Forum Forum inwestycyjneFundusze

W jaki fundusz zainwestować?

W jaki fundusz zainwestować?

yakubl / 2007-08-09 13:39
Jestem studentem. Posiadam kwote 10 000 zł . Chciałbym ulokować tą kwote w fundusz inwestycyjny na okres 4-5 lat o średnim ryzyku.
Prosze o poradę jaki fundusz powinienem wybrać.
Wyświetlaj:
Miichall / 2007-08-12 14:19 / portfel
Dobrym funduszem jest arka akcji środkowej i wschodniej europy fio. Mam ją w portfelu i
jestem zadowolony :)
jan kowalski / 2007-08-12 14:54 / Tysiącznik na forum
yakubl mówi o średnim ryzyku, nie o dużym. Na razie jesteś zadowolony, bo to nowy fundusz, pewnie ma sporo wplat, tym bardziej, że teraz promocyjnie nie naliczają prowizji. Zobaczymy jak przetrzepie go terażniejsza korekta i jakie wtedy będziesz mial o nim zdanie. Taki pęd do akcji jak w ostatnim półroczu raczej się nie powtórzy,. Nic nie trwa wiecznie.
Jeśli chodzi o średnie ryzyko, to należy zwrócić się raczej w stronę funduszy zrównoważonych lub stabilnego wzrostu. Nie proponuję ci konkretnych funduszy, bo to musi być wyłącznie twój świadomy wybór. Wszelkie rady i tak opierają się na wynikach historycznych, które praktycznie nie maja szans się powtórzyć. Najlepiej przeanalizuj, jak zachowywały się fundusze w czasie wzrosŧów i w czasie korekty. Większość nowych funduszy większego tąpnięcia rynku jeszcze nie przeżyło, to przy ewentualnym ich wyborze byłbym ostrozniejszy. Powodzenia.
jan kowalski / 2007-08-12 14:59 / Tysiącznik na forum
w ciągu ostatnich kilku lat mieliśmy do czynienia z leciutkimi wstrząsikami, na wielkie trzęsienie ziemi przyjdzie jeszcze czas. Mam nadzieję, że nie za wcześnie, ale ostrożność nie zawadzi.
cortez / 2007-08-12 13:45 / Bywalec forum
w nie jeden, ale kilka. Skoro jesteś studentem i planujesz inwestycję 4- 5 lat, to możesz podjąć większe ryzyko np. zainwestować:
70% w akcyjne (w tym akcyjne zagraniczne)
20% aktywnej alokacji
10% stabilne