Forum Forum inwestycyjneFundusze

W co najlepiej zainwestować 90000 na około 5 lat?

W co najlepiej zainwestować 90000 na około 5 lat?

wiatrok / 2007-06-18 23:44
Jeżeli ktoś mógłby mi doradzić w co mam zainwestować te pieniądze, bo dopiero zaczynam i jestem zielony w tych sprawach. Z góry dziękuję.
Wyświetlaj:
ekspert długotermino / 193.19.212.* / 2007-06-25 22:13
najlepiej zainwestować 5 zł na 9000 lat - wtedy rynek da nam satysakcjonujący zwrot z inwestycji, horyzont czasowy jest ponad minimalny a dodatkowo trzeba pamietać aby waluta inwestycji była stabilna przez ten okres czasu. W przypadku nieruchomości piramidy egipskie są dobrym przykładem inwestycji w takim horyzoncie czasowym.
TaS / 2007-06-26 09:55 / Tysiącznik na forum
sie usmialem :D

z piramidami jest jeden kłopot: koszty budowy byly wyzsze niz 90tys zlotych uwzglednajac sile nabywacza :D

ale 5zł na 9k lat to genialnby pomysł :) nawet na lokacie :)
Marco60 / 213.158.196.* / 2007-06-24 16:32
Wszystko zależy od poziomu akceptowanego przez Ciebie ryzyka, choć im dłuższy czas inwestycji tym bardziej można zaakceptować fundusze akcyjne. Aktualna hossa już bardzo się zestarzała,a ceny niektórych spółek sięgają nieba. Będzie trwała do czasu, kiedy będą napływały nowe środki do funduszy inwestycyjnych lub do czasu gdy wartość nowych emisji przewyższy wartość środków wpływających do TFI. Proponowałbym rozsądną dywersyfikację ryzyka i jeśli inwestycja w Polsce to oczywiście w fundusz parasolowy. Istnieją również możliwości inwestowania właściwie na całym świecie (ciekawa jest Korea południowa i Tajlandia gdzie przeciętne P/E dla rynku wynosi odpowiednio 13 i 12) Istnieją również fundusze sektorowe (złoto,ropa naftowa, metale przemysłowe, biotechnologia, informatyka,finanse) Ostatnio hitem jest fundusz inwestujący w energię odnawialną. Spółki z tego sektora mają b.dobre perspektywy. Mój tel.0-660-847-017.
gippo / 77.91.4.* / 2007-06-19 23:11