Forum Polityka, aktualnościGospodarka

UOKiK ukarał Polkomtela

UOKiK ukarał Polkomtela

Money.pl / 2011-12-14 13:45
Komentarze do wiadomości: UOKiK ukarał Polkomtela.
Wyświetlaj:
Nakwakto / 83.8.192.* / 2012-04-14 01:01
Polkomtel za niskie te kary otrzymuje skoro robi sobie kpiny ze swoich klientów niemal na każdym kroku! Np. podpisałem nową umowę abonencką z siecią Plus. Kilka lat temu byłem w Plusie. Powróciłem do Plusa z nadzieją, że coś przez te lata się zmieniło. I zmieniło się ... na gorsze! Przynajmniej ja takie wrażenie odnoszę! Ale po kolei: W załączniku do umowy zaznaczyłem sprzeciw na przesyłanie do mnie drogą elektroniczną informacji handlowych, marketingowych, zaproszeń do konkursów, itp. Z przykrością stwierdzam, że firma Polkomtel S.A. (najprawdopodobniej celowo i z premedytacją) łamie to prawo! Jest to wg moich obserwacji sprzed lat i obecnych doświadczeń jak ja to określam „sprawdzanko” każdego na ile sobie pozwoli „w kaszę dmuchać”. Za trzecią próbą dopiero chyba pracownicy Polkomtel S.A. zrozumieli, że nie jestem przysłowiową „naiwną blondynką” i przez swoje infantylne sms-y i jakieś nagranie telefoniczne nie wyciągną z mojej kieszeni (nadprogramowego) nawet złamanego grosza. Oburzony jestem również na manipulację pracowników salonu sieci PLUS na Pl. Andersa 5 w Poznaniu. Tam system komputerowy jest tak zaprogramowany (przynajmniej był jak podpisywałem umowę), że automatycznie drukuje (jako załącznik do umowy) ... zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych, marketingowych, zaproszeń do konkursów, itp.! To jest tupet! Oni się nie pytają, oni narzucają!!!! Ja poprosiłem o zaznaczenie sprzeciwu na takie wiadomości w tymże załączniku. W wyniku tego najpierw zaznaczono długopisem w kratce sprzeciwów krzyżyki co dało ... jednoczesną zgodę i sprzeciw! Powiedziano mi, że skoro podczas podpisywania umowy jestem jeszcze w sieci konkurencyjnej to umowę otrzymam pocztą. Otrzymałem umowę pocztą ... bez załącznika sprzeciwu na informacje handlowe! Zadzwoniłem na numer stacjonarny do salonu Plus GSM na Pl. Andersa z oburzeniem, że brakuje tegoż załącznika na co Pani, która odebrała telefon była zdziwiona, że w ogóle ktoś mi mógł obiecać dostarczenie tegoż załącznika!!! Kiedy osobiście poszedłem do salonu po załącznik to ... chciano mi wręczyć ... (wg mnie z wielką niechęcią i niezadowoleniem) kserokopię dokumentu (bez oryginalnego podpisu). Dopiero jak zażądałem kategorycznie i stanowczo mojej kopii z podpisem ... z wielkimi bólami taki dokument mi wydano! Odpowiedzi od Polkomtela (na moje skargi) zazwyczaj były ... albo nie na temat albo wielokrotnie (!) z uporem maniaka (!) unikano trudnych, niewygodnych pytań!!!!! Jak na razie mimo chyba pięciu moich prób (za każdym razem odpisywała inna osoba) jak na razie nikt w Plusie nie zrozumiał pytania czy sms-y marketingowe, które przytoczyłem (powołując się na nr telefonu z jakiego je wysłano, dodając dokładną datę i godzinę) do mnie wysyłane były autorstwa firmy Polkomtel S.A. i czy łamią one postanowienia zawartej umowy abonenckiej. Ponadto firma ta bez mojej zgody przekazywała sobie między działami mój adres mailowy, próbując korzystać z niego do celów statystycznych (ankieta!)! Mimo mojego zdecydowanego sprzeciwu na ten incydent ... otrzymałem ... kolejną ankietę. Ponownie wyraziłem swój stanowczy sprzeciw. Pracownicy Plusa obiecali, że incydent się nie powtórzy po czym ... przesłali mi kolejną ankietę! Nie mam pojęcia w jakim języku z tymi ludźmi trzeba się komunikować żeby zrozumieli najprostsze zdania. I ile razy jeszcze będę w tej sprawie interweniował (GIODO rozpatruje tą sprawę czy Polkomtel S.A. nie naruszył ustawy o ochronie danych osobowych, czekam na werdykt z GIODO) Kilka lat temu firma Polkomtel S.A. chciała utrudnić mi odejście do konkurencji twierdząc, że w wypowiedzeniu nie podałem numeru abonenta zatem muszę być w Plusie o miesiąc dłużej i złożyć nowe wypowiedzenie. Dopiero jak jedną Panią z Plusa postraszyłem, że w gazecie ukaże się artykuł na temat serii kompromitacji niektórych pracowników firmy Polkomtel S.A. to mnie przeproszono (najprawdopodobniej tylko ze strachu bo obecnie ta sama Pani na stanowisku doradcy klienta znowu wysłała mi pismo, w którym albo nie zrozumiała mojego wspomnianego wyżej pytania i powinna się cofnąć do szkoły podstawowej albo bezczelnie "klei głupa", że niby nie wie o co chodzi albo zapomniała odpowiedzieć na tą kwestię, czy może też jakaś podobna "bajeczka"), otrzymałem nawet symboliczne odszkodowanie i jak gdyby nigdy nic uznano moje wypowiedzenie! Ta sama Pani mnie zapewniała kilka lat temu, że w firmie robi się wszystko żeby poprawić jakość świadczonych usług i obsługę klienta. Jak się dzisiaj okazuje było to wielkie kłamstwo bo zamiast lepiej ja dostrzegam, że jest ... zdecydowanie (!) gorzej. A ponieważ firma Polkomtel S.A. nie poczuwa się do winy serii kompromitacji jej niektórych pracowników i nie chce mi wypłacić odszkodowania no to opinia publiczna w szerokim zakresie dowie się o ich nieprawidłowościach, chociaż dla mnie bardziej trafnym określeniem na te serie kompromitacji było by ... "przekrętach". "Chytry 2 razy traci" jak
otak / 164.127.91.* / 2011-12-14 19:34
Ludzi oszukują UOKiK (państwo) zarabia. Sądziłem, że UOKiK jest, przede wszystkim, od korygowania biznesu w taki sposób, aby ludzie byli chronieni i nie płacili za cudze oszustwa.
Co tam ludzie, chroniąc ich sami by nie zarobili.
polska_to_dziki_kraj / 193.109.225.* / 2011-12-14 14:40
zawsze znajdzie się paru frajerów którzy uparcie będą twierdzić że Plus, Orange i Tmobile są super a Play jest beeeeee
mirrrr / 195.56.140.* / 2011-12-14 14:18
Czy aż tyle trzeba zeby stwierdzic, ze operator ściemnia ??????

