Forum Forum podatkoweOdliczenia

ulga internetowa miejsce zamieszkania

ulga internetowa miejsce zamieszkania

zimny / 2009-02-25 21:52
Jestem na stałe zameldowany w mieście A
Czasowo jestem zameldowany w mieście B (od roku)
Adres zamieszkania w US jest z miasta A. Deklaracje PIT będę składał również do miasta A.

W mieszkaniu, które wynajmuje w mieście B mam podłączony internet.
Na fakturach widnieję jako nabywca z adresem z miasta A. Nigdzie nie jest tam wymieniony adres z miasta B.

pytanie:
Czy mieszkając w mieście B mogę złożyć deklaracje do US w mieście A i bez strachu skorzystać z ulgi podatkowej?
Wyświetlaj:
belladonna / 2009-02-26 16:55 / Tysiącznik profesjonalny
Nie, bo namieszałeś na własne życzenie. US jest właściwy dla podatnika wg miejsca zamieszkania, a zmianę miejsca zamieszkania powinno się zgłaszać do miesiąca czasu.
Czyli prawidłowo PIT powinien trafić do miasta B (gdzie mieszkasz i mieszkałeś na dzień 31 grudnia 2008). W tym US powinien być też złożony NIP-3 do miesiąca odkąd tam mieszkasz i na fakturach powinien być adres zamieszkania (miasto B)
Czyli do celów podatkowych generalnie zapominamy o miejscu zameldowania, a posługujemy się adresem ZAMIESZKANIA :-))
zimny / 2009-02-27 08:08
Zgadza się - namieszałem bo nic nie robiłem :)

Zatem nowe pytania:
1. Czy mogę złożyć moje zeznanie do miasta B + NIP-3, nawet jeśli pracodawca wysłał PIT(chyba 11) do miasta A?

2. Czy w którymś ze scenariuszy (składam do miasta A, albo do B) mogę skorzystać z ulgi internetowej?

pozdrawiam i dzięki za odzew
belladonna / 2009-02-27 17:13 / Tysiącznik profesjonalny
Ja bym zrobiła tak.... złożyła zeznanie w mieście B (podając adres zamieszkania w PIT z miasta B)... do tego NIP-3, w którym bym podała właściwą datę zamieszkania w mieście B plus pisemko wyjaśniające, iż nie wiedziałam, że US właściwy dla podatnika jest wg miejsca zamieszkania dlatego tak późno to zgłaszam. Ponieważ w NIP-3 adres zameldowania na stałe też się podaje, jak jest inny niż zamieszkania, więc w razie kontroli mojego PIT przedstawiając faktury też bym powiedziała, że posługiwałam się adresem stałego meldunku, bo myślałam, że taki należy podawać, a nie adres zamieszkania... ale mam Internet w miejscu zamieszkania (miastoB), a jedynie dla faktur podałam adres stałego zameldowania :-))
W NIP-3 wybiera się, że nastąpiła zmiana właściwości naczelnika US i podaje się poprzedniego naczelnika. Nowy US zarejestruje i prześle infor do starego, aby tamten wyrejestrował podatnika. Jak wrócisz do miasta A mieszkać, to znów NIP-3 złożysz w mieście A :-))
I pracodawcy tez się podaje adres zamieszkania, aby wiedział gdzie przesłać PIT-11 :-))
zimny / 2009-02-27 17:49
dzięki za rade.
z dużym prawdopodobieństwem tak właśnie zrobię :)

pozdrawiam!

Najnowsze wpisy