Forum Forum prawneCywilne

umowa najmu, zniszczenie mienia

umowa najmu, zniszczenie mienia

lokator / 81.190.212.* / 2008-07-01 11:16
dzien dobry, potrzebuje porady, jestem studentem, wynajmowalem pokoj w mieszkaniu od padziernika '07r., (choc podpisalem umowe ktora wyglada mi jak wynajecie calego mieszkania a nie tylko pokoju, w umowie tej jest mowa o protokole wraz z opisem wyposarzenia mieszkania i stanem licznikow, jednak faktycznie tego protokolu wogole nie bylo, podpisalem jedynie umowę najmu). pierwsze pytanie brzmi, czy taka umowa jest wazna, jesli nie byla zarejestrowana w urzedzie skarbowym?(bo podejrzewam ze nie byla). poza tym w mieszkaniu tym mieszkaly ze mna dodatkowe 3osoby, jedna z nich napewno nie ma z wlascicielem zadnej umowy najmu, a 2pozostale(ktore mieszkaja w tym mieszkaniu juz czwarty rok,nie wiem czy maja jakas umowe).

Od padziernika mieszkalismy w tym mieszkaniu w 4osoby, kazdy z nas placil wlascielowi 350zł/mc (ja+2osoby wplacalismy pieniadze na konto żony wlasciciela mieszkania, numer tego konta widnieje na mojej umowie najmu, a jedna osoba placila mu to 350zł/mc "do reki") + placilismy oplaty licznikowe(wedlug wyliczen wlasciciela, placilismy mu "do reki").
Wlasciciel kazal nam placic ryczalt "za wode i scieki" po 150zl/mc, w marcu przyszedl do nas rachunek z firmy dostarczajacej wode i bylo na nim napisane ze w mieszkaniu zameldowana jest jedna osoba i oplata za wode wynosi 36zł/mc +sprzatanie klatki schodowej itd - co razem na rachunku dawalo 100zł/mc. A NIE 150zł!!