Odroczenia tak dalekie kary nie spełni funkcji wychowawczych w koncernie....
zbyf / 24.106.149.* / 2011-12-14 13:45
Bardzo dobrze, że UOKiK ukarał Polkomtela za to kłamstwo .
Pytanie ile Polkomtel zarobił na 'przekręcie' ? Czy kara jest adekwatna do zysku z tego tytułu ? Podana kwota brzmi imponująco, ale czy spełnia swoją rolę, czyli czy wpłynie pozytywnie na przyszłe decyzje operatora ?
Druga sprawa jaka mnie dręczy to kwestia oszukanych konsumentów co z nimi ? W jaki sposób zrekompensuje się ich straty związane z oszustwem ? Czy jedyne wyjście to indywidualny pozew ?
ktostam / 192.194.76.* / 2011-12-14 16:16
Nie zostaną zrekompensowane w żaden sposób (chyba że, tak jak napisałeś/aś wniesie się indywidualny pozew). Co więcej, nie zdziwiłbym się, gdyby za chwilę sytuacja się powtórzyła, a operator i tak miał na tym zysk.
Co mnie bardziej zastanawia, to czy w pewnym momencie kary nie odbiją się na cenach. Przecież skądś pieniądze trzeba brać.
jajec / 46.45.107.* / 2011-12-14 20:42
Zobacz powyżej art.są miniaturki zdjęć z podpisami-jeden z nich brzmi:Polkomtel zarobił ponad 300mln zł...

Najnowsze wpisy