. ZUS od bodaj 2009 bedzie musialo dostawac od budrzetu 50 mld rocznie; zrodlo PAP; rzad sie sam do tego przyznal). A podatkow nie podniosa ponad 100%. I wtedy wreszcie socjalizm padnie. Ja mowie, ze to nie bedzie pozniej niz 2020. Pewnie beda jeszcze z 2 lub 3 okresy socjalizmu po tym, ale kazdy krotszy i bardziej burzliwy.

Troche wyniosle mi sie napisalo, ale wiadomo o co chodzi.
Sankcja / 2008-06-20 10:48
Pomysł obniżenia Vat na paliwa jest nie realny. Natomiast ja wilokrotnie powatażam, iż jeżeli ktoś nas obligule do jakiejśc polityki mam tu na mysli UE powinniśmy stosowć minimalne obciążenia zastrzeżone w dyrektywach. Płacimy akcyzy na paliwa więcej niż minimalna stawka zakłada więc ja pytam czy jesteśmy aż tak bogaci że możemy sobie na to pozwolić czy poprostu w ministerstwie finansów siędzią takie głąbu!!!!!!!!!! Prawa rynku są neiubłagana. Cześć kierowcó próbuje w każdy mozliwy sposób obniozyć koszty. Czyli kupują paliwo z zagranicy gdzie jest tanien
Black Fox / 83.31.220.* / 2008-06-20 18:52

Czyli kupują paliwo z zagranicy gdzie jest
tanien


I to jest wlasnie wolnosc. Ze JA wybieram, gdzie co kupuje, a nie wszedzie za nakazem urzednikow wszystko takie samo.

A UE to mi moze skoczyc.
LukasOLN / 83.9.155.* / 2008-06-20 10:47
W USA cena paliwa w hurcie to około 2 zł po podatku to 2,60 zł a w UE cena hurtowa wynosi też około 2zł ale po dodaniu akcyza i VAT mamy 4,50 zł, widać kto z kogo robi wała i jak UE jest nie konkurencyjna. Amerykanie dawno temu zrozumieli ze komunikacja to napęd dla gospodarki.
Pilsener / 2008-06-20 09:08 / Sofciarski Cyklinator Parkietów
To gwóźdź do trumny UE. Wejście do UE jest równoznaczne z wysokimi podatkami i gospodarczym zastojem, że już nie wspomnę o drożyznie - Irlandia mądrze postąpiła. Nie neguję samą ideę UE, a jednynie formę, w której ona istnieje. Z dawnych ideii została tylko biurokratyczno-socjalistyczna papka.
JAW / 84.10.239.* / 2008-06-20 09:20
W naszym przypadku to bez sensu. Ja odliczam VAT od paliw i jest mi obojętne czy zostanie on zmniejszony, czy nie. Lepiej UE zrobiłaby obniżając obowiązkowe akcyzy i zrónała je dla wszystkich obowiązkowo, bo jeśli tego nie zrobi to nasz rząd (obojętne jaki) niczego nie obniży powołując się na UE i mówiąc, że nakazu nie ma. Czemu nie bierzemu przykładu z USA, gdzie obciążenia fiskalne paliw są minimalne, bowiem włądza wychodzi z założenia, że jeżdżący samochodem i tankiujący tanio będie jeździł trzy razy więcej od tego, który będzie płaciuł dwa razy wyższe podatki? Pewnie ze sknerstwa

Najnowsze wpisy